Το Ξυλόκαστρο και η ευρύτερη περιοχή, συστήνονται εκ νέου στο διεθνές κοινό

Το Ξυλόκαστρο και η ευρύτερη περιοχή, συστήνονται εκ νέου στο διεθνές κοινό

Ο Σύλλογος Ξενοδόχων Δήμου Ξυλοκάστρου Κορινθίας, έχει ξεκινήσει ένα φιλόδοξο και ρεαλιστικό σχέδιο ανάδειξης της περιοχής.

Στην Ελλάδα των δύο ταχυτήτων, της νησιωτικής, ακμάζουσας τουριστικά, έστω μόνο την θερινή περίοδο και της ηπειρωτικής χώρας, που ορισμένες περιοχές και για μικρό χρονικό διάστημα δέχονται σημαντικό αριθμό τουριστών, το μοντέλο «ήλιος – θάλασσα» ναι μεν δεν μπορεί να υποτιμηθεί, αλλά δεν αρκεί για να σύρει το κάρο του ελληνικού τουρισμού, για τις επόμενες δεκαετίες.

Με αυτό το δεδομένο, η «εμπειρία» είναι η λέξη κλειδί που ανοίγει όλες τις πόρτες του θεματικού τουρισμού, ο οποίος σε όλες του τις μορφές μπορεί να προσφέρει τα προσδοκώμενα οφέλη, να επιμηκύνει την τουριστική περίοδο, να διευρύνει τη διάχυση των εσόδων σε περισσότερες περιοχές και να αναδείξει, ξεχασμένους, ίσως, τόπους της πατρίδας μας.

Ενας από αυτούς, τους ίσως ξεχασμένους τόπους, είναι το Ξυλόκαστρο και η ευρύτερη περιοχή του. Τα Τρίκαλα Κορινθίας είναι πιο γνωστά ακόμα και από το ίδιο το Ξυλόκαστρο, με τις ξενοδοχειακές υποδομές που διαθέτουν, οι οποίες, πάντως, έχουν πολύ μικρή περίοδο λειτουργίας, ακριβώς επειδή η περιοχή είναι σχετικά άγνωστη στο διεθνές τουριστικό γίγνεσθαι. Συνολικά θα μπορούσα να πω, ότι η περιοχή από την Κόρινθο μέχρι και την Πάτρα, υπολείπεται σε διεθνή αναγνωρισιμότητα, καθώς ουδέποτε έγιναν προσπάθειες ανάδειξης ενός μοναδικού συγκριτικού πλεονεκτήματος, το «βουνό – θάλασσα σε μισή ώρα», που δύσκολα μπορείς να το συναντήσεις σε όλο τον κόσμο.

Ζητήσαμε από την πρόεδρο του Συλλόγου Ξενοδόχων Δήμου Ξυλοκάστρου-Ευρωστίνης Κορινθίας, την κυρία Βίβιαν Πάτκου, να μας μιλήσει για τις ενέργειες που κάνουν, προκειμένου να αναδειχθεί η περιοχή.

Κυρία Πάτκου, η φήμη του Ξυλοκάστρου, παλιότερα, ακόμα και στο εξωτερικό, ήταν ισχυρή. Κάποτε. Τώρα όμως;

Το Ξυλόκαστρο, παλιός τουριστικός προορισμός, γνωστός στην Ελλάδα από τις αρχές του υ αιώνα, φιλοξένησε βασιλείς, πρωθυπουργούς, καλλιτέχνες και όλο τον επιχειρηματικό και πολιτικό κόσμο της Ελλάδας. Στο εξωτερικό ωστόσο, με εξαίρεση την εποχή του Τυπάλδου και της κατασκήνωσης στον Πευκιά του Ξυλοκάστρου, δεν έγινε ποτέ γνωστός ως διεθνώς αναγνωρίσιμος τουριστικός προορισμός.

Συνεπώς, οι επισκέπτες από το εξωτερικό δεν γνωρίζουν την τοποθεσία και η περιοχή τίθεται βασικά εκτός ηλεκτρονικών κρατήσεων από τη διεθνή αγορά και οι μηχανές αναζήτησης για την περιοχή έχουν ελάχιστη απήχηση στο εξωτερικό.

Εχετε ξεκινήσει μια διαδικασία προκειμένου το Ξυλόκαστρο και η όμορη περιοχή, να διεθνοποιηθούν. Τι ακριβώς κάνετε;

Τώρα το Ξυλόκαστρο επαναπροσδιορίζεται τουριστικά και διεκδικεί από τη διεθνή αγορά το μερίδιο, που αναλογεί στα πανέμορφα boutique hotels της περιοχής, τόσο στον πευκόφυτο παραλιακό άξονα, όσο και στον μοναδικής ομορφιάς ορεινό όγκο. Ο επισκέπτης βρίσκεται μπροστά σε ατέλειωτες επιλογές, που όμως δεν είναι ούτε πιστοποιημένες ούτε προσβάσιμες και εύκολα διαθέσιμες σε όλους. Η Ελλάδα αδυνατεί να λειτουργήσει εκτός κάδρου και πρακτικών, που εφαρμόζονται στους μεγάλους τουριστικούς προορισμούς. Η δυσκολία έγκειται στο ότι δεν υπάρχει ικανός αριθμός επισκεπτών να υποστηρίξει όλες ή τουλάχιστον κάποιες από τις εν δυνάμει επιλογές. Εδώ στηρίζεται και η καινοτομία για το διεθνές διαβατήριο της περιοχής μας. Στην πορεία για τη διεθνή αναγνώριση και το branding της περιοχής, ο Σύλλογος Ξενοδόχων Περιοχής Δήμου Ξυλοκάστρου-Ευρωστίνης λειτουργεί ως DMO για την περιοχή, έχοντας επιλέξει τρεις κύριους πυλώνες προώθησης: (α) την αρχαιολογία και το κρασί, (β) τις μακροχρόνιες παραμονές και (γ) τις ποικίλες θεματικές προτάσεις και διαδρομές.

Η διαδικασία αναγνώρισης ενός προορισμού ως διεθνώς αναγνωρίσιμου είναι πολύπλοκη, πολυεπίπεδη, απαιτεί πόρους και χρόνο, αλλά κυρίως τεχνογνωσία και γνωριμίες σε διεθνές επίπεδο.

Με ποιο τρόπο επιχειρείτε να προσεγγίσετε το διεθνές κοινό;

Όλες οι προτάσεις παρουσιάζονται σε εξειδικευμένες αγορές του εξωτερικού, φωτογραφίζονται, περιγράφονται λεπτομερώς, δημιουργούνται εναλλακτικές θεματικές ενότητες, μεταφράζονται, εντοπίζονται οι ενδιαφερόμενες εταιρείες, τα clubs, οι σύλλογοι, τα μουσεία, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, τα έντυπα, οι δημοσιογράφοι και οι bloggers, τροποποιούνται τα προϊόντα ανάλογα με την αγορά, ακολουθεί επικοινωνία και συνεργασία με πολλούς παράγοντες από το εξωτερικό, road shows, fam trips και στη συνέχεια επιχειρείται η εξοικείωση των επισκεπτών με προσωποποιημένες πληροφορίες για το χώρο, τις συνήθειες, την καθημερινή ζωή και κυρίως τους ανθρώπους, που θα συναντήσουν οι επισκέπτες κατά την παραμονή τους στην πατρίδα μας. Είναι ένα

επιχείρημα και ένα ταξίδι από το οποίο έχει πολλά να ωφεληθεί ο Ελληνικός τουρισμός, αλλά και οι πολλές πανέμορφες, αλλά διεθνώς άγνωστες περιοχές της Ελλάδας μας.

Ποια είναι η δυναμικότητα της περιοχής σε ξενοδοχεία και κλίνες και πόσο τουρισμό μπορείτε να υποδεχθείτε;

Στην περιοχή μας λειτουργούν πάνω από 100 επιχειρήσεις μικρών, πανέμορφων τουριστικών καταλυμάτων κάθε κατηγορίας, τα μισά εκ των οποίων βρίσκονται στην παραθαλάσσια ζώνη και τα μισά στον ορεινό όγκο. Ολα όμως αντιμετωπίζουν την πρόκληση του μη διεθνώς αναγνωρίσιμου προορισμού.

Οταν η οικονομική κρίση απαίτησε εξωστρέφεια, δηλαδή εξαγωγές και εισερχόμενο τουρισμό για το δικό μας κλάδο, το τουριστικό προϊόν των μη διεθνώς αναγνωρίσιμων τουριστικών προορισμών της Ελλάδας, αποδείχθηκε ότι δεν είναι εύκολα περιγράψιμο, προσιτό και διαθέσιμο στους επισκέπτες από το εξωτερικό.

Εδώ έχουμε ένα απίστευτο φαινόμενο: μικρά καταλύματα των πέντε, δέκα, είκοσι ή τριάντα δωματίων, που απασχολούν τους ιδιοκτήτες και δύο τρία ακόμα άτομα, καλούνται να κολυμπήσουν χωρίς σωσίβιο σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, που κανείς tour operator δεν τους βλέπει ή δεν ενδιαφέρεται να τους δει (και ούτε καν γνωρίζει πώς να πουλήσει την διεθνώς άγνωστη περιοχή τους στους πελάτες τους), να κάνουν παρουσιάσεις σε ξένες γλώσσες, που συνήθως δεν μιλάνε, να βρίσκονται αντιμέτωποι με προκλήσεις, που δεν τους αναλογούν και όλοι τους εξηγούν πώς να βελτιώσουν το προϊόν τους. Η συνεχής βελτίωση του προϊόντος είναι σημαντικότατη παράμετρος στον τουρισμό. Κανείς όμως δεν τους εξηγεί πώς το άξιο προϊόν τους θα προκαλέσει το ενδιαφέρον επισκεπτών από το εξωτερικό, αφού η πατρίδα μας έχει ανάγκη να στραφεί… να στραφούμε όλοι στο εξωτερικό.

Ποια είναι η άποψή σας, γενικότερα για την πολιτική που πρέπει να ακολουθήσουμε στον τουρισμό;

Είναι καιρός πλέον η πολιτεία να εκπαιδεύσει, να οργανώσει, να κατευθύνει τους μικροεπιχειρηματίες του τουρισμού στην εξωστρέφεια και να ηγηθεί ενός νέου σύγχρονου και αποτελεσματικού θεματικού τουριστικού marketing. Η πολιτεία είναι απαραίτητη στον εντοπισμό των διεθνών πελατών αυτών των καταλυμάτων. Πελάτες για αυτή την κατηγορία υπάρχουν και μάλιστα πολλοί.

Η διαφορά είναι ότι, ενώ μέχρι σήμερα περιμέναμε τους πελάτες στις διεθνείς εκθέσεις και τις μηχανές αναζήτησης, εργαλεία που δουλεύουν θαυμάσια μόνο για τους μεγάλους προορισμούς και τα μεγάλα καταλύματα, τώρα, που πρέπει να έχουμε πληρότητες στα πολλά μικρά παγκοσμίως άγνωστα επαρχιακά καταλύματα, πρέπει να πάμε πόρτα- πόρτα για να βρούμε τους άλλους πελάτες. Τους λάτρεις των εμπειριών, των ειδικών κατηγοριών, τους μακροχρόνιους επισκέπτες. Πρέπει να αγκαλιάσουμε τα παιδιά των ομογενών, των φίλων της Ελλάδας. Να προτείνουμε συνεργασίες με καλλιτέχνες, δημιουργούς, να φιλοξενήσουμε στην πατρίδα μας εργαστήρια κάθε είδους και όλες τις εποχές και σε όλες τις περιοχές. Να παρουσιάσουμε χαρακτηριστικά, που ταιριάζουν σε ειδικές ομάδες. Γενικά συγκεκριμένες προτάσεις σε συγκεκριμένους κύκλους ενδιαφερόντων με την τεχνογνωσία του Υπουργείου Τουρισμού και τη συνεργασία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Ανάπτυξης.

Και όλη αυτή η προσπάθεια πρέπει να είναι διαθέσιμη και προσβάσιμη στα πολλά καταλύματα μέσα από πλατφόρμες, όπου οι επιχειρήσεις και οι περιοχές θα μπορούν αυτόματα, εύκολα και χωρίς να ανακαλύπτουμε κάθε φορά τον τροχό, να ανεβάζουν τις περιοχές και τις θεματικές προτάσεις τους. Για παράδειγμα όλοι μιλάμε για yoga/ Ποια είναι η εθνική πλατφόρμα για τις προτάσεις yoga στην Ελλάδα; Οινοτουρισμός/Ποιά είναι η εθνική πλατφόρμα για τον οινοτουρισμό και με ποιά κατεύθυνση ανεβαίνουν οι προτάσεις και οι επιχειρήσεις; Silver Tourism/ Ποια είναι η εθνική πλατφόρμα και ποιες οι κατευθύνσεις προβολής της κάθε περιοχής; ΑΜΕΑ/ Ποιες είναι οι εθνικές πλατφόρμες και ποιες επιχειρήσεις προβάλλονται και με ποιες κατευθύνσεις; Θέατρο, αρχαίο δράμα, μουσικές εκδηλώσεις, πανηγύρια/ Ποιες είναι οι εθνικές πλατφόρμες, που συντεταγμένα και με άρτιο τρόπο παρουσιάζονται τα τόσα πολλά, που συμβαίνουν στον τόπο μας; Προϊόντα, γιορτές συγκομιδής/ Εθνικές πλατφόρμες, με πλούσιο φωτογραφικό και πληροφοριακό υλικό και σαφείς οδηγίες για τον τρόπο που θα συνδέονται και θα παρουσιάζονται οι επιχειρήσεις της περιοχής.

Καλλιτεχνικά σεμινάρια; Ειδικά προϊόντα, ειδικές διαδρομές, ειδικές ομάδες. Ανασκαφές; Συναντήσεις διεθνών γνωριμιών; Αθλητικές διοργανώσεις; Ποιες είναι οι εθνικές πλατφόρμες και με ποιες οδηγίες και κατευθύνσεις παρουσιάζονται οι επιχειρήσεις, οι περιοχές, οι προτάσεις; Ελάχιστες, μεμονωμένες, ελλιπείς, αλλά αξιοθαύμαστες πρωτοβουλίες, και παράλληλα ένας ατέλειωτος κατάλογος χαμένων ευκαιριών για την Ελλάδα, με ασύλληπτα διαφυγόντα κέρδη για τον ελληνικό τουρισμό, που αιμορραγεί. Για την Ελλάδα, που δεν της αξίζει αλλά πένεται.

Είναι καιρός να πάμε να πάρουμε τους επισκέπτες μας από το σπίτι τους, την πόλη ή το χωριό τους, την εταιρεία ή τους συλλόγους τους. Να γνωριστούμε μαζί τους και να τους μιλήσουμε για τα όσα μόνο σ αυτόν ευλογημένο τόπο μπορούν να βιώσουν. Αν πάνε άλλοι να τους πάρουν να μας τους φέρουν θα μας στείλουν όσους και αν τους περισσεύουν. Ο ελληνικός τουρισμός έχει παρόν και μέλλον. Αυτό το μέλλον θα φέρουμε στην περιοχή μας και θα το κάνουμε με κάθε τρόπο. Η αδράνεια των υπολοίπων μόνο κέρδος είναι για εμάς. Η πολιτεία όμως δεν συγχωρείται. Οφείλει να καινοτομεί ή να αγκαλιάζει την καινοτομία.

Επενδύσεις που να σχετίζονται με τον τουριστικό κλάδο και ειδικά στη φιλοξενία, γίνονται στην περιοχή;

Όλα βρίσκονται σε εξάρτηση με τον αριθμό και τις ικανότητες των ατόμων, που θα εμπλακούν, τους πόρους, τις διευκολύνσεις, τις συνεργασίες, τους χορηγούς, τους εθελοντές αλλά και τις συγκυρίες. Οποιοσδήποτε προορισμός μπορεί να γίνει γνωστός αν επενδυθούν σοβαρά κεφάλαια και υπάρχει τεχνογνωσία. Επιτρέψτε μου να πιστεύω περισσότερο στην τεχνογνωσία παρά στα κεφάλαια. Τα κεφάλαια είναι δεδομένο ότι υπάρχουν. Εμείς στην Ελλάδα δεν έχουμε μάθει να τα εντοπίζουμε στις κοινές δράσεις, στις win win ή kazan kazan συνεργασίες, στις ανταποδοτικές παροχές, στις προωθητικές ενέργειες. Οι Αμερικάνοι σε μαθαίνουν να αναλύεις και να οργανώνεις το στόχο για να τον υλοποιείς γρήγορα, αποτελεσματικά, με συνέργειες και κυρίως ενεργώντας με τη λογική ότι… sky is the limit. Δε βρίσκω κανένα λόγο γιατί εμείς, οι πολυμήχανοι απόγονοι του Οδυσσέα να μην καταφέρνουμε να καλούμε, όποτε θέλουμε, να φιλοξενήσουμε στο σπίτι μας, φίλους από όλο τον κόσμο. Ειλικρινά μου φαίνεται αδιανόητο.

Πάντως, ο τουρισμός μαζί με την εστίαση είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης στην περιοχή μετά τον αγροτικό τομέα, ενώ παραμένει μακράν ο μεγαλύτερος επενδυτής του Δήμου με επενδύσεις πολλών εκατομμυρίων και έσοδα, που διαχέονται σε όλους τους τομείς της οικονομίας. Ας μου επιτραπεί να εκτιμήσω ότι οι επιχειρήσεις των τουριστικών καταλυμάτων της περιοχής του Δήμου μας έχουν επενδύσει πάνω από 10.000 ευρώ σε κάθε δημότη Ξυλοκάστρου-Ευρωστίνης.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα