IATA: Ο “οδικός χάρτης” για την επανέναρξη των πτήσεων

IATA: Ο “οδικός χάρτης” για την επανέναρξη των πτήσεων
Επιβάτες ετοιμάζονται για έλεγχο ασφαλείας σε αεροδρόμιο του Πιτσμπουργκ AP

Έναν οδικό χάρτη για την ασφαλή επανέναρξη των πτήσεων δημοσίευσε η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών δημοσίευσε έναν οδικό χάρτη για την ασφαλή επανέναρξη των πτήσεων, εν μέσω της πανδημίας του νέου κορονοϊού.

Ο οδικός αυτός χάρτης, περιλαμβάνει οδηγίες για τα μέτρα που θα πρέπει να λαμβάνονται πριν, μετά και κατά την διάρκεια των πτήσεων. “Δεν υπάρχει ένα μέτρο που θα μειώσει τον κίνδυνο και θα επιτρέψει την ασφαλή επανέναρξη των πτήσεων. Χρειάζεται μία δέσμη μέτρων που αν εφαρμοστούν παγκόσμια, μπορούν να πετύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Είναι η μεγαλύτερη κρίση που έχει αντιμετωπίσει η αεροπορία”, δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της ΙΑΤΑ, Αλεξάντερ ντε Ζούνιακ.

Πριν την πτήση

– Συλλογή λεπτομερών στοιχείων επικοινωνίας των επιβατών, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ιχνηλάτιση

– Όπου αυτό είναι δυνατό, η συλλογή θα πρέπει να γίνεται ηλεκτρονικά και πριν την άφιξη του επιβάτη στο αεροδρόμιο

– Δημιουργία σχετικών ιστοσελίδων από τις κυβερνήσεις για την συλλογή δεδομένων

Στο αεροδρόμιο αναχώρησης

– Η πρόσβαση σε τερματικούς σταθμούς θα πρέπει να επιτρέπεται μόνο σε εργαζόμενους, ταξιδιώτες και τους συνοδούς τους σε περιπτώσεις όπως επί παραδείγματι, άτομα με αναπηρία

– Θερμομέτρηση στις εισόδους των κτηρίων, απο εκπαιδευμένο προσωπικό που θα αποφασίζει ποιος μπορεί να ταξιδέψει και ποιος όχι

– Τήρηση αποστάσεων, σύμφωνα με τις κατα τόπους αρχές. Η ΙΑΤΑ προτείενει αποστάσεις μεταξύ ενός και δύο μέτρων και οι αντίστοιχες προβλέψεις για την αποφυγή συνωστισμού και την ομαλή ροή των επιβατών

– Για τις μάσκες θα πρέπει να ακολουθούνται οι οδηγίες των τοπικών αρχών, αν και η ΙΑΤΑ συνιστά την χρήση τους από επιβάτες καιεργαζόμενους

– Τα αεροδρόμια και οι αρχές θα πρέπει να φροντίζουν για την απολύμανση εγκαταστάσεων και εξοπλισμού ενώ θα ρπέπει να υπάρχουν διαθέσιμα αντισηπτικά

– Το τεστ για τον νέο κορονοϊό θα πρέπει να πραγματοποιείται εφόσον βρεθεί ένα γρήγορο και αξιόπιστο

– Σημαντικό ρόλο μπορούν να διαδραματίσουν τα διαβατήρια ανοσίας, επιτρέποντας σε επιβάτες που έχουν αναρρώσει να μην κάνουν χρήση προστατευτικών μέτρων. Η απουσία οριστικών επιστημονικών θέσεων για την ανοσία καθιστά μη απαραίτητα τα διαβατήρια αυτά επί του παρόντος.

Check-in

Με στόχο την μείωση του χρόνου παραμονής στο αεροδρόμιο, οι επιβάτες θα πρέπει να ολοκληρώνουν το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας του check-in ηλεκτρονικά. Οι αεροπορικές εταιρίες θα πρέπει να ενθαρρύνουν την εναπόθεση των αποσκευών, ώστε να περιορίζεται η επαφή υπαλλήλων-επιβατών

Επιβίβαση

– Η επιβίβαση θα πρέπει να γίνεται με τάξη ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις, ενώ για τον ίδιο λόγο θα πρέπει οι αεροπορικές να αναθεωρήσουν τις διαδικασίες επιβίβασεις. Τα αεροδρόμια θα πρέπει να προχωρήσουν στον ανασχεδιασμό των πυλών, ενώ θα πρέπει να διευκολυνθεί η χρήση αυτοματοποιημένων μέσων στην διαδικασία.

– Στα πρώτα στάδια της επανέναρξης των πτήσεων θα πρέπει να περιοριστεί η μεταφορά αποσκευών εντός των αεροσκαφών

Πτήση

Χαμηλό χαρακτηρίζει η ΙΑΤΑ τον κίνδυνο μετάδοσης του νέου κορονοϊού μεταξύ επιβατών, πιθανολογώντας ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός πως οι επιβάτες κάθονται ο ένας πίσω από τον άλλο.

Συνιστάται η χρήση μάσκας, όπου δεν μπορούν να τηρηθούν μέτρα αποστασιοποίησης, ενώ τονίζεται ότι σε αυτή την περίπτωση δεν είναι απαραίτητη η τήρηση κενών θέσεων

Άφιξη

Θα πρέπει να γίνονται, αν αυτό είναι απαραίτητο, μαζικές, διακριτικές θερμομετρήσεις από εκπαιδευμένο προσωπικό, ενώ  η παραλαβή των αποσκευών θα πρέπει να γίνεται με τον ταχύτερο τρόπο

https://www.news247.gr/download/9646//696000/roadmapsafelyrestartingaviation.pdf

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα