Δίνουν τα χέρια Στουρνάρας - Βαρβιτσιώτης για τους σκαφάτους

A yacht arrives at Alimos marina, west of Athens February 15, 2012.  REUTERS/Yiorgos Karahalis (GREECE - Tags: SOCIETY TRANSPORT)
A yacht arrives at Alimos marina, west of Athens February 15, 2012. REUTERS/Yiorgos Karahalis (GREECE - Tags: SOCIETY TRANSPORT) REUTERS

Συμφωνία υπουργών Οικονομίας και Ναυτιλίας για την αναπτυξιακή φιλοσοφία του νομοσχεδίου για τη φορολόγηση των σκαφών αναψυχής

Δίνουν τα χέρια ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας και ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, καθώς έχουν συμφωνήσει για την αναπτυξιακή φιλοσοφία που θα πρέπει να έχει το νομοσχέδιο για τη φορολόγηση των σκαφών αναψυχής.

Φιλοσοφία που, βάσει εκτιμήσεων του ΥΝΑ, αλλά και όλων των φορέων του κλάδου, θα εκτινάξει τα έσοδα της ελληνικής οικονομίας από τον συγκεκριμένο κλάδο.

Επισημαίνεται ότι στην Ελλάδα έχουμε, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, 17.000 σκάφη αναψυχής, τα οποία δημιουργούν 20.000 άμεσες θέσεις εργασίας και πραγματοποιούν έξοδα ύψους 610 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Μελέτη που πραγματοποίησε το ΝΕΕ με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς εκτιμά ότι, με την κατάλληλη διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου, ο αριθμός των σκαφών μπορεί να αυξηθεί στις 67.000, οι άμεσες θέσεις εργασίας στις 78.390 και τα έξοδα των σκαφών στα 3,6 δισ. ευρώ.

Μάλιστα, ο υπουργός Ναυτιλίας καυτηρίασε με δηλώσεις του τη φιλοσοφία που κυριαρχούσε στο υπουργείο Οικονομικών την τελευταία πενταετία, ενώ εξέφρασε τη θέλησή του οι μαρίνες της χώρας μας να παραμείνουν σε ελληνικά χέρια.

«Θέλω οι μαρίνες αυτές να είναι γεμάτες σκάφη, να μη φεύγουν τα σκάφη προς την Τουρκία. Όχι να έρχονται οι Τούρκοι να αγοράζουν τις μαρίνες μας εδώ, αλλά να είναι γεμάτες οι ελληνικές μαρίνες», σημείωσε.

«Αυτό προσπαθώ να πείσω πλέον τις Υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών. Πρέπει να σταματήσει αυτή η επιδρομή με τον τίτλο «το υπουργείο Οικονομικών ενάντια στους σκαφάτους», σημείωσε χαρακτηριστικά.

«Πρέπει να υπάρχει ένα ξεκάθαρο, σαφές περιβάλλον και ο Βέλγος, ο Ολλανδός, ο Τούρκος, ο Ιταλός, ο Γάλλος, οποιοσδήποτε έχει λεφτά και έχει ένα σκάφος, να το έχει στην Ελλάδα. Να μην το έχει στην Τουρκία», τόνισε ο υπ. Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης..

Το σχέδιο του υπουργείου

Το προηγούμενο διάστημα, το υπουργείο Οικονομικών εξέταζε το σχέδιο νόμου που εκπόνησε το ΥΝΑ και με το οποίο ουσιαστικά εξισώνονται τα ιδιωτικά με τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής.

Τα επαγγελματικά, ωστόσο, θα έχουν το πλεονέκτημα των αφορολόγητων ναυτιλιακών καυσίμων transit, ενώ απαλλάσσονται και από τον ΦΠΑ στον εκτελωνισμό.

Ωστόσο, εκεί ήταν που στόχευσαν οι υπηρεσίες του Οικονομικών, θέλοντας να αυξήσουν τα άμεσα έσοδα από τον κλάδο.

Η τακτική αυτή, όμως, έχει αποτύχει παταγωδώς τα προηγούμενα χρόνια, αφού, εν τέλει, αντί να υπάρχουν έσοδα, έφευγαν τα σκάφη αναψυχής.

Με το σκεπτικό αυτό, μπήκε στο μικροσκόπιο των υπηρεσιών το Οικονομικών το θέμα της απαλλαγής του ΦΠΑ στα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής και η απαλλαγή των καυσίμων για όσο διάστημα υπάρχει ναυλοσύμφωνο.

Ωστόσο, η θέση του ΥΝΑ, που, σύμφωνα με πληροφορίες, έγινε τελικά αποδεκτή, ήταν βασισμένη στην αναπτυξιακή λογική.

«Στην αγορά του Αιγαίου, δεν έχουμε να κάνουμε μόνο με Ευρωπαϊκή Ένωση, έχουμε να κάνουμε με την Τουρκία η οποία δίνει καύσιμα αφορολόγητα, έχει ένα πάρα πολύ ευνοϊκό καθεστώς για τα σκάφη αναψυχής. Στα σκάφη υπό τούρκικη σημαία ουσιαστικά τα "λιμανιάτικα" είναι απειροελάχιστα», τονίζει ο υπουργός.

Πηγή: Ναυτεμπορική

SHARE:

24Media Network