Ένα βήμα πιο κοντά στην υλοποίηση το ΚΤΕΛ Ελαιώνα – Πώς θα είναι

Ένα βήμα πιο κοντά στην υλοποίηση το ΚΤΕΛ Ελαιώνα – Πώς θα είναι
Λεωφορείο ΚΤΕΛ ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/INTIME NEWS

Ο νέος Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) προβλέπεται να κατασκευαστεί σε έκταση 66.420 μ2 στην περιοχή του Ελαιώνα, εντός του Δήμου Αιγάλεω, η οποία περικλείεται από τον παράδρομο της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας, την Ιερά Οδό και τις οδούς Αγίας Άννης και Πιερίας.

Ένα σημαντικό βήμα μπρος έγινε για το μεγάλο συγκοινωνιακό έργο για τον νέο Τερματικό Σταθμό ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα. Με απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου, γεγονός που ανοίγει τον δρόμο για την προώθηση του προς υλοποίηση.

Θα περιλαμβάνει 4 κτίρια, συνεδριακό κέντρο, ξενοδοχείο, χώρους ελέγχου εισόδου προς τις αποβάθρες τύπου αεροδρομίου, 70 θέσεις λεωφορείων ΚΤΕΛ, εμπορικά καταστήματα και υπηρεσίες, σύνδεση με το Μετρό.

Ο νέος σταθμός που έχει κόστος άνω των 100 εκατ. ευρώ θα αποτελέσει μια σύγχρονη συγκοινωνιακή πύλη για τις οδικές υπεραστικές μεταφορές από και προς την Αθήνα. Θα αντικαταστήσει τις σημερινές παρωχημένες εγκαταστάσεις των τερματικών σταθμών σε Κηφισό και Λιοσίων. Θα εξυπηρετεί πάνω από 40.000 επιβάτες ημερησίως που μεταφράζονται σε 15 εκατ. επιβάτες τον χρόνο. Αυτό μετατρέπει το ΚΣΥΛ Ελαιώνα στη δεύτερη σημαντικότερη συγκοινωνιακή πύλη της πρωτεύουσας πίσω από το αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος.

Ο νέος Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) προβλέπεται να κατασκευαστεί σε έκταση 66.420 μ2 στην περιοχή του Ελαιώνα, εντός του Δήμου Αιγάλεω, η οποία περικλείεται από τον παράδρομο της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας (Λεωφόρος Κηφισού), την Ιερά Οδό και τις οδούς Αγίας Άννης και Πιερίας.

Ο ΚΣΥΛ πρόκειται να αντικαταστήσει τους δύο υφιστάμενους Σταθμούς Υπεραστικών Λεωφορείων (Λιοσίων και Κηφισού) και να αποτελέσει έναν μεγάλου μεγέθους συγκοινωνιακό τερματικό σταθμό και κόμβο μετεπιβίβασης, καθώς πρόκειται να εξυπηρετεί τα εθνικά υπεραστικά λεωφορεία και τα λεωφορεία διεθνών μεταφορών.

Σύνδεση με Μετρό και άλλα μέσα

Θα συνδέεται σχεδόν άμεσα με τον σταθμό Μετρό ΕΛΑΙΩΝΑΣ της γραμμής 3, διευκολύνοντας την μετακίνηση των ταξιδιωτών σε άλλα μέσα μεταφοράς δηλαδή προς το κέντρο της Αθήνας, το λιμάνι του Πειραιά ή το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.

Ο νέος ΚΣΥΛ θα αποτελέσει έναν μεγάλου μεγέθους συγκοινωνιακό τερματικό σταθμό και κόμβο μετεπιβίβασης, καθώς προβλέπεται να εξυπηρετεί τα εθνικά υπεραστικά λεωφορεία και τα λεωφορεία διεθνών μεταφορών. Παράλληλα, θα υπάρχει η δυνατότητα άμεσης πρόσβασης στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας (Λ.Κηφισού), στο βασικό οδικό δίκτυο της Αττικής (Ιερά Οδός, Ορφέως, Αγ.Πολυκάρπου).

Εντός του ΚΣΥΛ θα λειτουργούν χώροι στάσης ταξί, χώροι στάσης ή/και στάθμευσης Ι.Χ. αυτοκινήτων, αφετηρίες/στάσεις Αστικών Λεωφορείων (Νέος Σταθμός Λεωφορείων ΟΑΣΑ στον Ελαιώνα σε οικόπεδο της Αττικό Μετρό, έκτασης περίπου 4στρ σε επαφή με το βόρειο όριο του σταθμού του Μετρό «Ελαιώνας»). Στον ίδιο χώρο προβλέπεται να μεταφερθούν οι αφετηρίες των ΚΤΕΛ της Δυτικής Αττικής.

Με τον νέο σταθμό η εμπειρία των επιβατών αναβαθμίζεται και θα θυμίζει περισσότερο ένα χώρο παρόμοιο με αεροδρόμιο, με την παρουσία εμπορικών καταστημάτων, χώρων εστίασης, χώρους υπηρεσιών κ.α. Ο νέος χώρος θα έχει σημαντικά βιοκλιματικά στοιχεία και θα είναι στην ουσία μια “πράσινη κατασκευή”.

Οι χώροι του νέου σταθμού

Θα εξυπηρετεί τα εθνικά υπεραστικά λεωφορεία και τα λεωφορεία διεθνών μεταφορών. Μέσω της κατασκευής του νέου Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) στον Ελαιώνα, επιδιώκεται:

Το κτιριακό συγκρότημα του ΚΣΥΛ θα κατασκευασθεί επί της έκτασης του υφιστάμενου αμαξοστασίου της Αττικό Μετρό. Οι νέες κατασκευές του ΚΣΥΛ θα οικοδομηθούν στο μεγαλύτερο μέρος τους ως καθ’ ύψος προσθήκη, στη βάση της προϋπάρχουσας κατασκευής του αμαξοστασίου και της επέκτασής του.

Το σύνολο των κλειστών χώρων καταλαμβάνει 41.115μ2, έχει πρόσθετους χώρους κυκλοφορίας 2.765μ2 ενώ το γενικό σύνολο δόμησης είναι 43.880 μ2. Οι υπόγειοι χώροι είναι 28.052μ2, οι πρόσθετοι χώροι είναι 35.586μ2. Το σύνολο των στεγασμένων χώρων είναι 13.605μ2 και των υπαίθριων 25.489μ2.

Σύμφωνα με την απόφαση, εντός ς των βασικών στόχων των επόμενων σταδίων σχεδιασμού είναι η επίτευξη χαρακτήρα «Κτιρίου σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης» (nearly Zero Energy Building – nZEB).

Το κτιριακό συγκρότημα περιλαμβάνει:

-Αίθουσα Αφίξεων – Αναχωρήσεων επιβατών (Κεντρική αίθουσα σταθμού, περιοχή εκδοτηρίων. Διάφορες βοηθητικές υπηρεσίες, Περιοχή ελεγχόμενης κυκλοφορίας επιβατών).
-Περιοχή Αφίξεων – Αναχωρήσεων Λεωφορείων Εθνικών Προορισμών (κυκλοφορία οχημάτων, κυκλοφορία πεζών).
Περιοχή διακίνησης αποσκευών (κλειστοί αποθηκευτικοί χώροι, βοηθητικοί χώροι διακίνησης).
Περιοχή γραφείων Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων (Γραφεία διακίνησης, περιοχή ανάπαυσης οδηγών).
Χώροι πολιτιστικού ενδιαφέροντος (εκθεσιακός χώρος, περιοχή συνεδριακού κέντρου)
Περιοχή Αφίξεων – Αναχωρήσεων Λεωφορείων Διεθνών Προορισμών (κυκλοφορία οχημάτων, κυκλοφορία πεζών).
Περιοχή Χώρων Στάθμευσης Οχημάτων (Λεωφορεία Κ.Τ.Ε.Λ. – Στάθμευση μακράς διάρκειας και αναμονή λεωφορείων, ιδιωτικά αυτοκίνητα).
Περιοχή κυκλοφορίας οχημάτων.
Διάφορες Υποδομές Λεωφορείων (στεγασμένοι χώροι).
Εγκαταστάσεις Η/Μ
Σταθμός μετεπιβίβασης – Σύνδεση με το σταθμό Μετρό «Ελαιώνας» (στεγασμένη κίνηση – σύνδεση με Κεντρικό Σταθμό, εμπορικές χρήσεις).
Λοιπές χρήσεις (Εμπορικές-Τουριστικές)
Υπαίθριοι χώροι συνάθροισης κοινού.

Πως θα λειτουργεί ο νέος τερματικός

Σύμφωνα με το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής (Ν. 4277/2014) οι βασικοί στόχοι πολιτικής μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν την «ανάδειξη του Ελαιώνα σε περιοχή στρατηγικής σημασίας για την ενίσχυση της αναπτυξιακής δυναμικής και ανταγωνιστικότητας της Περιφέρειας, με αιχμή την προοπτική μετατροπής του σε υποδοχέα καινοτομίας και εν γένει λειτουργιών υψηλής προστιθέμενης αξίας» και τη «βελτίωση των όρων εγκατάστασης και λειτουργίας βασικών μητροπολιτικών λειτουργιών/ υποδομών, για τις οποίες ο Ελαιώνας λειτουργεί ως κύριος Υποδοχέας, όπως ο Νέος Κεντρικός Σταθμός των ΚΤΕΛ και το Νέο Συγκοινωνιακό Κέντρο, αμαξοστάσια Μετρό, Τρόλεϊ και Λεωφορείων, η Κεντρική Αγορά Αθηνών, ο Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων». Το έργο συνεπώς ευθυγραμμίζεται πλήρως με το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα