Προς “γκετοποίηση” των προσφυγόπουλων στη Ριτσώνα με δικαιολογία την πανδημία

Προς “γκετοποίηση” των προσφυγόπουλων στη Ριτσώνα με δικαιολογία την πανδημία
Προσφυγόπουλα (φωτογραφία αρχείου) MotionTeam

Τα προσφυγόπουλα της Ριτσώνας, τα οποία δεν έχουν κάνει ούτε λεπτό μάθημα εφέτος, βαδίζουν προς την γκετοποίησή τους αν τελικά ικανοποιηθεί η επιθυμία της δημάρχου Χαλκίδας για μαθήματα μόνο εντός της δομής.

Από την αρχή της σχολικής χρονιάς τα προσφυγόπουλα που ζουν στη δομή φιλοξενίας της Ριτσώνας δεν έχουν καταφέρει να παρακολουθήσουν ούτε μία ώρα μάθημα!

Το χειρότερο; Η δήμαρχος Χαλκίδας πιέζει έτσι ώστε τα παιδιά να μην γίνουν δεκτά στα σχολεία της περιοχής επικαλούμενη την πανδημία. Το ακόμη χειρότερο; Το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής σκέφτεται να τη δικαιώσει ετοιμάζοντας εκπαιδευτικά προγράμματα μέσα στις δομές!

Θα αναρωτηθεί κανείς, μα καλά, που είναι το πρόβλημα να κάνουν τα προσφυγόπουλα μάθημα μέσα στις δομές; Απαντάμε με σαφήνεια.

Πρώτον, απαγορεύεται από το νόμο. Στις σχετικές διατάξεις (ΦΕΚ, 3049, 23/9/2016) για την ίδρυση, οργάνωση, λειτουργία, συντονισμό και πρόγραμμα εκπαίδευσης των Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση των προσφύγων (ΔΥΕΠ) προβλέπεται ρητά ότι “Για την παροχή εκπαίδευσης στα παιδιά πολιτών τρίτων χωρών ιδρύονται δομές υποδοχής για την εκπαίδευση των προσφύγων (ΔΥΕΠ), οι οποίες θα λειτουργούν,πλην των περιπτώσεων των παραγράφων 2 και 3 του παρόντος άρθρου, εντός των σχολικών μονάδων εκείνων των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, στα όρια των οποίων υφίστανται κέντρα φιλοξενίας. Σε κάθε σχολική μονάδα αντιστοιχεί μία αυτοτελής ΔΥΕΠ, η οποία μπορείνα περιλαμβάνει περισσότερα τμήματα, αναλόγως του αριθμού των μαθητών”.

https://www.news247.gr/download/9323//104000/deipaaa.pdf

Στην παράγραφο 1 του άρθρου 2 ορίζεται ότι “για τον καθορισμό των σχολικών μονάδων εντός των οποίων θα λειτουργούν οι ΔΥΕΠ, εκδίδεται απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και θρησκευμάτων κατόπιν εισήγησης του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εφόσον συντρέχουν τα ακόλουθα κριτήρια: α) εύλογη απόσταση από το κέντρο φιλοξενίας, β) ύπαρξη διαθέσιμων και κατάλληλων αιθουσών”.

Εξαιρέσεις, δηλαδή, μπορούν να γίνουν μόνο αν δεν προκύπτει εύλογη απόσταση από το κέντρο φιλοξενίας (στην προκειμένη περίπτωση προκύπτει) ή δεν υφίστανται διαθέσιμες αίθουσες (στην προκειμένη μιλάμε για απογευματινά μαθήματα, άρα αίθουσες υπάρχουν).

Περά όμως από το πρόβλημα της παραβίασης του νόμου, η εκπαίδευση μέσα στις δομές είναι φανερό (ο κάθε λογικός άνθρωπος το καταλαβαίνει) ότι “γκετοποιεί” τα παιδιά. Τα προσφυγόπουλα χάνουν τη μεγάλη ευκαιρία να ενταχθούν στον κοινωνικό ιστό των περιοχών όπου ζουν, να κοινωνικοποιηθούν, να γνωρίσουν άλλα παιδιά, να κάνουν φίλους. Να κάνουν δηλαδή ότι και τα υπόλοιπα παιδιά σ’ όλον τον κόσμο.

Τρίτον, οι δομές (της Ριτσώνας στην προκειμένη) δεν διαθέτουν τέτοιου είδους υποδομές (αίθουσες, θρανία, πίνακες, γραφική ύλη και άλλα πολλά). Που λοιπόν και πως θα γίνουν τα μαθήματα αν υποθέσουμε ότι θα ξεπεραστεί το ζήτημα της παραβίασης της κείμενης νομοθεσίας.

Η Υφυπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής, αρμόδια για την ένταξη Σοφία Βούλτεψη, γνωρίζει προφανώς ότι με το υφισταμένο νομικό πλαίσιο δεν μπορεί να στήσει εκπαιδευτικά προγράμματα εντός δομών. Μιλώντας όμως στο Star κεντρικής Ελλάδας την Τρίτη, αφού χρησιμοποίησε λέξεις όπως “επιβάρυνση” για τα προσφυγόπουλα, άφησε όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά. Οταν ρωτήθηκε από τη δημοσιογράφο αν προσανατολίζεται σε προγράμματα εντός δομών απλώς χαμογέλασε και τόνισε ότι “δεν μπορώ να σας πω κάτι παραπάνω” (από το 13:20 του video). Αν δεν σκέφτεται να νομοθετήσει, τι άλλο μπορεί να έχει στο μυαλό της η κα Υπουργός;

Η δήμαρχος Χαλκίδας Έλενα Βάκα από την πλευρά της δεν το συζητά καν. Σε επιστολή της προς την υφυπουργό παιδείας Ζέττα Μακρή αναφέρει ότι “στη σύσκεψη, που είχε πραγματοποιηθεί στις 2 Σεπτεμβρίου 2020 με τη Γενική Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας κα. Αναστασία Γκίκα και τον Γενικό Γραμματέα Υποδοχής Αιτούντων Ασύλου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου κ. Εμμανουήλ Λογοθέτη, παρουσία και άλλων εκπροσώπων φορέων, είχε λάβει διαβεβαίωση ότι τουλάχιστον για το τρέχον σχολικό έτος, οι σχολικές μονάδες Α/ θμιας Εκπαίδευσης του Δήμου δεν θα επιβαρύνονταν με τη φοίτηση επιπλέον μαθητών – προσφύγων, η δε εκπαίδευσή τους θα παρεχόταν εντός της Δομής. Και αυτό γιατί αφενός στη Δομή της Ριτσώνας εμφανίζονταν κρούσματα Covid-19 και ως χώρος φιλοξενίας χιλιάδων ανθρώπων σε έκταση λίγων τετραγωνικών χιλιομέτρων ενέχει αυξανόμενο κίνδυνο εμφάνισης συνεχώς τέτοιων κρουσμάτων και αφετέρου ακριβώς λόγω των υγειονομικών περιορισμών, δεν ήταν πρακτικά δυνατόν να επιβαρυνθούν τα σχολεία του Δήμου με περισσότερους μαθητές”.

Ξεκαθαρίζει λοιπόν η κα Δήμαρχος ότι “αδυνατεί να παρέχει οποιαδήποτε συνδρομή σε επιπλέον μαθητές, αφού δεν διαθέτει ούτε το απαραίτητο ανθρώπινο δυναμικό, ούτε τα μέσα, ούτε τις υποδομές, ώστε να ανταπεξέλθει στις επιπλέον ανάγκες που θα προκύψουν, πόσο μάλλον σε μια περίοδο υγειονομικής κρίσης, κατά την οποία μάλιστα ο Δήμος εμφανίζει αυξητική τάση σε κρούσματα της ασθένειας Covid-19 και έγινε και σχετική σύσταση από τον Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας κ. Νίκο Χαρδαλιά” και αξιώνει “να μην πραγματοποιηθεί οποιαδήποτε εγκατάσταση μαθητών-προσφύγων σε διδακτήρια της Α/ θμιας Εκπαίδευσης, τουλάχιστον για το τρέχον σχολικό έτος, αφού χρέος του Δήμου αυτή τη στιγμή είναι να παρέχει τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες προς τους δημότες, με κύριες κατευθύνσεις πρώτον τη θωράκιση της υγείας και ασφάλειάς τους και δεύτερον την αποκατάσταση των περιοχών που επλήγησαν από τη θεομηνία της 9ης Αυγούστου 2020”.

Ζητά, κοντολογίς, η δήμαρχος να μείνουν τα προσφυγόπουλα χωρίς εκπαίδευση για το σύνολο της σχολικής σεζόν επικαλούμενη ακόμη και τις ζημιές που προκάλεσε η θεομηνία τον προηγούμενο Αύγουστο!

Για να έχετε τέλος την πλήρη εικόνα για τους αριθμούς για τους οποίους μιλάμε να σας πληροφορήσουμε για τα εξής: Οι μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που διαμένουν στη Δομή της Ριτσώνας είναι 400, τα νήπια 200 και οι μαθητές της δευτεροβάθμιας 252. Σύνολο 852. Σ’ αυτά τα παιδιά οι αρμόδιοι λένε με τον τρόπο τους ότι για να μορφωθούν στοιχειωδώς θα πρέπει να μείνουν μαντρωμένα στις Δομές τους και να μην έχουν καμία επαφή με τον έξω κόσμο. Εκτός από παράνομο είναι και ηθικά απαράδεκτο…

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα