Ξεκινούν τα έργα για το νότιο τμήμα του Ε65, Λαμία – Ξυνιάδα

Ξεκινούν τα έργα για το νότιο τμήμα του Ε65, Λαμία – Ξυνιάδα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τη χρηματοδότηση και ανοίγει τον δρόμο για να ξεκινήσουν τα έργα στο πρώτο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65).

Εδώ και λίγες ημέρες διαφαινόταν ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα εγκρίνει τη χρηματοδότηση με 306 εκατ. ευρώ, της κατασκευής του νότιου τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65). Οι συνεχείς διαβουλεύσεις με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ήδη από τον Ιανουάριο, απέφεραν καρπούς και πλέον, το αναβαλλόμενο τμήμα του Ε65, το νότιο, μπαίνει σε τροχιά ολοκλήρωσης. Μέχρι στιγμής, το έργο βρίσκεται στο 40% και το πιο σημαντικό στοιχείο είναι ότι στη σήραγγα Δομοκού, υπάρχει διάνοιξη 500 μέτρων από την κάθε πλευρά (ήτοι 1 χλμ.), από τα συνολικά 3 χλμ. της σήραγγας.

Η έγκριση ελήφθη  βάσει των κοινοτικών κανόνων στον τομέα των κρατικών ενισχύσεων και αφορά την χρηματοδότηση του νότιου τμήματος,  Λαμία – Ξυνιάδα, το οποίο θα διαχειρίζεται η εταιρεία παραχώρησης «Κεντρική Οδός ΑΕ».

Μετά από αυτή την θετική εξέλιξη οι κατασκευαστικές εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν άμεσα, πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους, από περάσει από το Ελεγκτικό Συμβούλιο και κυρωθεί άμεσα από τη Βουλή. Ηδη, η εταιρεία κατασκευής ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, είναι καθόλα έτοιμη να ξεκινήσει τα έργα.

Από την έναρξη των έργων θα χρειαστεί 1,5 χρόνια για την κατασκευή από τη Λαμία έως τον κόμβο Καρπενησίου (περίπου 15 χλμ.), ενώ για το υπόλοιπο τμήμα έως την Ξυνιάδα (περίπου 17 χλμ.), θα χρειαστούν κοντά στα 2,5 χρόνια.

Το τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα είναι μήκους 32,27 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει πέντε κόμβους, έναν Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) , μία σήραγγα 2.983 μέτρων (Δομοκός) και οκτώ γέφυρες.

Να υπενθυμίσουμε πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή γνωστοποίησε πως απεφάνθη ότι η δημόσια χρηματοδότηση που χορηγείται για την κατασκευή του νότιου τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου Ε65 είναι σύμφωνη με τους κανόνες της Ε.Ε.  στον τομέα των κρατικών ενισχύσεων, βασιζόμενη στο ακόλουθο σκεπτικό:

– Το μέτρο στήριξης θα συμβάλει στην επίτευξη στόχων κοινού συμφέροντος της Ε.Ε, ιδίως στην πολιτική μεταφορών, δεδομένου ότι θα στηρίξει την ολοκλήρωση του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου και θα βελτιώσει τις μεταφορικές συνδέσεις για τους Έλληνες πολίτες που ζουν στην περιοχή της Στερεάς Ελλάδας.

– Το μέτρο στήριξης είναι αναγκαίο και αναλογικό για την υλοποίηση του έργου. Ειδικότερα, η Ελλάδα απέδειξε ότι 1ον) η δημόσια χρηματοδότηση αντιστοιχεί στο αναπροσαρμοσμένο βάσει του πληθωρισμού κόστος κατασκευής, όπως αυτό εκτιμήθηκε το 2007 στον διαγωνισμό για την κατασκευή του νότιου τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου E65· και ότι 2ον) η «Κεντρική Οδός Α.Ε.»  θα χρηματοδοτήσει η ίδια τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου, του οποίου τυχόν πλεονάζοντα έσοδα θα επιστρέφονται στο δημόσιο μέσω μηχανισμού ανάκτησης.

Παράλληλα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών  βρίσκεται εδώ και μήνες, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα  Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για την χρηματοδότηση του βόρειου τμήματος του Ε65 από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία Οδό.

Τα δύο αυτά τμήματα θα ενωθούν με τον κεντρικό τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα μήκους 79 χιλιομέτρων το οποίο έχει δοθεί στην κυκλοφορία από τον Δεκέμβριο 2017.

 

Στην πλήρη ανάπτυξη του ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65)  θα εκτείνεται σε μήκος 175 χιλιομέτρων.

Πρόκειται για έναν υπερσύγχρονο οδικό άξονα  με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη  της Περιφέρειας και γενικότερα της χώρας.  Η ολοκλήρωση του συνόλου του  Ε65, θα συμβάλλει στην άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Κεντρικής Ελλάδος και θα αναβαθμίσει την σύνδεση της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα την προσπελασιμότητα προς την Αλβανία και την Π.Γ.Δ.Μ., δίδοντας έτσι την δυνατότητα ενίσχυσης του τουρισμού και της εμπορευματικής διακίνησης σε μια περιοχή με δυνατότητες περαιτέρω  οικονομικής μεγέθυνσης. Παράλληλα θα συμβάλει στην μείωση του ποσοστού ανεργίας και στην αύξηση του κατά κεφαλήν εισοδήματος.  Η ολοκλήρωσή του Ε65 θα επιφέρει  ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική καθώς θα  συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας – που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη – με το λιμάνι του Βόλου. Το δε ταξίδι από Λαμία έως την  Εγνατία Οδό,  θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά, ενώ η  διαδρομή Τρίκαλα – Αθήνα περίπου 3 ώρες.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα