Σχολεία: Άδειες οι αίθουσες στα Λύκεια μετά την άρση του lockdown

Σχολεία: Άδειες οι αίθουσες στα Λύκεια μετά την άρση του lockdown
MotionTeam

Τα πρώτα στοιχεία της ΟΛΜΕ καταδεικνύουν ότι η συμμετοχή των μαθητών Λυκείου στα μαθήματα μετά την άρση του λοκ-ντάουν κυμαίνεται σε πολύ χαμηλά και απογοητευτικά ποσοστά.

Ιδιαίτερα περιορισμένο είναι το ενδιαφέρον των μαθητών των Λυκείων της χώρας για δια ζώσης παρουσία στα μαθήματά του δημόσιου σχολείου μετά την επαναλειτουργία των σχολικών ομάδων (στις 11 Μαϊου για την Γ’ Λυκείου, στις 18 για τις δύο πρώτες τάξεις) που είχαν κλείσει λόγω κορονοϊού.

Μάλιστα, ίσως ο χαρακτηρισμός “περιορισμένο” να μην αποτυπώνει πλήρως την πραγματικά κατάσταση διότι στη Γ’ Λυκείου για παράδειγμα οι μαθητές οι οποίοι δίνουν το παρών στα μαθήματα δεν αντιπροσωπεύουν ούτε το 5% του συνόλου πανελλαδικά. 

Αυτό, τουλάχιστον, προκύπτει από τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της οι ΟΛΜΕ τις τελευταίες ημέρες. Μόλις 5 στους 100 μαθητές της τελευταίας τάξης του Λυκείου πηγαίνει στο σχολείο του. 

Ως φαινόμενο βέβαια αυτό της μαζικής απουσίας των τελειόφοιτων είναι διαδεδομένο τουλάχιστον τα τελευταία 30 χρόνια αφού οι μαθητές, σχεδόν στο σύνολό τους υποψήφιοι για τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, “κρατούν” απουσίες για το τέλος της σχολικής σεζόν έτσι ώστε να εντατικοποιήσουν το διάβασμα και τα φροντιστηριακά μαθήματα λίγες ημέρες πριν τη μεγάλη πρόκληση των πανελληνίων εξετάσεων. 

Ωστόσο το φαινόμενο αυτό “επεκτάθηκε” κατά τη φετινή περίεργη, ελέω κορονοϊού σεζόν, τόσο στη Β’ όσο και στην Α’ Λυκείου. Και σ’ αυτές τις τάξεις τα ποσοστά συμμετοχής, πάντα κατά τα στοιχεία της ΟΛΜΕ, είναι απογοητευτικά αφού δείχνουν συμμετοχή που δεν ξεπερνά το 10% πανελλαδικά. Σ’ αυτές τις δύο τάξεις φαίνεται ότι η αβεβαιότητα λόγω της πανδημίας έπαιξε κομβικό ρόλο στην απόφαση για τις απουσίες. 

Τα πράγματα είναι ευτυχώς πολύ καλύτερα σε ότι αφορά το γυμνάσιο. Στο μέσο όρο για τις τρεις τάξεις φαίνεται ότι η συμμετοχή των μαθητών ανά την Ελλάδα ξεπερνά το 60%. 

Αυτό που έχει μεγάλο ενδιαφέρον να παρατηρήσουμε είναι ότι τα στοιχεία της ΟΛΜΕ καταδεικνύουν ότι η συμμετοχή εδώ είναι πολύ μεγαλύτερη στην Α’ τάξη, λιγότερο στη Β’ και ακόμη λιγότερο στη Γ’. Μειώνεται δηλαδή όσο αυξάνεται η ηλικία. 

Τέλος, ένα ακόμη χρήσιμο συμπέρασμα έχει να κάνει με τη συμμετοχή ανά περιοχή. Διαπιστώνεται ότι στους νομούς όπου παρατηρήθηκαν πολλά κρούσματα του κορονοϊού η συμμετοχή των μαθητών στα μαθήματα είναι σαφώς περιορισμένη σε σχέση με “λευκές” περιοχές και νομούς στους οποίους καταγράφηκαν λίγα ή και κανένα κρούσμα.   

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα