Η Ευρωπαϊκή επιτροπή ανάβει "πράσινο" για τη συμφωνία Cosco - ΟΛΠ

Κοντεινερς της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά , Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2009 .
Κοντεινερς της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά , Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2009 . ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αντικείμενο του φιλικού διακανονισμού ήταν, μεταξύ άλλων, η αναθεώρηση της συμφωνίας εκμετάλλευσης της δραστηριότητας των εμπορευματοκιβωτίων στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας

Το "πράσινο φως" θα δώσει τις επόμενες μέρες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ολοκλήρωση της συμφωνίας φιλικού διακανονισμού μεταξύ της Cosco και του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) για την επέκταση του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ, σύμφωνα με Ευρωπαίο αξιωματούχο.

Η επίσημη ανακοίνωση από την πλευρά της Επιτροπής αναμένεται ακόμη κι εντός της εβδομάδας, σημειώνεται χαρακτηριστικά.

Όπως δημοσιεύει σήμερα η "Καθημερινή", εφόσον επιβεβαιωθεί και τυπικά η εν λόγω εξέλιξη, η Cosco προβλέπεται να καταθέσει δεσμευτική προσφορά για το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του ΟΛΠ (67%), στο πλαίσιο του σχετικού διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ, καθώς η κινεζική πλευρά είχε θέσει ως προϋπόθεση για τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό την υλοποίηση της συμφωνίας του φιλικού διακανονισμού.

Υπενθυμίζεται ότι αντικείμενο του φιλικού διακανονισμού ήταν, μεταξύ άλλων, η αναθεώρηση της συμφωνίας εκμετάλλευσης της δραστηριότητας των εμπορευματοκιβωτίων στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, με την αναστολή καταβολής του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος και την ταυτόχρονη ανάληψη από την πλευρά των Κινέζων ενός νέου επενδυτικού προγράμματος 230 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία του νέου προβλήτα στη δυτική πλευρά του υφιστάμενου προβλήτα ΙΙΙ.

Ωστόσο, η αναθεώρηση της αρχικής συμφωνίας μεταξύ ΟΛΠ και Cosco προκάλεσε την προσφυγή στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε. από την Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ), που έκανε λόγο για παραβίαση των αρχικών όρων της σύμβασης.

Στο πλαίσιο αυτό, οι υπηρεσίες της Επιτροπής ζήτησαν συμπληρωματικά στοιχεία. Σύμφωνα με Ευρωπαίους αξιωματούχους, η ελληνική πλευρά παρείχε τις απαιτούμενες διευκρινίσεις γραπτώς και έπειτα από διαδοχικές συναντήσεις στις Βρυξέλλες και Αθήνα προκύπτει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η νέα σύμβαση συμβαδίζει με την κοινοτική νομοθεσία.

Η θετική εξέλιξη αναφορικά με το συγκεκριμένο ζήτημα αναμένεται να καταστήσει συνολικά τον ΟΛΠ ελκυστικότερο και για τους υπόλοιπους επενδυτές που έχουν προκριθεί στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, καθώς η δραστηριότητα της Cosco στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων αποτελεί τη βασικότερη πηγή εσόδων για τον ΟΛΠ.

Σημειωτέον ότι στην επόμενη φάση του σχετικού διαγωνισμού έχουν προκριθεί, εκτός από την Cosco, η Ports America Group Holdings, η APM Terminals B.V., η International Container Terminal Services και η Utilico Emerging Markets Limited από τη Νέα Ζηλανδία.

Εν τω μεταξύ, με άνοδο της τάξεως του 26,1% ολοκληρώθηκε το πρώτο πεντάμηνο του 2014 (Ιανουάριος - Μάιος) αναφορικά με τη δραστηριότητα της διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων της Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), της θυγατρικής της Cosco, η οποία έχει αναλάβει τη διαχείριση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Cosco, κατά το φετινό πεντάμηνο, από το λιμάνι του Πειραιά διακινήθηκαν συνολικά 1,21 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 960.000 εμπορευματοκιβωτίων που είχαν διακινηθεί κατά το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους, μέγεθος που συνιστά ετήσια αύξηση της τάξεως του 26,1%.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Μάιος του τρέχοντος έτους, κατά τη διάρκεια του οποίου η ΣΕΠ διαχειρίστηκε 265,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 211,5 χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων κατά τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους, σημειώνοντας άνοδο της τάξεως του 25,6%.

Υπενθυμίζεται ότι συνολικά κατά το 2013 μέσω των εγκαταστάσεων που διαχειρίζεται ο ΣΕΠ διακινήθηκαν 2,51 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας ετήσια άνοδο της τάξεως του 19,5% σε σχέση με το 2012.

Πηγή: Καθημερινή

SHARE:

24Media Network