Οι κυρίαρχες παγκόσμιες τάσεις φιλοξενίας, στην Αθήνα

Οι κυρίαρχες παγκόσμιες τάσεις φιλοξενίας, στην Αθήνα

Θεσμός γίνεται το Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας, που διοργάνωσε σήμερα με επιτυχία το Ξ.Ε.Ε., για 2η χρονιά.

Έχοντας μπροστά μας όλες τις νέες προκλήσεις στον τουρισμό, το 2ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας (2nd International Hospitality Forum), που πραγματοποιείται σήμερα από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος στις 24 Νοεμβρίου 2018 στο Metropolitan Expo, στο πλαίσιο της Έκθεσης XENIA 2018, δίνει την ευκαιρία να αναλυθούν όλες οι τάσεις στο χώρο της φιλοξενίας.

Και είναι τόσα που έχουν επισημανθεί από το πρωί, από Έλληνες καταξιωμένους ξένους ομιλητές από κολοσσούς εταιρείες, που είναι δύσκολο να αποτυπωθούν σε λίγες γραμμές.

Καθεμιά από τις θεματικές ενότητες του 2nd International Hospitality Forum, είχε και ξεχωριστό ενδιαφέρον. Για τις «Επενδύσεις στον ξενοδοχειακό κλάδο: Τάσεις και Εμπόδια», ο Ανδρέας Ανδρεάδης, πρώην πρόεδρος του ΣΕΤΕ και διευθύνων σύμβουλος της Sani/Ikos Group, επισήμανε ότι τα εμπόδια για τις αδειοδοτήσεις στις επενδύσεις, κάνουν τους ξένους να νιώθουν ότι πρόκειται να επενδύσουν σε έναν… εξωτικό προορισμό, μολονότι είμαστε στην άκρη της Μεσογείου. Κι έφερε ως παράδειγμα την Ισπανία, όπου ο ίδιος επενδύει εκεί με νέο ξενοδοχείο στη Μαρμπέγια, ότι σε έξι μήνες παίρνει όλες τις αδειοδοτήσεις, ενώ στην Ελλάδα υπόκειται στην ερμηνεία του κάθε υπαλλήλου η αδειοδότηση. Παράλληλα, ανέφερε ότι αν η Ελλάδα, έκανε όσα η Ισπανία που είναι πρώτη δύναμη στον κόσμο στον τουρισμό, τότε θα είχε ετήσια έσοδα 25 δισ. ευρώ και όχι 16 δισ. που θα κλείσει φέτος.

Στη δεύτερη ενότητα «Data is the new Oil: Χρησιμοποιώντας δεδομένα για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας των επισκεπτών και την αύξηση των ξενοδοχειακών εσόδων», συζητήθηκαν πρακτικές που συμβαίνουν στο εξωτερικό και μπορούν να εφαρμοστούν στην Ελλάδα, ενώ στην ενότητα «Getting Digital: Αξιοποιώντας τα νέα ψηφιακά κανάλια πώλησης και διάθεσης του ξενοδοχειακού προϊόντος», το διαδίκτυο αποδείχθηκε ότι είναι ο πιο πρόσφορος τρόπος πώλησης, χωρίς να περιορίζεται ο ρόλος του τουριστικού πράκτορα, ο οποίος βέβαια έχει μετεξελιχθεί.

Εκείνη η ενότητα που είχε ξεχωριστό ενδιαφέρον, ήταν η «Οικονομία Διαμοιρασμού: Τι μπορούν να μάθουν τα ξενοδοχεία από τον ανταγωνισμό των βραχυχρόνιων μισθώσεων», που αναμφίβολα αποτελεί σημείο των καιρών. Πλέον, το φαινόμενο με τις πλατφόρμες που νοικιάζουν σπίτια, έχει πάρει παγκόσμιες διαστάσεις, έχει φανατικούς υποστηρικτές και φανατικούς πολέμιους. Η αλήθεια, πάντως, βρίσκεται στη μέση, καθώς με τους νόμους να εφαρμόζονται όλα μπορούν να λειτουργήσουν στην τουριστική αγορά. Και ειπώθηκαν πολλά, για το αν τα σπίτια μπορούν να υποκαταστήσουν την φιλοξενία ενός ξενοδοχείου κι αν τα ξενοδοχεία πρέπει να μεταλλάξουν το προϊόν που προσφέρουν. Κρατήθηκαν αποστάσεις, βέβαια, διότι καθένα έχει τον ρόλο του, το ένα ως φθηνή επιλογή χωρίς σέρβις και το δεύτερο ως πιο ακριβή επιλογή με πολλές δυνατότητες.

Τις εργασίες του Φόρουμ, άνοιξε με χαιρετισμό της υπουργού Τουρισμού Έλενας Κουντουρά, η οποία ανέφερε ότι χθες κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για το θεματικό τουρισμό, τονίζοντας ότι τα έσοδα θα αυξηθούν φέτος από πέρυσι κατά 2 δισ. ευρώ, θα φθάσουμε τα 33 εκατ. τουρίστες και ότι προστέθηκαν φέτος 26.000 νέες κλίνες στα ξενοδοχεία.

Το Φόρουμ παρακολούθησαν πάνω από 500 ιδιοκτήτες και στελέχη ξενοδοχειακών επιχειρήσεων κι είχαν άμεση επαφή και ενεργό διάλογο με εκπροσώπους κορυφαίων brands (Google, Expedia Group), μεγάλων ξενοδοχειακών αλυσίδων (Four Seasons, Hilton, AccorHotels, Sani/Ikos Group, κα), της ακαδημαϊκής κοινότητας (École Hôtelière de Lausanne) και του χώρου των συμβουλευτικών επιχειρήσεων (ReviewPro, Phocuswright, 25hours Hotels).

Στην εναρκτήρια ομιλία του ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος Αλέξανδρος Βασιλικός αναφέρθηκε στους στόχους διενέργειας του Συνεδρίου, καθώς και στο αποτύπωμα που αφήνει το 2ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας για τον κλάδο της ξενοδοχίας.

«Έχουμε κάθε λόγο, όχι μόνο ως επιχειρηματίες αλλά πρωτίστως ως ενεργοί πολίτες, να βγούμε μπροστά για να διεκδικήσουμε μια Νέα Ελλάδα που θα στηρίζεται πάνω στη Δημιουργικότητα, την Εξωστρέφεια, τη Συνεργασία, την Αμεσότητα και την Αλληλεγγύη. Είναι πέντε πυλώνες πάνω στους οποίους ο τουρισμός έχει δώσει δείγματα γραφής και μπορεί να δώσει πολλά περισσότερα, στο βαθμό που πάνω σε αυτούς στηριχτεί ένα νέο όραμα της χώρας για τον 21ο αιώνα,» ανέφερε χαρακτηριστικά.

O Αλέξανδρος Βασιλικός τόνισε ότι: «το 2ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας σηματοδοτεί τη Δημιουργικότητα. Γι’ αυτό συζητάμε σήμερα εδώ για τις νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις. Το ζήτημα των επενδύσεων είναι η καρδιά του συνολικού ζητήματος της ανάπτυξης της χώρας για τα επόμενα χρόνια και οι απαντήσεις που θα πρέπει να δοθούν για να κινηθούμε μπροστά δεν μπορεί να αντιγράφουν το παρελθόν» και συμπλήρωσε: «Το 2ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας σηματοδοτεί επίσης την Εξωστρέφεια. Γι αυτό έχει αξία να γνωρίζουμε τις παγκόσμιες τάσεις που θα συζητηθούν εδώ σήμερα καθώς η πληροφορία είναι ο πλέον πολύτιμος πόρος της εποχής μας. Η επιτυχία μιας εξωστρεφούς στρατηγικής κρίνεται από το πόσο καλά γνωρίζεις το κοινό το οποίο θέλεις να προσελκύσεις. Αυτή άλλωστε είναι η ουσία του marketing, μόνο που για πρώτη φορά στην ιστορία του, υπάρχουν τόσα διαθέσιμα στοιχεία προς αξιοποίηση.» Συνεχίζοντας ο πρόεδρος του ΞΕΕ επισήμανε ότι το 2ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας σηματοδοτεί εξ ορισμού τη Συνεργασία αφού αποτελεί πρωτίστως το αποτέλεσμα της συνεργασίας όλων των διακεκριμένων ομιλητών «που μας κάνουν τη μεγάλη τιμή να βρεθούν στα πάνελ των συζητήσεών μας και να μοιραστούν με όλους μας τις εξειδικευμένες γνώσεις τους, τις έγκυρες πληροφορίες τους, τις τεκμηριωμένες αναλύσεις τους, τις εμπειρίες που τους καταξιώνουν ως κορυφαίους στο χώρο που δραστηριοποιούνται».

Ακολούθως ο κ. Βασιλικός ανέφερε ότι το 2ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας εστιάζει επίσης στην Αμεσότητα. «Στην εποχή του γρήγορου ίντερνετ, όλοι και όλα είναι on line σε real time. Όμως μέσα στον ψηφιακό κόσμο λειτουργούν και οι πλατφόρμες της λεγόμενης οικονομίας διαμοιρασμού, οι οποίες όταν λειτουργούν χωρίς ρυθμιστικό πλαίσιο και κανόνες τότε εκ των πραγμάτων δημιουργούν πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού, μείζονα κοινωνικά ζητήματα, όπως η ασφάλεια, η μεγάλη αύξηση των ενοικίων για τα νοικοκυριά, κλπ. Δεν μπορούμε να αδιαφορούμε για το περιβάλλον μέσα στο οποίο δραστηριοποιούμαστε. Κι αυτή τη στάση ευθύνης οι ξενοδόχοι έχουμε αποδείξει έμπρακτα πως την εκφράζουμε με την Αλληλεγγύη. Ως Επιμελητήριο υπηρετούμε και την αλληλεγγύη με τα μέλη μας. Είναι για μας προτεραιότητα να έχει κάθε ξενοδόχος, μικρός ή μεγάλος, σε δημοφιλή ή λιγότερο δημοφιλή προορισμό, τη δυνατότητα πρόσβασης σε πληροφόρηση, ενημέρωση και γνώση όπως κάνουμε μέσα από το 2ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας», είπε καταλήγοντας ο πρόεδρος του ΞΕΕ.

Τέλος σημειώνεται πως στο πλαίσιο της XENIA 2018, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος ανέλαβε τη δαπάνη συμμετοχής με περίπτερο, νεοφυών επιχειρήσεων τεχνολογίας που δραστηριοποιούνται στο χώρο του τουρισμού, ενέργεια που εδράζεται στις δράσεις υποστήριξής τους, που έχει ήδη ανακοινώσει.

SHARE: