EUROCONTROL και διασυνοριακές προγνώσεις για την Αεροναυτιλία

EUROCONTROL και διασυνοριακές προγνώσεις για την Αεροναυτιλία
Looking up flying airplane over the natural frame of treetops against blue sky. iStockphoto

Τι είναι το EUROCONTROL για την ευρωπαϊκή αεροπλοΐα. Η πρόγνωση καταιγίδων και οι προβλέψεις μέσω συνεργασιών.

Από φέτος το καλοκαίρι, η EUMETNET, μαζί με 24 παρόχους υπηρεσιών MET για την Αεροναυτιλία– μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η χώρα μας -συνεχίζει να συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Διασυνοριακή Διαδικασία προς όφελος της EUROCONTROL με ειδικές προγνώσεις καιρού. Η EUROCONTROL είναι ένας διακυβερνητικός οργανισμός που υποστηρίζει την ευρωπαϊκή αεροπλοία και συνεργάζεται με τους εταίρους της για να προσφέρει τις επιδόσεις διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας (ATM) και συντονίζει τις δραστηριότητες μεταξύ των κρατών μελών για να βοηθήσουν την αποτελεσματική ροή της εναέριας κυκλοφορίας που αυτό το υλοποιούν μέσω των Εθνικών Παρόχων Αεροναυτιλίας .

Η ΕΜΥ ως πάροχος Μετεωρολογικών προγνώσεων προς την Αεροναυτιλία τηρεί τις γενικές απαιτήσεις του Εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2017/373 ( Δ5) της Επιτροπής, της 1ης Μαρτίου 2017, σχετικά με τον καθορισμό κοινών απαιτήσεων για τους παρόχους υπηρεσιών διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας / αεροναυτιλίας και άλλων λειτουργιών του δικτύου διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας και της εποπτείας τους. Επί πλέον παρέχει και τις ειδικές μετεωρολογικές απαιτήσεις, που ουσιαστικά αφορούν την εφαρμογή του Annex 3 του ICAO, δηλαδή την Παρατήρηση (METAR, SPECI), την Μετεωρολογική Ενημέρωση (Met. Briefing) στα αεροδρόμια και τη Διάθεση Προγνωστικών δεδομένων και προιόντων. Φέτος, η EUMETNET απασχολεί επιχειρησιακούς μετεωρολόγους για να υποστηρίξουν τις δραστηριότητες διαχείρισης του δικτύου και των ειδικών Διασυνοριακών Προγνώσεων

Η ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΚΑΤΑΙΓΙΔΩΝ ΚΑΙ Η ΔΙΑΣΥΝΟΡΙΑΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

Τα καταιγιδοφόρα σύννεφα Cumulonimbus (CB) είναι τα κύρια νέφη που πρέπει να αποφύγει ένας πιλότος και αποφυγή του καιρού είναι η απρογραμμάτιστη κίνηση ή απόκλιση από το αρχικό σχέδιο πτήσης που ζητείται σε σύντομο χρονικό διάστημα από τους πιλότους ως αποτέλεσμα του «καιρού» που θα συναντρήσουν Ο λόγος που οι πιλότοι θα ήθελαν να αποφύγουν αυτούς τους τύπους σύννεφων οφείλεται στις επικίνδυνες συνθήκες που σχετίζονται με αυτά . Τα πολλαπλά αιτήματα αποφυγής οδηγούν σε πρόσθετο φόρτο εργασίας και μεγάλη πολυπλοκότητα για τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίοι ενδέχεται να μην είναι σε θέση να χειριστούν με ασφάλεια τον πάνω από τα «κανονικά» όγκο κυκλοφορίας. Όπως καταλαβαίνετε επηρεάζεται έτσι η χωρητικότητα του εναέριου χώρου, με αποτέλεσμα να έχουμε εκτροπές και καθυστερήσεις των πτήσεων κάτι που πρέπει να αποφεύγεται. Οι επιχειρησιακοί μετεωρολόγοι, προσφέρουν από φέτος τις υπηρεσίες τους μεταξύ Ιουνίου και Σεπτεμβρίου και παρέχουν μια ολιστική αξιολόγηση των καιρικών συνθηκών που επηρεάζουν την Ευρώπη σε καθημερινή βάση.

Ενώ οι οργανισμοί MET είναι πολύ συνηθισμένοι να συνεργάζονται στην έρευνα και την επιστήμη, όπως στα SIGMET στον τομέα αεροπορίας, σπάνια υπάρχει η ευκαιρία για επιχειρησιακούς μετεωρολόγους, από διαφορετικές περιοχές να αλληλεπιδρούν σε καθημερινή βάση. Μέσω όμως αυτής της νέας συνεργασίας που αναπτύσσεται μεταξύ EUROCONTROL και EUMETNET, οι συμμετέχοντες (MET ANSPs ) μπορούν πλεον από κοινού να βοηθήσουν στην παροχή συμβουλευτικών προβλέψεων ειδικά στις περιπτώσεις καταιγίδων που μετακινούνται από το ένα κράτος και επηρεάζουν ένα άλλο .

EuFoCS: Προβλέψεις μέσω συνεργασιών

Για να ενισχυθεί το πνεύμα συνεργασίας δημιουργήθηκε μια κοινή υποδομή παραγωγής χαρτών που έχει αναπτυχθεί από την Γερμανική Μετεωρολογική Υπηρεσία DWD το EuFoCS -European Forecast Collaboration System, το οποίο περιλαμβάνει έναν κοινά διαθέσιμο ιστότοπο με ενότητα chat-room για ζωντανές συζητήσεις κατά την επεξεργασία των προβλέψεων. Το EuFoCS είναι ένα σύστημα απαραίτητα για την ανάπτυξη προβλέψεων μέσω γραφημάτων που φιλοξενούνται στο European Weather Cloud (EWC).

Ως front page έχει προβλεφθεί κοινό πρόγραμμα επεξεργασίας που ενεργοποιούν όλοι οι προγνώστες που συμμετέχουν , με το ίδιο επίπεδο δυνατοτήτων επεξεργασίας. Το EuFoCS χρησιμοποιεί ανοιχτά πρότυπα και βιβλιοθήκες λογισμικού. Το βασικό στοιχείο είναι ένας διακομιστής δεδομένων όπου όλα τα πολύγωνα πρόβλεψης αποθηκεύονται σε πραγματικό χρόνο, χρησιμοποιώντας τη λειτουργία WFS-T ((Web Feature Service Transactional). Αυτό επιτρέπει την δυνατότητα στους μετεωρολόγους να χρησιμοποιήσουν τον καιρό του εσωτερικού τους σταθμού εργασίας, εφόσον είναι σε θέση να χρησιμοποιούν τη διεπαφή WFS-T. Οι συμμετέχοντες μπορούν να αξιολογήσουν τα τοπικά τους δεδομένα στο δικό τους σταθμό εργασίας και να σχεδιάσουν ανάλογα τα πολύγωνα τα οποία ανταλλάσσουν σε πραγματικό χρόνο . Η χρήση του προλειτουργικού EWC για αυτήν τη δοκιμή διασφαλίζει υψηλό επίπεδο ανεξαρτησίας, ασφάλειας και διαθεσιμότητας. Ως αντίγραφο ασφαλείας, οι προγραμματιστές του DWD έχουν δημιουργήσει έναν ιστότοπο έκτακτης ανάγκης στο cloud της EUMETSAT

ΤΙ ΕΠΙΦΥΛΑΣΣΕΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Αυτή η διασυνοριακή συμβουλευτική δραστηριότητα είναι ένα εξαιρετικό σκαλοπάτι για μελλοντικές συνεργασίες και του τι θετικά στοιχεία μπορεί να φέρει μια συνδυασμένη πρόβλεψη του καιρού σε ένα λειτουργικό περιβάλλον όπως το NMOC ( Network Manager Operations Centre) . Το NMOC έχει εξελιχθεί στο πλαίσιο της λειτουργίας του από τότε που πρωτοεμφανίστηκε το 1995 και καθώς η κυκλοφορία αυξήθηκε σημαντικά τα τελευταία χρόνια

Το NMOC σχεδιάζει τώρα τις νέες δραστηριότητές του για τα επόμενα τρία χρόνια. Για το πώς θα επιτευχθεί αυτό δεν έχει φανεί ακόμη, αλλά θα περιλαμβάνει οπωσδήποτε την περαιτέρω ενασχόληση των επιχειρησιακών μετεωρολόγων που θα το υποστηρίξουν και θα βασιστεί σε αυτά τα τα πρώτα βήματα της πρόσφατης Διασυνοριακής Συνεργασίας σχετικά με τις επιπτώσεις ενός ευρέος φάσματος καιρικών φαινομένων.

Μέσω των τεχνικών εξελίξεων και των ανταλλαγών δεξιοτήτων για την πρόγνωση του καιρού, την διαδικασία Διασυνοριακής Συνεργασίας θα την δούμε πολύ γρήγορα να εντάσσεται μέσα σε συστήματα όπως είναι το METEOALARM το σύστημα προειδοποίησης για τα έντονα καιρικά φαινόμενα .

Πολύ γρήγορα και αποτελεσματικά αυτό μπορεί να γίνει μεταξύ των ομάδων που ήδη υποστηρίζουν την ονοματοδοσία των κακοκαιριών, οι οποίες απλώς θα επεκταθούν και σε άλλες κοινές δράσεις . Πολύ εύκολα αυτό μπορεί να επιτευχθεί στο Group της Νοτιοανατολικής Ευρώπης όπου μετέχουν η Ελλάδα η Κύπρος και το Ισραήλ , χώρες οι οποίες θα μπορούσαν να αναπτύξουν κι άλλες κοινές δράσεις καθώς και νέα προγνωστικά εργαλεία και προιόντα.

European MET Service Providers: AEMET (Spain), AlbControl (Albania), ARSO (Slovenia), AustroControl, BHANSA (Bosnia & Herzegovina), BULATSA (Bulgaria), Croatia Control (CCL), DWD (Germany), HNMS (Greece), IMGW (Poland), IPMA (Portugal), ITAF (Italy), KNMI (Netherlands), Meteo France, Meteo Swiss, Met Eireann (Ireland), Met Office UK, M-NAV (North Macedonia), OMSZ (Hungary), ROMATSA (Romania), SHMU (Slovakia), Skeyes (Belgium), SMATSA (Serbia & Montenegro)

Πηγές : Lauren Donohue (EUMETNET), Alexandre Flouttard (Meteo-France), Clemens Weidemann (DWD), Tom Crabtree (UK Met Office), Wim Bladt (Skeyes)

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα