Τραγωδία στα Τέμπη: Με διαδικασίες που θυμίζουν Μάτι οι προσπάθειες ταυτοποίησης των θυμάτων

Τραγωδία στα Τέμπη: Με διαδικασίες που θυμίζουν Μάτι οι προσπάθειες ταυτοποίησης των θυμάτων
Πολύνεκρο δυστύχημα από τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη intime

Σε εξέλιξη οι προσπάθειες των πυροσβεστών για τον εντοπισμό εγκλωβισμένων στα συντρίμμια. Συστάθηκε η ειδική ομάδα διαχείρισης κρίσεων και αναγνώρισης πτωμάτων.

Μη αναγνωρίσιμες είναι πολλές δυστυχώς από τις σορούς που έχουν εντοπιστεί στα συντρίμμια του τραγικού δυστυχήματος μετά από την ολέθρια σύγκρουση επιβατικής με εμπορική αμαξοστοιχία, λίγο πριν τα Τέμπη της Λάρισας.

Στο Νοσοκομείο της Λάρισας μεταβαίνουν συγγενείς θυμάτων και αγνοουμένων για το αβάσταχτο ρόλο της αναγνώρισης, παρουσία ψυχολόγων για την υποστήριξή τους, ωστόσο υπάρχουν πολλές περιπτώσεις θυμάτων που ο μόνος τρόπος να υπάρξει ταυτοποίηση θα είναι μέσω της λήψης DNA και ακολουθείται το ίδιο πρωτόκολλο με την τραγωδία στο Μάτι.

Έχει συσταθεί εκ νέου η ειδική ομάδα διαχείρισης κρίσεων και αναγνώρισης πτωμάτων με την συνδρομή ιατροδικαστών και στελεχών της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών και του Ανθρωποκτονιών από όλη την χώρα, που έχουν σπεύσει στην Λάρισα για να βοηθήσουν στο δύσκολο έργο της τέλεσης των νεκροτομών και της διαδικασίας λήψης γενετικών υλικών για ταυτοποίηση. Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί είναι ότι υπάρχουν περιπτώσεις πλήρως απανθρακωμένων σορών ή και μη άρτιων σορών, παρά μόνο ανθρωπίνων μελών… Η πλειονότητα των θυμάτων δυστυχώς ήταν νέοι άνθρωποι.

Πρόκειται για το χειρότερο δυστύχημα που έχει συμβεί στη χώρα με τρένα. Η επιβατική αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη στην οποία επέβαιναν 342 επιβάτες και συνολικά 10 άτομα προσωπικό συγκρούστηκε μετωπικά με εμπορική αμαξοστοιχία στην οποία επέβαιναν 2 άτομα προσωπικό.

“Έδωσα εντολή αλλά το σύστημα δεν υπάκουσε” ισχυρίστηκε ο σταθμάρχης – Διώξεις για αμέλεια

Στο Τμήμα Τροχαίας Λάρισας που έχει αναλάβει και την προανάκριση έχουν καταθέσει ως μάρτυρες τρία άτομα, εκ των οποίων ένας εκπρόσωπος της εταιρείας και δύο υπάλληλοι και στη συνέχεια προσήχθη, εξετάστηκε παρουσία της εισαγγελέως Λάρισας ο 59χρονος Σταθμάρχης ως ύποπτος και εν τέλει συνελήφθη.

Το κατηγορητήριο σύμφωνα με πληροφορίες, αφορά σε διώξεις που αποδίδονται σε αμέλεια και συγκεκριμένα για Ανθρωποκτονίες κατά συρροή από αμέλεια, για πρόκληση βαρέων και επικίνδυνων σωματικών βλαβών από αμέλεια και για πλήθος άλλων πλημμεληματικού χαρακτήρα διώξεις που αφορούν στις συγκοινωνίες και στην καταστροφή του δικτύου.

Ο ίδιος, σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, αρνήθηκε πως ευθύνεται για την τραγική αυτή έκβαση και απέδωσε το δυστύχημα σε πιθανή τεχνική βλάβη του συστήματος που κατά τους ισχυρισμούς του, δεν «υπάκουσε» στους χειρισμούς του. Αυτό βεβαίως θα διερευνηθεί και από πραγματογνώμονα που θα οριστεί από την αρμόδια προανακριτική Αρχή.

Η σύγκρουση ήταν σφοδρή με αποτέλεσμα τα τρένα να μετατραπούν σε μία άμορφη μάζα σιδερικών και να ξεσπάσει αμέσως πυρκαγιά στις μηχανές και στα δύο πρώτα βαγόνια, στα συντρίμμια των οποίων εγκλωβίστηκαν πολλοί άνθρωποι και βρήκαν τραγικό θάνατο.

Οι πρώτοι αστυνομικοί και πυροσβέστες που έφτασαν στο σημείο, έβρισκαν δεκάδες τραυματίες ακόμα και ακρωτηριασμένους που είχαν εκσφενδονιστεί στα χωράφια, ενώ όσοι είχαν χτυπήσει ελαφρά ή καθόλου σε κατάσταση σοκ και εκείνοι προσπαθούσαν να απομακρυνθούν μέσα από τους καπνούς, τις φλόγες και το σκοτάδι και να προσπαθήσουν να βοηθήσουν ο ένας τον άλλον, σπάζοντας τα παράθυρα και τις πόρτες για να βγουν από τα γερμένα βαγόνια.

Ο επίσημος απολογισμός είναι τραγικός με 36 νεκρούς έως τώρα και 85 τραυματίες εκ των οποίων 66 τραυματίες παραμένουν νοσηλευόμενοι, από τους οποίους οι 6 είναι διασωληνωμένοι σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας και οι προσπάθειες εντοπισμού και απεγκλωβισμού και άλλων ανθρώπων ανάμεσα στα συντρίμμια συνεχίζονται, αλλά υπάρχουν φόβοι για περισσότερους. Στην Θεσσαλονίκη μεταφέρθηκαν με λεωφορεία οι υπόλοιποι επιβάτες που δεν τραυματίστηκαν.

Οι Πυροσβεστικές δυνάμεις συνεχίζουν να επιχειρούν για τον εντοπισμό εγκλωβισμένων ατόμων, στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος. Τα γερανοφόρα οχήματα, αφαιρούν διαρκώς τμήματα της επιβατικής αμαξοστοιχίας, δημιουργώντας χώρο στους πυροσβέστες, ώστε να ελεγχθεί το εσωτερικό των βαγονιών, καθώς υπάρχουν ακόμη αγνοούμενοι.

Αμέσως μετά το δυστύχημα ολόκληρος ο κρατικός μηχανισμός τέθηκε σε συναγερμό. Τα πρώτα θύματα υποδέχτηκε το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Λάρισας που εφημέρευε και λόγω των συνθηκών αποφασίστηκε να λειτουργήσει εκτάκτως και το Γενικό Νοσοκομείο της Λάρισας και της Κατερίνης, όπως επίσης τέθηκαν σε ετοιμότητα για την υποδοχή βαρέων περιστατικών και εγκαυματιών τα νοσοκομεία Παπανικολάου και Γεννηματά της Θεσσαλονίκης και τα νοσοκομεία της Αττικής, όπως επίσης τέθηκε σε συναγερμό η 1η Στρατιά και τα στρατιωτικά νοσοκομεία Αθηνών και Θεσσαλονίκης.

Στην Λάρισα μετέβησαν ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Τάκης Θεοδωρικάκος μαζί με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.

Η επίσημη ενημέρωση από Πυροσβεστική και Αστυνομία

Συνέχεια της έκτακτης ενημέρωσης, για το σιδηροδρομικό δυστύχημα με πυρκαγιά, στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών πραγματοποίησαν σήμερα, 01 Μαρτίου 2023, στις 11:20, ο Εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, Πύραρχος Βασίλειος Βαθρακογιάννης και η Εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, Αστυνόμος Β’ Κωνσταντία Δημογλίδου, από το Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων στο Μαρούσι.

Ακολουθεί το κείμενο της ενημέρωσης:

«Οι Πυροσβεστικές δυνάμεις συνεχίζουν να επιχειρούν για τον εντοπισμό εγκλωβισμένων ατόμων, στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.

Τα γερανοφόρα οχήματα, αφαιρούν διαρκώς τμήματα της επιβατικής αμαξοστοιχίας, δημιουργώντας χώρο στους πυροσβέστες, ώστε να ελεγχθεί το εσωτερικό των βαγονιών.

Ο επιβεβαιωμένος αριθμός των νεκρών ανέρχεται αυτή τη στιγμή στους 36, ενώ εκτιμάται ότι ο αριθμός αυτός θα ανέβει. Επίσης νοσηλεύονται 66 τραυματίες, οι 60 από αυτούς σε απλές κλίνες και οι 6 σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας.»

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα