Ακόμα εκκρεμούν τα πρωτόκολλα για τον συνεδριακό τουρισμό

Άδεια συνεδριακή αίθουσα
Άδεια συνεδριακή αίθουσα SHUTTERSTOCK

Κι ενώ ανοίγει επίσημα ο Ελληνικός Τουρισμός από 15 Μαΐου, εντούτοις ένας μεγάλος θεματικός τομέας, όπως ο συνεδριακός, ακόμα δεν έχει καθοριστεί πώς θα λειτουργήσει και πότε.

Ο Σύνδεσμος Ελλήνων Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων – HAPCO, ήδη από τις 23 Μαρτίου (!) έχει καταθέσει στο Υπουργείο Τουρισμού, πρωτόκολλα λειτουργίας του Συνεδριακού Τουρισμού, ωστόσο δεν έχουν εγκριθεί.

Κατά συνέπεια, παραμένουν αίολα ακόμη και τα εγχώρια Συνέδρια και κυρίως τα Ιατρικά, ενώ και πολλές μεγάλες Εκδηλώσεις και Events περιμένουν το πράσινο φως.

Αξίζει να σημειωθεί ότι παραμένουν ανενεργά όλα τα Επαγγέλματα της Βιομηχανίας του MICE (Meetings, Incentives,Congresses & Events Industry) .

Σύμφωνα με την Ειρήνη Τόλη, πρόεδρο του HAPCO και αντιπρόεδρο της Ομοσπονδίας FedHATTA, τα πλεονεκτήματα του συνεδριακού τουρισμού είναι πολλά.

Ενδεικτικά:

  • Οι συμμετέχοντες ενός συνεδρίου ξοδεύουν χρήματα ενισχύοντας την τοπική οικονομία. Ο Σύνεδρος ξοδεύει 50%-70% περισσότερο από τον απλό τουρίστα. Είναι πελάτης υψηλού εισοδήματος και επιπέδου και μπορεί να αποτελέσει τον καλύτερο Αmbassador (πρεσβευτή) της χώρας μας στο εξωτερικό.
  • Αποτελεί πηγή εσόδων από άμεσους και έμμεσους φόρους για το κράτος και τις τοπικές αρχές.
  • Η συνεδριακή δραστηριότητα συμβάλει στην οικονομία με την κατασκευή ή/και ανακαίνιση συνεδριακών χώρων και ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων, ενισχύει την απασχόληση και διαφημίζει την χώρα διεθνώς.
  • Συμβάλλει στην αύξηση θέσεων εργασίας, αφού στην οργάνωση συνεδρίων εμπλέκονται 50 τουλάχιστον επαγγέλματα.
  • Τα συνέδρια δημιουργούν και αυξάνουν τη ζήτηση ταξιδιωτικών και τουριστικών υπηρεσιών (διαμονές, διακινήσεις, ξεναγήσεις, εκδρομές, δείπνα, γεύματα κλπ.), ενισχύοντας την εθνική οικονομία.
  • Επέκταση της τουριστικής περιόδου και καταπολέμηση της εποχικότητας του Ελληνικού Τουρισμού.
  • Η χώρα αποκτά μεγάλη προβολή και φήμη σε ένα υψηλού επιπέδου κοινό και κατακτά σημαντική θέση στον παγκόσμιο τουριστικό και συνεδριακό χάρτη.
  • Ο Επαγγελματικός & Συνεδριακός Τουρισμός αποτελεί μοχλό ανάπτυξης από την κρίση, αλλά και ανάπτυξης και είναι η ώρα αυτό να αναγνωριστεί και να αξιοποιηθεί επιτέλους!
  • Τόσο, όσον αφορά τις επιπτώσεις της πανδημίας στον συνεδριακό τουρισμό, είναι ιδιαίτερα σημαντικές.

Συγκεκριμένα:

  • Το 80% των συνεδρίων/εκδηλώσεων με φυσική παρουσία ακυρώθηκαν (ελληνικά και διεθνή) και δεν θα πραγματοποιηθούν για το 2021 ούτε και για το 2022, διότι πολλά από αυτά είναι διετή ή /και τριετή
  • Το 15% των συνεδρίων/εκδηλώσεων μετατράπηκαν σε Διαδικτυακά, χωρίς κανένα σημαντικό κέρδος για το κράτος, παρά τον ΦΠΑ, πάνω στο ελάχιστο διαδικτυακό κόστος
  • Το 5% των συνεδρίων/εκδηλώσεων μετατέθηκαν για το 2022, 2023 ή /και αργότερα, γεγονός που δεν δίνει καμία ασφάλεια για την υλοποίησή τους.

Ο HAPCO προτείνει στο Υπουργείο Τουρισμού, η στρατηγική για τα συνέδρια και της εκδηλώσεις (MICE) να είναι μακροχρόνια και βασισμένη σε σταθερά πρωτόκολλα και διαδικασίες, καλύπτοντας όλο το φάσμα του Τουρισμού και παράλληλα όλες τις μορφές του.

Επίσης πρέπει να υπάρχει κοινή στρατηγική με όλα τα εμπλεκόμενα Υπουργεία, για τα επόμενα βήματα και κοινή προβολή της χώρας μας, με όλους τους Φορείς (Περιφέρειες, ΕΟΤ, Υπουργείο Τουρισμού κ.α.), όχι μόνο προβάλλοντας τον Τουρισμό αλλά και όλες τις πτυχές και μορφές τους, με κοινό video, το οποίο θα έχει παραρτήματα για τις ιδιαιτερότητες και της μορφές του Τουρισμού.

Κι ακόμη, ο HAPCO ζητά αναβάθμιση των εκθεσιακών περιπτέρων του ΕΟΤ, σε όλες τις Παγκόσμιες Τουριστικές Εκθέσεις, με δωρεάν χώρους όλων των Συνδέσμων του Τουρισμού & οργάνωση special events, στις Εκθέσεις.

Καταλήγοντας, ο HAPCO, προκειμένου να ανακτηθεί το χαμένο έδαφος του συνεδριακού τουρισμού, ζητά να ανακοινωθούν άμεσα τα πρωτόκολλα, με ισχύ τουλάχιστον ενός έτους, για να μπορέσει η Ελλάδα να προσελκύσει Συνέδρια και Εκδηλώσεις ( μεγάλων Εταιρειών ή Παγκόσμιες Εμπορικές, Πολιτιστικές ή/και Επιστημονικές, από ανταγωνιστικές χώρες, όπως: Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Τουρκία κλπ.), μείωση του ΦΠΑ για το 2021 σε όλες τις υπηρεσίες, δωρεάν self-test, 1 κάθε εβδομάδα, στους Έλληνες ή/και ξένους, ανεξάρτητα του πιστοποιητικού εμβολιασμού ή/και μοριακού τεστ κατά την άφιξη τους, ή/και την συμμετοχή τους σε Συνέδριο ή Εκδήλωση.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Τουρισμός
SHARE:

24Media Network