Ινδία: Επικρίσεις για ηθοποιό που προσποιήθηκε τον θάνατο της – Ο λόγος που επικαλείται

Διαβάζεται σε 3'
Η Poonam Pandey
Η Poonam Pandey AP Photo/Mahesh Kumar A.

Η 32χρονη ηθοποιός Poonam Pandey προσποιήθηκε τον θάνατό της στα social media, στο πλαίσιο μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Παρά τις επικρίσεις, η ίδια επικαλείται πως οι προθέσεις της ήταν αγνές και ήθελε να ευαισθητοποιήσει την κοινωνία για τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας.

Αντιδράσεις έχει πυροδοτήσει η υπόθεση του fake θανάτου μιας 32χρονης Ινδής ηθοποιού.

Στον επίσημο λογαριασμό της Poonam Pandey αναρτήθηκε την Παρασκευή (2/2) μια δήλωση που γνωστοποιούσε ότι η ηθοποιός έφυγε από τη ζωή λόγω καρκίνου του τραχήλου της μήτρας.  Ειδησεογραφικά μέσα μετέδωσαν την είδηση του θανάτου της μέσα και τα social media γέμισαν αφιερώματα για την ηθοποιό.

Όμως, ο θάνατος της Poonam Pandey κράτησε για 24 ώρες.

«Είμαι ζωντανή» λέει σε βίντεο της επόμενης ανάρτησής της η ηθοποιός, λέγοντας ότι είχε «προσποιηθεί τον θάνατό της» και ότι η ανάρτηση στο Instagram ήταν μέρος μιας εκστρατείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την ευαισθητοποίηση σχετικά με τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας.

«Ο καρκίνος του τραχήλου της μήτρας, με τραγικό τρόπο, έχει στοιχίσει τη ζωή χιλιάδων γυναικών, λόγω έλλειψης γνώσεων σχετικά με την αντιμετώπιση αυτής της ασθένειας. Σε αντίθεση με ορισμένους άλλους καρκίνους, ο καρκίνος του τραχήλου της μήτρας μπορεί να προληφθεί πλήρως».

«Ξαφνικά όλοι μιλάμε για καρκίνο του τραχήλου της μήτρας, έτσι δεν είναι;», ανέφερε στο βίντεο, προσθέτοντας ότι είναι περήφανη για όσα κατάφερε η είδηση του θανάτου της.

Οι επικρίσεις για την ηθική των διαφημιστικών εκστρατειών

Εγείρεται όμως το ερώτημα κατά πόσο η συγκεκριμένη τακτική της ηθοποιού και της διαφημιστικής εταιρείας που την υποστηρίζει, είναι ηθική. Η ίδια στηρίζει πως χάρη στον fake θάνατό της, όλη η Ινδία μιλάει για τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας, την πρόληψη και τον εμβολιασμό.

Στον αντίποδα, οι επικριτές της, προβάλλουν το επιχείρημα πως δεν είναι ηθικό να χρησιμοποιεί κανείς τον θάνατο για να ευαισθητοποιήσει μια ολόκληρη χώρα για ένα θέμα τόσο σοβαρό όπως ο καρκίνος. Η ίδια απαντάει πως είχε καλές προθέσεις αλλά την κατηγορούν πως έστησε τον θάνατό της για προσωπικό όφελος. Τόσο γιατί η διαφημιστική εταιρεία την πλήρωσε αδρά, ενώ παράλληλα όλη η χώρα συζητάει για εκείνη.

Εν όψει της Παγκόσμιας Ημέρας κατά του Καρκίνου (4 Φεβρουαρίου), η υπουργός Οικονομικών της Ινδίας είχε ανακοινώσει ότι η κυβέρνηση λαμβάνει μέτρα για τον εμβολιασμό κοριτσιών μεταξύ 9 και 14 ετών κατά του HPV. Σύμφωνα με το BBC, μετά τον καρκίνο του μαστού, είναι ο δεύτερος πιο συχνός καρκίνος στις γυναίκες στην Ινδία, προκαλώντας πάνω από 77.000 θανάτους κάθε χρόνο. Η ανάρτηση της ηθοποιού οδήγησε πολλούς χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να τη συνδέσουν με τις κυβερνητικές ανακοινώσεις, ωστόσο καμία από τις δύο πλευρές δεν έχει επιβεβαιώσει.

Υπήρξαν αρκετά άτομα που επαίνεσαν την καμπάνια, αναφέροντας το ότι «σοκάρει» τους ανθρώπους έχει ως αποτέλεσμα την ευαισθητοποίηση. Ωστόσο, πολλοί ήταν αυτοί που την επέκριναν. «Ο θάνατος δεν είναι αστείο», έγραψε ένας χρήστης στο X, ενώ αρκετά άτομα που είχαν χάσει δικούς τους ανθρώπους από καρκίνο, έγραψαν ότι η συγκεκριμένη εκστρατεία είναι οδυνηρή.

Η Schbang, η εταιρεία που είναι υπεύθυνη για τη δημιουργία της καμπάνιας, ζήτησε δημόσια συγγνώμη από όσους «προκλήθηκαν» από την καμπάνια.

«Οι ενέργειές μας καθοδηγήθηκαν από μια μοναδική αποστολή – να αυξήσουμε την ευαισθητοποίηση σχετικά με τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας», ανέφερε η εταιρεία σε δήλωσή της.

Ανέφερε μάλιστα, πως η μητέρα της ηθοποιού είχε δώσει μάχη με τον καρκίνο και ήταν ένας από τους λόγους που συμφώνησε να κάνει αυτή την καμπάνια. «Η ηθοποιός κατανοεί τη σημασία της πρόληψης και την κρισιμότητα της ευαισθητοποίησης, ειδικά όταν υπάρχει διαθέσιμο εμβόλιο».

Οι αντιδράσεις και η δημόσια συζήτηση για την εκστρατεία δεν έχουν υποχωρήσει ακόμα.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα