"Πληθωρισμός" στα ρούχα: Το μέγεθος μετράει

"Πληθωρισμός" στα ρούχα: Το μέγεθος μετράει

Πως διαφοροποιείται ως προς τα μεγέθη των ρούχων η παγκόσμια βιομηχανία ένδυσης (Pic)

Ένα από τα πολλά "μυστήρια" που σχετίζονται με το γυναικείο φύλο, είναι ότι μια γυναίκα που δεν έχει το ίδιο βάρος σε σχέση με το πόσο ζύγιζε πριν από 20 χρόνια, φοράει σήμερα μικρότερα μεγέθη ρούχων σε σχέση πάλι με το τι συνήθιζε να φοράει στο παρελθόν.

Πως ερμηνεύεται αυτό το παράδοξο; Η εξήγηση είναι "ο πληθωρισμός στο μέγεθος των ρούχων". Κοινώς, ρούχα με την ίδια ετικέτα μεγέθους, έχουν γίνει μεγαλύτερα στην πάροδο του χρόνου.

Οι μετρήσεις διαφέρουν ανάλογα με τη μάρκα, αλλά η έρευνα του Economist αποδεικνύει ότι το Βρετανικό νούμερο "14" για τα γυναικεία παντελόνια, είναι κατά 4 ίντσες μεγαλύτερο στη μέση, σε σχέση με το πως ήταν το 1970 (δείτε το γράφημα παρακάτω) και πάνω από 3 ίντσες μεγαλύτερο στους γοφούς.

Με άλλα λόγια, το σημερινό 14αρι αντιστοιχεί στο πάλαι ποτέ 18αρι και το σημερινό 10αρι στο παλιό 14αρι. Η ίδια "υποτίμηση" έγινε και στην Αμερική όπου το "10" αντιστοιχεί στο Βρετανικό "12" ή "14", ανάλογα πάντα με τον κατασκευαστή.

Δεδομένου ότι κατά μέσο όρο η περιφέρεια των γυναικών έχει αυξηθεί, η βιομηχανία της μόδας έχει μεγαλώσει αναλόγως τις διαστάσεις των "κομματιών" της, κυρίως επειδή θεωρούν πως οι γυναίκες αισθάνονται καλύτερα (άρα και καταναλώνουν περισσότερο) αν μπορούν να διατηρούνται στα ίδια μεγέθη ρούχων - ή ιδανικά μικρότερα - με την πάροδο του χρόνου, ακριβώς ή περίπου, όπως έκαναν και στα νιάτα τους.

Οι περισσότερες, αναφέρει το κείμενο του Economist, δεν θα αισθάνονταν καθόλου άνετα αν συνειδητοποιούσαν ότι έχουν "ανέβει" δύο τουλάχιστον νούμερα ως προς τα φορέματα που αγοράζουν.

Ο παραπάνω "πληθωρισμός" αφορά κυρίως στη γυναικεία μόδα χωρίς να σημαίνει ότι στο πέρας των ετών και οι άνδρες δεν παρουσιάζουν ανάλογη συμπεριφορά.

Μελέτες που πραγματοποιήθηκαν σε Βρετανία και Η.Π.Α., δείχνουν ότι μάρκες ανδρικών παντελονιών που λάνσαραν νούμερο "36" για τη μέση, στην ουσία αντιστοιχούν σε 5 νούμερα πάνω σε σχέση με το παρελθόν.

Ο "πληθωρισμός" αυτός κολακεύει τους πελάτες, αλλά από την άλλη, ενθαρρύνει υπέρβαρους ανθρώπους να συνεχίσουν να έχουν κακή διατροφή και να μην προσέχουν το ίδιο την υγεία τους.

"Για τα τρία πέμπτα των ενήλικων Βρετανών που είναι υπέρβαροι, το μέγεθος των ρούχων πραγματικά μετράει στην ρεαλιστική του όμως διάσταση", καταλήγει ο Economist.

SHARE:

24Media Network