Ιαπωνία: Οι πιλότοι του αεροπλάνου δεν γνώριζαν πως το Airbus φλεγόταν

Διαβάζεται σε 2'
Το φλεγόμενο αεροσκάφος στην Ιαπωνία
Το φλεγόμενο αεροσκάφος στην Ιαπωνία Associated Press

Νέα στοιχεία στο φως για την αεροπορική τραγωδία στην Ιαπωνία μετά τη σύγκρουση ενός Airbus με αεροσκάφος της ακτοφυλακής.

Οι πιλότοι του αεροπλάνου της Japan Airlines με 379 επιβαίνοντες δεν είδαν το αεροσκάφος με το οποίο συγκρούστηκαν την Τρίτη κατά την προσγείωσή τους στο αεροδρόμιο Χανέντα του Τόκιο, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας.

«Δεν μπορούσαμε να έχουμε οπτική επαφή (με το αεροπλάνο της ακτοφυλακής), μας αφηγήθηκαν οι πιλότοι. Λένε πως ήταν τη στιγμή ακριβώς που οι ρόδες ακουμπούσαν στο έδαφος ή ήταν έτοιμες να ακουμπήσουν, που ένοιωσαν μια πρόσκρουση» ανέφερε ο εκπρόσωπος της JAL, ερωτηθείς σχετικά με το δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή σε πέντε από τους έξι ανθρώπους που επέβαιναν στο Bombardier Dash 8, με το οποίο έγινε η σύγκρουση.

«Ο ένας από τους τρεις πιλότους μας είπε πως είδε ένα αντικείμενο ακριβώς πριν από την πρόσκρουση», πρόσθεσε.

Οι πιλότοι δεν γνώριζαν πως το αεροσκάφος φλεγόταν

Στο μεταξύ, σύμφωνα με τον Guardian, οι πιλότοι του Airbus δεν γνώριζαν πως είχε ξεσπάσει φωτιά στην άτρακτο, κάτι για το οποίο ενημερώθηκαν από τα μέλη του πληρώματος.

Η επικεφαλής αεροσυνοδός ήταν αυτή που ενημέρωσε το πιλοτήριο για τη φωτιά, καθώς το πλήρωμα καμπίνας χρειαζόταν άδεια για να ανοίξει τις εξόδους κινδύνου, ανέφερε το εθνικό τηλεοπτικό δίκτυο ΝΗΚ.

Μέχρι εκείνη τη στιγμή, ωστόσο, η καμπίνα είχε γεμίσει με καπνό και ο χώρος γινόταν όλο και πιο ζεστός και αποπνικτικός, τα μωρά έκλαιγαν και οι άνθρωποι φώναζαν να ανοίξουν οι πόρτες.

Υπήρχαν οκτώ έξοδοι κινδύνου, αλλά η εκκένωση ξεκίνησε από δύο «τσουλήθρες» στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου λόγω της πυρκαγιάς. Άλλη μία έξοδος στην πίσω αριστερή πλευρά ήταν ασφαλής από τη φωτιά, ωστόσο, καθώς το σύστημα ενδοεπικοινωνίας είχε καταρρεύσει, το πιλοτήριο δεν έδωσε την άδεια να λειτουργήσει.

Χρειάστηκαν 18 λεπτά για την εκκένωση ολόκληρου του αεροσκάφους, με τον πιλότο να πατάει τελευταίος τον ασφαλτοτάπητα του αεροδρομίου, το απόγευμα της Τρίτης.

Σημειώνεται πως Ιάπωνες, Γάλλοι, Βρετανοί και Καναδοί ερευνητές έχουν κινητοποιηθεί για να εξακριβώσουν τα αίτια του δυστυχήματος. Ο καταγραφέας πτήσης και ο καταγραφέας φωνής από το Dash 8 της ακτοφυλακής είχαν βρεθεί, σε αντίθεση με εκείνους του επιβατικού αεροσκάφους που ακόμη αναζητούνται.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα