Διώξεις για την 'κομπίνα' με τα εισιτήρια στη ΣΤΑΣΥ

ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΕΤΡΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΝΕΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ  ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ. (EUROKINISSI/ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ)
ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΕΤΡΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΝΕΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ. (EUROKINISSI/ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ) EUROKINISSI

Κακουργήματα για στελέχη και μέλη του Δ.Σ. της ΣΤΑΣΥ ΑΕ για την αφαίρεση εισπράξεων μέσω εισιτηρίων "είδε" η Εισαγγελία Διαφθοράς. Τι δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Βαρύτατες αξιόποινες πράξεις αποδίδει η ελληνική Δικαιοσύνη σε μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΣΤΑΣΥ αλλά και σε άλλα στελέχη της εταιρίας, ασκώντας σε βάρος τους ποινικές διώξεις.

Η Εισαγγελίας Διαφθοράς προχώρησε στην επίμαχη κίνηση, καταστώντας κατηγορούμενους συνολικά 12 στελέχη της ΣΤΑΣΥ ΑΕ για τη διακίνηση εισιτηρίων. Σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ των διωκόμενων είναι στελέχη, τα οποία είχαν τοποθετηθεί σε διοικητικές θέσεις τόσο επί ΝΔ όσο και επί ΣΥΡΙΖΑ, κατά συνέπεια οι διώξεις δεν αποκλείεται να προκαλέσουν και πολιτική αντιπαράθεση.

Τα αδικήματα που αποδίδονται κατά περίσταση στους εμπλεκόμενους είναι αυτά της κακουργηματικής υπεξαίρεσης, της ψευδούς βεβαίωσης, της υπεξαγωγής εγγράφων και της παράβασης καθήκοντος.

Κατά τις ίδιες πηγές, η δικογραφία η οποία σχηματίστηκε μετά την έρευνα της Γενικής Επιθεωρήτριας, Μαρ. Παπασπύρου, αφορά σε υπάλληλους της ΣΤΑΣΥ Α.Ε οι οποίοι ήταν αρμόδιοι για την διακίνηση των εισιτηρίων και καρτών και την απόδοση των εισπράξεων. Οι συγκεκριμένοι φέρονται υπό την ανοχή κάποιων στελεχών της διοίκησης να αφαιρούσαν συστηματικά εισπράξεις. Η ζημία στην υπηρεσία του ΟΑΣΑ άνω του 1.000.000 ευρώ για την περίοδο 2015.

Κατά την διάρκεια του ελέγχου μάλιστα, οι δράστες φέρονται ότι κατέστρεψαν αρχεία για να μην βρεθούν στοιχεία. Πάντως, οι ελεγχόμενοι είχαν προκαλέσει πόρισμα εσωτερικού ελέγχου, σύμφωνα με το οποίο το έλλειμμα ήταν μόλις 16.000 ευρώ, παρά το γεγονός ότι ο ΟΑΣΑ είχε αναθέσει τον έλεγχο σε εταιρία ορκωτών. Η Γενική Επιθεωρήτρια με τη σειρά της προχώρησε σε δεύτερο έλεγχο, επιβεβαιώνοντας ζημία ύψους 1.000.000 ευρώ.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Έκθεση Ελέγχου διαπιστώθηκε η πραγματοποίηση διακινήσεων εισιτηρίων –καρτών από τον Τομέα Καταμέτρησης χωρίς να βρεθούν τα παραστατικά στοιχεία και οι αντίστοιχες λογιστικές εγγραφές στην Ημερήσια Κατάσταση Ταμείου, με αποτέλεσμα τα εισπραττόμενα έσοδα των εν λόγω διακινήσεων να μην αποδίδονται στη ΣΤΑ.ΣΥ ΑΕ, γεγονός που προκάλεσε απώλεια εσόδων ύψους, 1.156.321,20 ευρώ. Αναλυτικότερα, η ζημία από τα εισιτήρια υπολογίζεται στα 352.776,40 ευρώ και από τις κάρτες στα 803.544,80 ευρώ. Στη συνέχεια ακολούθησε το Πόρισμα Εσωτερικού Ελέγχου, στο οποίο μεταξύ άλλων παρουσιάστηκε έλλειμμα από το σύνολο των εισιτηρίων διαφόρων τιμών του δικτύου και του αεροδρομίου, ύψους μόλις 16.189,50 ευρώ. Μάλιστα, για τα εισιτήρια τιμής 1,20 ευρώ και 0,60 ευρώ προέκυψε πλεόνασμα 5.400 και 2.129 τεμάχια αντίστοιχα, ενώ δεν γινόταν λόγος για έλλειμμα από κάρτες.

Η εξέλιξη αυτή είχε σαν αποτέλεσμα την παρέμβαση της Γενικής Επιθεωρήτριας Δημόσιας Διοίκησης. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας που ακολούθησε, αναφορικά με τη διαδικασία αποχρέωσης αδιάθετων εισιτηρίων, υπήρξε τροποποίησή της "αυθαίρετα από τους πρώην Επόπτες του Τομέα Καταμέτρησης, με ανεπίσημο έντυπο οδηγιών non paper (χωρίς λογότυπο, συντάκτη, υπογραφές, ημεροχρονολογία) οδηγίες προς τους εκδότες". Κατ αυτόν τον τρόπο, κατά την έκθεση ελέγχου, εξασφαλίσθηκε το περιθώριο και η διακριτική ευχέρεια να αλλοιωθούν τα στοιχεία με αποτέλεσμα να προκύψει διαφοροποίηση στα αποθέματα της Αποθήκης σε εισιτήρια.

Έτσι εμφανίστηκαν λιγότερες επιστροφές σε σχέση με τις πραγματικές επιστροφές και να αποδώσουν συνολικό ποσό 126.271,12 ευρώ επιπλέον σε σχέση με τις πραγματικές εισπράξεις, το οποίο εμφανίστηκε ως δήθεν προερχόμενο από τους Εκδότες. Συνέπεια των ανωτέρω ήταν να αλλοιωθούν οι πωλήσεις εισιτηρίων, οι επιστροφές αδιάθετων εισιτηρίων, οι εισπράξεις και τα υπόλοιπα της αποθήκης, με τελικό σκοπό την συγκάλυψη ελλειμμάτων".

Η υπόθεση "χρεώθηκε" σε ανακριτή για περαιτέρω έρευνα.

Σπίρτζης: Δεν πρόκειται να συγκαλυφθεί κανείς και τίποτα

"Τα έχω πει πολλές φορές στη Βουλή. Η Κυβέρνηση μας με τις πρωτοβουλίες και τις δράσεις της αποκάλυψε τα κυκλώματα που στήθηκαν για δεκαετίες στις αστικές συγκοινωνίες, δεν είναι κάτι που δεν το έχουμε αποκαλύψει, απλά στις μέρες μας η Δικαιοσύνη έχει αφεθεί να λειτουργεί ελεύθερη, ανεξάρτητη, όπως πρέπει να λειτουργεί και πλέον αυτά τα πράγματα αναδεικνύονται.

Θα ήταν λογικό επομένως να ρωτήσετε τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ για τη συγκεκριμένη λειτουργία, για τους ελλιπείς μηχανισμούς ελέγχου και για όλα αυτά που όλα αυτά τα χρόνια έχουν φέρει ένα πολύ μεγάλο οικονομικό κόστος στις εταιρείες των αστικών συγκοινωνιών, με αποτέλεσμα να το πληρώνουν και οι εργαζόμενοι και οι πολίτες.

Να μην έχουμε στις αστικές συγκοινωνίες τον εξοπλισμό που έπρεπε να έχουμε. Να μην έχουμε χαμηλότερη τιμή εισιτηρίου, να μην έχουμε τις κοινωνικές πολιτικές που έπρεπε να έχουμε και να έχουμε και αρκετά ελλείμματα από το παρελθόν, που τα κουβαλάνε στην πλάτη τους οι αστικές συγκοινωνίες" ανέφερε σε δήλωσή του ο υπουργός Μεταφορών στο ΑΠΕ και συμπλήρωσε πως: "Έχουμε όμως τους πρώην υπουργούς της ΝΔ να κάνουν επίκαιρες ερωτήσεις στο Κοινοβούλιο για αυτά τα ελλείμματα. Είναι και λίγο, τουλάχιστον θα το έλεγα έτσι "ψεύτικες" αυτές οι ερωτήσεις, όταν έχουν πλέον την αποκάλυψη τέτοιων κυκλωμάτων σε αυτούς τους χώρους.

Εμείς έχουμε μια συγκεκριμένη εντολή από τον ελληνικό λαό, έχουμε μια συγκεκριμένη εντολή από τον Πρωθυπουργό: προχωράμε και ανανεώνουμε και εκσυγχρονίζουμε τις αστικές συγκοινωνίες. Εφαρμόζουμε κοινωνικές πολιτικές, προσπαθούμε να κάνουμε τις αστικές συγκοινωνίες όσο πιο φιλικές γίνεται, όσο πιο ποιοτικές μπορούν να γίνουν σε πολύ στενά οικονομικά περιθώρια. Να έχουμε συνεργασία με τους εργαζόμενους που δίνουν πραγματικά την ψυχή τους για να έχουμε το επίπεδο των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών που έχουμε.

Αυτό κάνουμε κι αυτό παλεύουμε. Από κει και πέρα δεν πρόκειται να συγκαλυφθεί κανείς και τίποτα".

Παράλληλα, ο υπουργός τόνισε πως η υπόθεση αφορά και το 2015 που στην Κυβέρνηση ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ και που υπήρχαν οι ίδιες διοικήσεις στις αστικές συγκοινωνίες που "είχαμε κληρονομήσει από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Και μάλιστα υπήρχαν και αντιδράσεις και από τη ΝΔ, από το ΠΑΣΟΚ, αλλά δυστυχώς και από στελέχη της τρόικας, όταν πήγαμε να αντικαταστήσουμε τις διοικήσεις τότε και μας έλεγαν ότι πάμε να εγκαταστήσουμε κομματικό κράτος. Είναι επομένως προφανές που πέφτουν οι ευθύνες, σε ποιους πέφτουν οι ευθύνες, για όλα αυτά που συναντάμε σε αυτόν το χώρο. Είναι συγκεκριμένες οι αποκαλύψεις που ο ίδιος έχω κάνει και στο Κοινοβούλιο και δημόσια", ενώ κατέληξε υπογραμμίζοντας:  "Μου έχει κοινοποιηθεί το πόρισμα, τα πορίσματα μάλλον, της Γενικής Επιθεωρήτριας. Αυτά όμως θεσμικά δεν μπορούν να αποκαλυφθούν από μένα. Αυτά είναι θέματα της Γενικής Επιθεωρήτριας και του Εισαγγελέα να τα δώσουν στη δημοσιότητα ή όχι".

SHARE:

24Media Network