Δεύτερη σήραγγα στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Δεύτερη σήραγγα στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα προχωρούν τα έργα στο Μετρό Θεσσαλονίκης, παρά το θανατηφόρο ατύχημα προ ημερών, όπου έχασε τη ζωή του ένα χειριστής γερανού

Του Δημήτρη Μπαλή

Πριν από λίγο καιρό πραγματοποιήθηκε η διάνοιξη της μιας σήραγγας, από τις δίδυμες του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο, επιτέλους, μπήκε σε πορεία ολοκλήρωσης και τα έργα συνεχίζονται απρόσκοπτα.

Σήμερα, ολοκληρώθηκε η διάνοιξη και της δεύτερης σήραγγας, της βασικής γραμμής του Μετρό, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος αύριο το μεσημέρι, παρουσία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και της επιτρόπου της ΕΕ, Κορίνας Κρέτσου, θα εγκαινιάσουν την παράδοση στην κυκλοφορία του αυτοκινητοδρόμου «Αιγαίου» Μαλιακός – Κλειδί, με τη φιέστα να γίνεται στις σήραγγες των Τεμπών. Αύριο θα υπάρξει αναλυτικό ρεπορτάζ από το μεγάλο αυτό γεγονός.

ADVERTISING

Για να επιστρέψω στο σήμερα, με τον μετροπόντικα να φθάνει στον σταθμό «Ανάληψη», ο υπουργός επισήμανε ότι η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης θα τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία το 2019, όπως και η επέκταση της Καλαμαριάς.

Πάντως, με την ευκαιρία του γεγονότος, ο Χρήστος Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι αύριο θα ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, ύψους 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ. Ένα έργο υψηλής σπουδαιότητας, που θα δώσει ανάσα στις πλέον πυκνοκατοικημένες περιοχές της πρωτεύουσας. Παράλληλα, ο υπουργός τόνισε ότι «η Αττικό Μετρό έχει πάρει εντολή να ωριμάσει και το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης, κυρίως προς τις δυτικές συνοικίες -να ξεκινήσουμε τις πρόδρομες εργασίες- αλλά και τη σύνδεση του έργου με το αεροδρόμιο».

Στην σημερινή τελετή, παρούσα ήταν η διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ, ο πρόεδρος, Γιάννης Μυλόπουλος, και ο διευθύνων σύμβουλος, Θόδωρος Παπαδόπουλος. Παραβρέθηκαν, επίσης, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης κ.α.

Σημαντικά ήταν και όσα είπε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, αναφέροντας ότι: «η Θεσσαλονίκη έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο εργοτάξιο, λόγω των έργων του Μετρό, τα οποία έχουν επανεκκινήσει και πλέον προχωρούν σε όλα τα μέτωπα με γρήγορους ρυθμούς.  Εν τω μεταξύ, η Αττικό Μετρό ΑΕ, σε στενή πλέον συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού, την Εφορεία Αρχαιοτήτων και το Δήμο Θεσσαλονίκης προχωρεί στην εφαρμογή της αρχής, της ταυτόχρονης με την κατασκευή των σταθμών, ανάδειξης των σημαντικών αρχαιοτήτων, τόσο στη Βενιζέλου όσο και στην Αγίας Σοφίας. Παράλληλα, σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται και η πρώτη επέκταση - με 5 σταθμούς - προς την Καλαμαριά, η οποία προχωρεί επίσης με γοργούς ρυθμούς. Η Θεσσαλονίκη μετά το 2020 θα αναγεννηθεί.

Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζονται και αναμένεται να ξεκινήσουν οι επεκτάσεις του Μετρό προς τις δυτικές συνοικίες και το αεροδρόμιο.

Ήδη έχει δημοπρατηθεί η γεωτεχνική και η γεωλογική μελέτη για την επέκταση της γραμμής προς Νεάπολη, Σταυρούπολη, Πολίχνη, μέχρι το νοσοκομείο Παπαγεωργίου και ακολουθεί η γραμμή από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό προς Εύοσμο, Μενεμένη, Κορδελιό. Για εμάς, οι δυτικές συνοικίες έχουν μια προτεραιότητα».

(Φωτογραφία: Sooc.gr)

SHARE:

24Media Network