Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού – Η Ελλάδα στην κορυφή

Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού – Η Ελλάδα στην κορυφή
Φωτογραφία από το νησί της Ανδρου Eurokinissi

Ο παγκόσμιος τουρισμός γιορτάζει σήμερα και η χώρα μας κατέχει εξέχουσα θέση, την οποία μπορεί να ενδυναμώσει περισσότερο.

Η εντυπωσιακή άνοδος του ελληνικού τουρισμού, ποσοστιαία, είναι ακόμα μεγαλύτερη από την άνοδο του παγκόσμιου τουρισμού. Ωστόσο, επειδή οι τάσεις των ταξιδιωτών αλλάζουν και ποικίλουν, η εξατομίκευση υπηρεσιών και η ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και αγαθών, είναι αυτά που μπορούν να καθιερώσουν την Ελλάδα στους πέντε κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως και να διαδραματίσει ακόμα πιο πρωταγωνιστικό ρόλο στις διεθνείς, τουριστικές εξελίξεις.

Για συγκροτημένο σχέδιο για τον ελληνικό τουρισμό του 21ου αιώνα, έκανε αναφορά ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), Γρηγόρης Τάσιος, με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού, επισημαίνοντας ότι: «ο τουρισμός, μέσα στην κρίση, έδειξε πως μπορεί. Άντεξε στις πρωτοφανείς προκλήσεις που αντιμετώπισε η χώρα και έδειξε τη δυναμική του συνεισφέροντας τα μέγιστα για την επιστροφή στην κανονικότητα. Είναι τώρα η σωστή στιγμή για ένα συγκροτημένο σχέδιο για τον ελληνικό τουρισμό του 21ου αιώνα.

Με το ελληνικό ξενοδοχείο να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο σε ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο εξωστρέφειας, ποιότητας και βιώσιμης αξιοποίησης του φυσικού και πολιτισμικού αποθέματος της χώρας. Για να μπορέσει ωστόσο το ελληνικό ξενοδοχείο να δώσει όλα αυτά που πραγματικά μπορεί, θα πρέπει να απελευθερωθεί άμεσα από τα δύο μεγάλα “βαρίδια” που έχουμε σήμερα στα πόδια μας: Την υπερφορολόγηση και τις πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις.

Σε αυτή την κατεύθυνση, η Ομοσπονδία μας θα συνεχίσει με υπεύθυνο διάλογο και τεκμηριωμένα επιχειρήματα να προασπίζεται το παρόν και το μέλλον του ελληνικού ξενοδοχείου ως καταλύτη για την ανάπτυξη, την απασχόληση και την κοινωνική συνοχή.»

Ανακοίνωση εξέδωσε και η Συνομοσπονδία Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων Ελλάδος, η ραχοκοκαλιά της μικρομεσαίας τουριστικής επιχείρησης, τονίζοντας ότι «με τις διεθνείς τουριστικές αφίξεις στη χώρα μας εφέτος να ξεπερνούν τις πλέον αισιόδοξες προβλέψεις και τον αριθμό-ρεκόρ των 32 εκατομμυρίων, και τα τουριστικά έσοδα να σπάνε το «φράγμα» των 15 δισεκατομμυρίων ευρώ, γίνεται πιο κατανοητό από ποτέ ότι, ο τουρισμός αποτελεί τη μόνη πλουτοπαραγωγική πηγή για την ελληνική οικονομία. Εξίσου σημαντική είναι η ανάπτυξη της τουριστικής δραστηριότητας στις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες, αφού ο τουρισμός αναδεικνύεται σε «πρωταθλητή» στη δημιουργία θέσεων εργασίας, όπως, άλλωστε, πιστοποιούν τα στοιχεία του πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου Εργασίας «Εργάνη».

Οι εξαιρετικές, όμως, επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού κάθε άλλο παρά εφησυχασμό θα πρέπει να δημιουργούν στην πολιτική ηγεσία του τουρισμού, στους εκπροσώπους των συνδικαλιστικών φορέων, αλλά και σε όλους όσοι δραστηριοποιούμαστε επιχειρηματικά στον ευρύτερο κλάδο. Τουναντίον, τα στοιχεία αυτά και οι εξελίξεις θα πρέπει να λειτουργήσουν ως κίνητρα για την παροχή εξειδικευμένων προϊόντων και υπηρεσιών, την εφαρμογή νέων καινοτομιών και την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών.

Στο πλαίσιο, άλλωστε, της παγκοσμιοποίησης είναι γεγονός πως, και οι τρεις αυτοί παράγοντες δεν αποτελούν προαιρετικές, αλλά απολύτως απαραίτητες προϋποθέσεις για την προαγωγή του τουριστικού μας προϊόντος και την ενίσχυση της κερδοφορίας και της υγιούς ανταγωνιστικότητας μεταξύ των επιχειρήσεων.

Τρία πεδία-στόχοι για την πολιτεία, αλλά και όλους όσοι ασχολούμαστε με τον Τουρισμό. Σήμερα, ο λεγόμενος μαζικός τουρισμός έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. Ο τουρισμός είναι πολύπλευρος, καθώς διαφορετικά πρότυπα τουριστών αναζητούν εμπειρίες προσαρμοσμένες στις ιδιαίτερες ανάγκες και επιθυμίες τους. Στην εποχή, λοιπόν, της εξειδίκευσης και της καινοτομίας, προορισμοί και επιχειρήσεις καλούνται πλέον να ανταποκριθούν στις αυξημένες, εξατομικευμένες ανάγκες και απαιτήσεις του σύγχρονου, εναλλακτικού ταξιδιώτη.

Στην ψηφιακή πραγματικότητα όπου ζούμε, οι δυνατότητες και οι προοπτικές που προσφέρει η ψηφιακή τεχνολογία είναι απεριόριστες και όλοι εμείς οι άνθρωποι του Τουρισμού οφείλουμε να τις αξιοποιούμε στον μέγιστο βαθμό. Να τις «εκμεταλλευθούμε» για τη χάραξη μιας εθνικής στρατηγικής για έναν αειφόρο τουρισμό, που θα σέβεται το περιβάλλον και τις τοπικές κοινωνίες, και, παράλληλα, θα ενισχύει τις τοπικές οικονομίες.

Στη νέα αυτή τουριστική επικαιρότητα, η Συνομοσπονδία Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων Ελλάδος (ΣΕΤΚΕ), έχει αναλάβει μια σειρά από καινοτόμες πρωτοβουλίες και έχει προχωρήσει στην εφαρμογή και υιοθέτηση νέων προτύπων, που στόχο έχουν τον εκσυγχρονισμό και την ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών που παρέχουν στους ενοίκους τους τα μικρά τουριστικά καταλύματα. Υπηρεσίες, ικανές να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του σημερινού, έμπειρου ταξιδιώτη, προσφέροντάς του νέες, μοναδικές εμπειρίες.»

Τη σημασία των ψηφιακών τεχνολογιών και της καινοτομίας στην ανάπτυξη του αειφόρου τουρισμού αναδεικνύει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού, με τον εορτασμό της φετινής επετείου της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού, στις 27 Σεπτεμβρίου. Με αυτές τις σκέψεις, ως ΣΕΤΚΕ, ευχόμαστε στην τουριστική οικογένεια της χώρας μας να γιορτάζουμε καθημερινά και να απολαμβάνουμε στο μέγιστο τα οφέλη του τουρισμού μας. Καλή Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού σε όλο τον κόσμο!

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα