Σε κυκλοφορία η εντυπωσιακή υποθαλάσσια σήραγγα της Κωνσταντινούπολης

default image

Η σήραγγα που βρίσκεται κάτω από τη θάλασσα του Βοσπόρου θα ενώνει το ασιατικό με το ευρωπαϊκό τμήμα της Κωνσταντινούπολης

Αναδείχθηκε -μαζί με το δικό μας Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος- ως μία από τις καλύτερες κατασκευές για το 2016 . Πλέον ήρθε η στιγμή να παραδοθεί και σε χρήση, αλλάζοντας τη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων. Ο λόγος για την υποθαλάσσια σήραγγα, Eurasia Tunnel, που εγκαινιάστηκε την Τρίτη από τον Ταγίπ Ερντογάν και παραδίδεται σε κυκλοφορία την Πέμπτη.

Η σήραγγα έχει συνολικό μήκος 14,6 χιλιομέτρων και καλύπτει ένα κομμάτι που έχει αυξημένη κίνηση, από το Καζλίτσεσμε της ευρωπαϊκής πλευράς της Πόλης μέχρι το Γκιόζτεπε της ασιατικής. Θα μειώσει το χρόνο κάλυψης σε 15 λεπτά από τα 100 που χρειάζονται τώρα για να διανύσει κανείς την απόσταση αυτή. Τα 5,4 χιλιόμετρα της σήραγγας, που έχει σχεδιαστεί να αντέχει σεισμούς των 9 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, είναι κάτω από τη θάλασσα. Το πιο βαθύ σημείο είναι στα 106 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Το όριο ταχύτητας στη σήραγγα έχει οριστεί στα 70 χλμ την ώρα. Απαγορεύεται η διέλευση φορτηγών και οχημάτων ύψους πάνω από 2,8 μ. Το τούνελ παρακολουθείται με κάμερες και ηλεκτρονικά μέσα για ασφάλεια και παραβάσεις. Τα εγκαίνια έγιναν μεν, αλλά τα πρώτα οχήματα θα περάσουν αύριο 22 Δεκεμβρίου στις 7:00 το πρωί.

Η σήραγγα αρχικά θα λειτουργεί για 14 ώρες την ημέρα και σταδιακά μέχρι τις 30 Ιανουαρίου του 2017 θα αρχίσει να λειτουργεί σε εικοσιτετράωρη βάση. Αναμένεται να εξυπηρετεί καθημερινά 1.290 έως και 130 χιλιάδες διερχόμενα αυτοκίνητα. Το κράτος έχει εγγυηθεί στο σχήμα που ανέλαβε την ανέγερση και εκμετάλλευση για 24 χρόνια, τη διέλευση τουλάχιστον 68.500 οχημάτων ημερησίως. Για το έργο δαπανήθηκαν 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ο σχεδιασμός, κατασκευή και η λειτουργία του σχεδίου για 24 χρόνια και 5 μήνες θα ανήκει στην εταιρεία ATAŞ. Με την ολοκλήρωση της σχετικής προθεσμίας το έργο θα μεταβιβαστεί στο Δημόσιο.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα