Γ. ΚΟΡΑΚΑΚΗΣ: ΑΠΟ ΤΟ CALL CENTER ΤΩΝ 400 ΕΥΡΩ ΣΤΟ “ΧΡΥΣΟ ΑΛΑΤΙ”
Πως η κρίση οδήγησε στην δημιουργία της [Κ2], η οποία "εκμεταλλεύεται" με την καλύτερο τρόπο τον καρπό της θάλασσας
Στην αρχαιότητα το μονοπώλιό του αποτέλεσε πολύ συχνά αντικείμενο έξαλλων μαχών και πολλές φορές οι άνθρωποι που ζούσαν μακριά από τη θάλασσα έπρεπε να το ανταλλάξουν ακόμα και με χρυσό. Από τον Όμηρο περιγράφεται ως «Θεία ουσία» και φυσικό συστατικό για τη σύνθεση πολλών τροφίμων. Ο Ιπποκράτης πρότεινε τη μίξη του με άλλα στοιχεία για τη θεραπεία διαφόρων παθήσεων. Είναι, επίσης, άριστο καρύκευμα και απαραίτητο μέσο στη συντήρηση – αποθήκευση των τροφίμων, ενώ το έχει ανάγκη και ο οργανισμός μας για την πρόσληψη αναγκαίων ιχνοστοιχείων στη βάση μιας ισορροπημένης διατροφής. Ακόμη κι η λαϊκή μας παράδοση έχει τιμήσει την αξία του με παροιμιώδεις ρήσεις, όπως «το αλάτι της ζωής», «νερό και αλάτι» ή «φάγαμε μαζί ψωμί κι αλάτι».
Αυτό το φυσικό, αρχέγονο, οργανικό υλικό, που γεννιέται βιολογικά από το θαλασσινό νερό και είναι συνυφασμένο με την πορεία της ανθρωπότητας, μέσα στη ροή της ιστορίας, επέλεξε ένας νέος επιχειρηματίας από την Αλεξάνδρεια της Ημαθίας, με ρίζες, ολίγον, και από Κρήτη για να καινοτομήσει και να κάνει πραγματικότητα το επιχειρηματικό του όνειρο.
Απόφοιτος της σχολής Οικονομίας, του πανεπιστημίου Ca’ Foscari, της Βενετίας ο 35χρονος Γιώργος Κορακάκης, έχει ιδρύσει στην Αλεξάνδρεια Ημαθείας, εδώ και περίπου ένα χρόνο, μια επιχείρηση με την επωνυμία [Κ2] Luxury Food Company, την οποία έχει μετατρέψει σε μια σύγχρονη εκδοχή της κινηματογραφικής… πολίτικης κουζίνας, που «γεννά» διαρκώς, νέες γεύσεις και αρώματα, φλερτάροντας με ουρανίσκους και ρουθούνια.
«Σχέδια υπάρχουν πολλά, αλλά η υλοποίησή τους θα γίνει σταδιακά και θα εξαρτηθεί και από την πορεία της ζήτησης», λέει στο WE του News247.gr ο κ. Κορακάκης, τονίζοντας πως η αποδοχή των προϊόντων, από το καταναλωτικό κοινό, είναι ενθαρρυντική τόσο στην εγχώρια αγορά, όσο και στη γειτονική Ιταλία, όπου έχουν ξεκινήσει εξαγωγές.
Όλοι οι συνδυασμοί, όπως εξηγεί, κυκλοφορούν υπό το brand name “Greek fleur de sel”, σε γυάλινο βαζάκι από την Ιταλία, που συνοδεύεται από πιστοποιητικό για το food contact και λεπτομερή στοιχεία στην ετικέτα για τις διατροφικές και μικροβιολογικές αναλύσεις, στις οποίες έχει υποβληθεί το περιεχόμενό τους, ώστε ο πελάτης να αισθάνεται σίγουρος για την ποιότητα και την ασφάλειά τους. «Δεν υποβάλλεται σε καμία χημική επεξεργασία, ενώ απαιτεί έξι ζευγάρια μάτια και ισάριθμα ζευγάρια έμπειρα χέρια για να καθαριστεί και να εξασφαλισθεί ότι δεν θα έρθει, τυχόν, σε επαφή με κάποιο μεταλλικό αντικείμενο που θα μπορούσε να προκαλέσει οξείδωση», τονίζει χαρακτηριστικά ο νεοπαγής επιχειρηματίας.
Καθώς πρόκειται όμως για luxury προϊόντα οι τιμές φτάνουν σε αρκετές δεκάδες ευρώ ειδικά για το αναμεμιγμένο με βρώσιμο χρυσό αλάτι- οι εξαγωγές πάνε καλύτερα από την εσωτερική αγορά, η οποία, ελέω της κρίσης, «κόβει» δαπάνες από παντού. Υπάρχει ήδη μια καλή συνεργασία για πωλήσεις προϊόντων της σειράς σε ξενοδοχεία και σε καταστήματα της περιοχής Porto Fino και στο Forte Dei Marmi, στη γειτονική Ιταλία, ενώ την περίοδο που διανύουμε έχουν αρχίσει δειγματισμοί και στη γερμανική αγορά, μέσω Έλληνα εισαγωγέα, για παρουσία στο Taste Greece και σε ένα εξειδικευμένο κατάστημα με μπαχαρικά, το οποίο δεν διαθέτει ελληνικό αλάτι. Δίαυλος επικοινωνίας με ενδιαφερόμενο έχει ανοίξει και για την Κίνα, αλλά στην προκειμένη περίπτωση, οι επαφές είναι σε πρώιμο στάδιο ακόμη.
«Η επιχείρηση συνεχώς μεγαλώνει. Βελτιώνουμε κι εξειδικεύουμε, ακόμη περισσότερο, τα προϊόντα μας και κοιτάμε και σε νέες αγορές του εξωτερικού», επισημαίνει ο κ. Κορακάκης, και σημειώνει ότι «έστησα την [Κ2] με μηδενικό δανεισμό, αξιοποιώντας τα εφόδια που πήρα από το πανεπιστήμιο. Τις γνώσεις, τον τρόπο σκέψης και τη μεθοδολογία εργασίας, τα οποία συνδύασα με πάρα πολλές ώρες, καθημερινά, προσωπικής δουλειάς».
Χρειάστηκε βέβαια και μια δόση ισχυρής τύχης για να συμβεί ό,τι συνέβη. Η «γνωριμία» του νέου επιχειρηματία με τον «ανθό του αλατιού», έγινε σε ένα τραπέζι στο οποίο μετείχε με τον παππού του στην Κρήτη, το Πάσχα του 2014. «Έλιωνε στο στόμα εύκολα, χωρίς να σου αφήνει τη γεύση της έντονης αλμύρας. Ρώτησα για την προέλευσή του και μου είπαν οι συνδαιτυμόνες μου ότι το συλλέγουν αλυκάριοι με το χέρι, σε γούβες βράχων στις ακτές των ελληνικών νησιών, κάθε Ιούλιο και Αύγουστο και μόνο τότε, γιατί μετά κολλάει στα βράχια και δεν βγαίνει», μας εξηγεί και τονίζει ότι σε εκείνο το δείπνο ήταν που γεννήθηκε η επιχειρηματική του ιδέα.
Ακολούθησαν επαφές με «αλυκάριους» στην Κρήτη και στα Κουφονήσια και ως «μαγιά» έγινε μια προμήθεια με τα πρώτα 110 κιλά «ανθού άλατος», τα οποία αποτέλεσαν τη βάση για να αρχίσουν οι πειραματισμοί. Αυτή την περίοδο, και προκειμένου να διευρύνει τον κύκλο των προμηθευτών του, ο επιχειρηματίας αποκαλύπτει πως συζητά με ένα αλυκάριο στην Κρήτη που συλλέγει περί τα 500 κιλά την κάθε σεζόν, καθώς και με έναν ακόμη που βγάζει σχεδόν ένα τόνο πρώτης ύλης και ευελπιστεί πως θα ανοίξει κανάλι συνεργασίας.
«Οι καρποί ελιάς συλλέγονται αυστηρώς με το χέρι και δίνουν κάθε δύο έτη ένα υψηλής ποιότητας εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, το οποίο παράγεται με τη μέθοδο της ψυχρής έκθλιψης, κάτω από αυστηρούς ελέγχους υγιεινής, χωρίς χημικά ή οποιεσδήποτε άλλες πρόσθετες ουσίες», αναφέρεται χαρακτηριστικά. Το προϊόν εμφιαλώνεται σε φιάλες των 250 ml και των 500 ml και κυκλοφορεί σε δύο εκδοχές, το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο «35 Parallel» στο οποίο γίνεται πρόσθετη χημική ανάλυση κατά της νοθείας, καθώς και το [K2] AURUM, εμφιαλωμένο σε γυάλινες φιάλες Ιταλικού design και αναμειγμένο με πέψιμο χρυσό 24Κτ, που κυκλοφορεί σε μόνο 8 συλλεκτικά μπουκάλια, των 500 ml, αξίας 35 ευρώ. Αμφότερα προωθούνται δίπλα στα αλάτια της επιχείρησης. Η παραγωγή ελαιολάδου της [Κ2] για την ώρα, βέβαια, είναι μικρή, καθώς είναι περιορισμένες και οι δυνατότητες του ελαιώνα, αλλά αν το προϊόν γίνει αποδεκτό από την αγορά, όπως αναφέρει ο κ.Κορακάκης, η επιχείρηση θα «ανοιχτεί» και σε συνεργασίες με άλλους παραγωγούς από την Κρήτη.