Downtown: Τι απαντάει για το εξώφυλλο με τους πρόσφυγες. Οι διάλογοι με την Τσανακλίδου

"Ξέρουμε ότι ενοχλήσαμε πολλούς ακόμη και με την ύπαρξη μας". Διαβάστε όλη την μακροσκελή απάντηση του Downtown με αφορμή το εξώφυλλο με τους πρόσφυγες
- 15 Μαρτίου 2016 13:51
Να καθήσει η σκόνη και να απαντήσει επέλεξε η διεύθυνση του περιοδικού Downtown. Έτσι το απόγευμα της Τρίτης ανάρτησε στην σελίδα του περιοδικού στο Facebook την δική της θέση γύρω από το πολύκροτο εξώφυλλο. Ακολουθεί η τοποθέτηση της διεύθυνσης του Downtown:
Το DownTown, από το πρώτο τεύχος που κυκλοφόρησε, στις 26 Νοεμβρίου του 2015, απέδειξε ότι στη δεύτερη περίοδό του θα γίνει ένα ζωντανό αρχείο του σήμερα, χωρίς να χαρίζεται, χωρίς να «αποθεώνει», χωρίς να φοβάται να γράψει αλήθειες βασισμένες στη δημοσιογραφική έρευνα και το ρεπορτάζ. Ξέρουμε ότι ενοχλήσαμε πολλούς ακόμη και με την ύπαρξή μας. Μόνοι μας, χωρίς χρηματοδότες, χωρίς συνεταίρους, χωρίς ισχυρούς φίλους και συμμάχους, βγήκαμε στα περίπτερα και καταφέραμε από την πρώτη στιγμή να πείσουμε ότι ένα περιοδικό γραμμένο από δημοσιογράφους με σεβασμό στην αισθητική και την εικόνα που μπορεί να συνδυάζει κομμάτια της επικαιρότητας κάθε είδους έχει λόγο ύπαρξης στην αγορά. «Αποδομήσαμε» πρόσωπα της κυβέρνησης, κρίναμε με χιούμορ πρωταγωνιστές της show business, είπαμε την αλήθεια για ανθρώπους υπερεκτιμημένους, γελάσαμε με τα φαιδρά και συγκινηθήκαμε με τα ανθρώπινα, οργανώσαμε φιλανθρωπικές δράσεις, συγκεντρώσαμε αρκετές χιλιάδες ευρώ για τα παιδιά της Κιβωτού του Κόσμου και καταγράψαμε με ευαισθησία το προσφυγικό δράμα.
Σε συνεργασία με τη ΜΚΟ Praksis και αφού συζητήσαμε με ποιον τρόπο μπορεί να ωφεληθεί η οργάνωση, αποφασίσαμε από κοινού να επικεντρωθούμε στον εθελοντισμό. Έτσι, στο ίδιο τεύχος δώσαμε οδηγίες για το πώς μπορεί να βοηθήσει κάποιος την προσπάθεια της Praksis, αλλά και τους πρόσφυγες στην Ελλάδα. Ο λόγος που ζητήσαμε από διάσημους Έλληνες να συμμετέχουν σε αυτή τη συμβολική εικόνα είναι προφανής: οι διάσημοι άνθρωποι πάντα στην Ελλάδα και κυρίως στο εξωτερικό ξεκινούν καμπάνιες και προσκαλούν τους αναγνώστες σε δράσεις για καλό σκοπό.
Όλοι γνώριζαν ποιος είναι ο σκοπός της φωτογράφισης και οι προθέσεις του περιοδικού.
Το μήνυμα του περιοδικού ήταν και είναι ξεκάθαρο. Θα βοηθάμε αυτούς που μας χρειάζονται με όποιον τρόπο μπορούμε, ακολουθώντας τις αρχές και την καρδιά μας, χρησιμοποιώντας τα μέσα που ακόμα και το «lifestyle» μας δίνει. Τη δύναμη της εικόνας και των διάσημων ανθρώπων από κάθε χώρο. Δεν υπάρχει ούτε καλλιτεχνικό ούτε εμπορικό κριτήριο στην αγάπη για τον συνάνθρωπο και είναι καιρός πια να βάλουμε τέλος στο κλισέ που χωρίζει τους ανθρώπους σ’ αυτούς που δικαιούνται και σ’ αυτούς που δεν δικαιούνται να προσφέρουν.
Πιστεύουμε ότι ο περισσότερος κόσμος περιορίστηκε στην εικόνα του εξωφύλλου, ασχολήθηκε με την αισθητική και παρασύρθηκε από κακόβουλα σχόλια, αγνοώντας το περιεχόμενο και την ουσία. Και η ουσία είναι ότι κάθε προσπάθεια είναι πολύτιμη απ’ όπου κι αν προέρχεται και ελπίζουμε αυτές οι αντιδράσεις να μη φρενάρουν ούτε να πνίξουν απόπειρες τρίτων που θέλουν να βοηθήσουν και να προσφέρουν στους πρόσφυγες.
Η Praksis σήμερα είναι ευγνώμων για τη βοήθεια που προσφέραμε και αυτή είναι η ουσιαστική απάντηση σε όσους αναρωτήθηκαν πώς μπορεί να βοηθήσει τους προσφυγές ένα περιοδικό.