Πτώση F-4: “Λύγισε” o επίτιμος αρχηγός ΓΕΕΘΑ – ”Όποιο παιδί μπαίνει σε ένα κόκπιτ είναι και δικό μας”

Πτώση F-4: “Λύγισε” o επίτιμος αρχηγός ΓΕΕΘΑ – ”Όποιο παιδί μπαίνει σε ένα κόκπιτ είναι και δικό μας”
O Υποσμηναγός (Ι) Μάριος - Μιχαήλ Τουρούτσικας, ο οποίος έχασε τη ζωή του από την πτώση του μοιραίου F4 στον κυπαρισσιακό κόλπο ΓΡ. ΤΥΠΟΥ ΓΕΑ / EUROKINISSI

Ο επίτιμος αρχηγός ΓΕΕΘΑ και πτέραρχος ε.α., Χρήστος Χριστοδούλου, αναφέρθηκε συγκινημένος στον στρατιωτικό που έχασε τη ζωή του μετά την πτώση του F-4.

”Πιο έμπειροι οι χειριστές των Phantom. Δεν τίθεται θέμα συντήρησης των αεροσκαφών” δήλωσε συγκινημένος ο επίτιμος αρχηγός ΓΕΕΘΑ και πτέραρχος ε.α., Χρήστος Χριστοδούλου, σχετικά με τους δύο πιλότους του μοιραίου αεροσκάφους που κατέπεσε για άγνωστο λόγο στη θαλάσσια περιοχή της Ανδραβίδας, σκορπίζοντας τη θλίψη στις Ενοπλες Δυνάμεις.

Εμφανώς συγκινημένος ο πτέραρχος ε.α. για την τραγική απώλεια του 29χρονο υποσμηναγού Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα και τις αγωνιώδεις προσπάθειες για τον εντοπισμό του 31χρονου κυβερνήτη Ευστάθιου Τσιτλακίδη που, όπως φαίνεται, δεν πρόλαβε να χρησιμοποιήσει το αλεξίπτωτο διαφυγής, δήλωσε στην ΕΡΤ ότι ”δεν είναι καλή ημέρα για τις οικογένειες του Στάθη και του Μάριου”.

Αν είχαν την επιλογή, θα έκαναν το ίδιο

Προσπαθώντας να συγκρατήσει τα δάκρυά του, δήλωσε: ”Τα παιδιά που χάνουν τη ζωή τους εν καιρώ ειρήνης είναι περισσότερο ήρωες από αυτούς που χάνουν τη ζωή τους στον πόλεμο. Γιατί στον πόλεμο δεν έχεις επιλογή. Στην ειρήνη έχεις επιλογή. Αν είχαν τη δυνατότητα να ρωτήσουν τα παιδιά τους αν θα έκαναν την ίδια επιλογή, η απάντηση είναι «ναι, θα κάναμε το ίδιο πράγμα»”.

”Συγνώμη για το τρέμουλο της φωνής, αλλά κάθε παιδί είναι και δικό μας παιδί, το οποίο μπαίνει σε ένα κόκπιτ να απογειωθεί. Αυτή τη στιγμή σπάω ένα κώδικα σιωπής αρχηγών. Μέχρι τώρα οι αρχηγοί δεν έβγαιναν να μιλήσουν πίσω από ένα ατύχημα. Οποιοσδήποτε βγαίνει και κάνει αναλύσεις δυστυχώς δυσχεραίνει την όλη κατάσταση. Δε θα μπω στα αίτια. Δε θα απαντήσω στην ερώτησή σας να σας πω τα πιθανά αίτια, διότι μόλις χθες δημιουργήθηκε η Επιτροπή Διερεύνησης” ανέφερε ο κ. Χριστοδούλου και πρόσθεσε:

”Όσοι δεν έχουν κάνει διερεύνηση ατυχήματος δεν γνωρίζουν, άσχετα αν πέρασαν από την αεροπορία. Αυτή τη στιγμή λοιπόν έχει συγκροτηθεί επιτροπή διερεύνησης η οποία συλλέγει όλα τα στοιχεία. Ό, τι και να πούμε εμείς, περισσεύουν. Αυτά θα βρεθούν, θα καταγραφούν και ποτέ δεν μπαίνουν παράγραφοι ή αστεράκια σ ένα ατύχημα”.




Τα πιθανά αίτια της συντριβής

Aπαντώντας στο αν στα πιθανά αίτια της συντριβής είναι και η κακή συντήρηση των παλαιού τύπου αεροσκαφών, ο επίτιμος αρχηγός ΓΕΕΘΑ τόνισε ότι ακόμα και για την τελευταία πτήση το κάθε αεροπλάνο πριν αποσυρθεί ετοιμάζεται σαν να ήταν η πρώτη.

”Πολλές φορές αυτά τα αεροπλάνα τυγχάνουν πολύ καλύτερες συντήρησης διότι γνωρίζουμε την παλαιότητα και επιπλέον το προσωπικό που τα συντηρεί είναι πολύ πιο έμπειρο απ’ ό, τι παραδείγματος χάρη συντηρούν σήμερα ένα καινούριο αεροπλάνο, όπως είναι το Ραφάλ”.

Σημείωσε, ωστόσο, ότι αυτό δεν σημαίνει ότι αστοχίες δεν θα υπάρχουν στις πτήσεις. ”Τα αεροπλάνα όσο και να φτάσουμε στο έπακρο της τεχνολογίας, στο τέλος θα υπάρχει κάποιο ατύχημα. Η συντήρηση είναι άψογη μέχρι το τελευταίο σκαλοπάτι πριν την απογείωση” πρόσθεσε ο πτέραρχος εν αποστρατεία.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα