Διαλύθηκε ο μύθος για το λόγο που “αυτοκτονούν” τα έντομα στις λάμπες μας

Αποδείχθηκε πως τα έντομα δεν ελκύονται από το φως. iStock

Ερευνητές από την Αγγλία ανακάλυψαν τον πραγματικό λόγο που τα ιπτάμενα έντομα πεθαίνουν στις πηγές τεχνητού φωτός.

Δεν υπάρχει σπίτι, γραφείο ή άλλος χώρος με λάμπες ή άλλη τεχνητή πηγή φωτός που να μην έχει ζήσει την εμπειρία της αυτοκτονίας ιπτάμενων εντόμων σε αυτές.

Έχουν χαθεί ολόκληροι πληθυσμοί.

Όχι όμως, για το λόγο που πιστεύουμε: πως τα έντομα ελκύονται από τα φώτα.

Ερευνητές του Imperial College του Λονδίνου μελέτησαν το θέμα και όπως γράφουν στη δημοσίευση της δουλειάς τους “αντίθετα με την κοινή πεποίθηση, το φως δεν προσελκύει τα έντομα. Αυτό που κάνει είναι να διαταράσσει τις ικανότητες πλοήγησης τους”.

Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν κάμερες λήψης κίνησης υψηλής ανάλυσης και στερεογραφική εγγραφή βίντεο, ώστε να κατασκευάσουν τρισδιάστατα μοντέλα πτήσης εντόμων γύρω από τεχνητές πηγές φωτός στο εργαστήριο.

Διαπιστώθηκε πως αυτό που κάνουν τα έντομα είναι να γυρίζουν την πλάτη τους στην πηγή φωτός, στην πρώτη επαφή και να δημιουργούν μονοπάτια πτήσης κάθετα προς αυτήν.

“Η εξήγηση για αυτό το φαινόμενο είναι ότι ‘μπερδεύονται’ και αντιμετωπίζουν τις πηγές φωτός μας ως μια φυσική πηγή. Αυτή τα βοηθά να καθορίσουν τον ορίζοντα και τη θέση τους σε σχέση με το εδάφους, προκειμένου να διατηρήσουν την κατεύθυνση της πτήσης και να την ελέγξουν.

Το πλήθος των τεχνητών φώτων που ενεργοποιούμε οι άνθρωποι προκαλεί πραγματική σύγχυση στην πλοήγηση των εντόμων και στην πραγματικότητα παγιδεύονται σε μια διαδρομή πτήσης γύρω από τον λαμπτήρα, χωρίς να μπορούν να ξεφύγουν από αυτόν.

Αυτό συμβαίνει γιατί η αντίληψή τους για το διάστημα διαταράσσεται”.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις