Ποιοι κλάδοι χαμογέλασαν μετά το lockdown

Ποιοι κλάδοι χαμογέλασαν μετά το lockdown
Κόσμος στην Ερμού (EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ) Eurokinissi

Κέρδισαν γιατροί, οδοντίατροι, ηλεκτρικά είδη και συνεχίζουν να χάνουν ένδυση - υπόδηση, μετά την άρση των μέτρων.

Μια αναβαλλόμενη κατανάλωση μετρά το Υπουργείο Οικονομικών μετά το τέλος της καραντίνας της οικονομίας, με την άνοδο του τζίρου μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών να είναι ασύμμετρη.

Ενώ, δηλαδή, υπάρχουν κλάδοι οι οποίοι μετά τον εγκλεισμό καταγράφουν αύξηση του τζίρου έως και 160%, υπάρχουν και άλλοι όπως για παράδειγμα η ένδυση και η υπόδηση οι οποίες γράφουν από μηδενική έως και αρνητική αύξηση.

Με βάση τα στοιχεία του ΥΠΟΙΚ, αύξηση έως και 160% καταγράφουν οι γιατροί και οι οδοντίατροι, οι πωλήσεις κλιματιστικών (οι οποίες εκτός της αγοράς απαιτούν ως γνωστό και τοποθέτηση), οι υπηρεσίες επισκευών και σέρβις στα ΙΧ (λόγω της δίμηνης ακινησίας). Επίσης, αυξήσεις παρουσιάζουν τα υλικά οικοδομών, τα ηλεκτρικά είδη, οι λογιστές (χρήσιμοι για να συμπληρώνουν αιτήσεις στις 16 συνολικά ηλεκτρονικά πλατφόρμες που έχει δημιουργήσει ο κορονοϊός για επιδόματα, ενοίκια, αναστολές λειτουργίας, αναστολή φορολογικών υποχρεώσεων κτλ), αλλά και τα υλικά οικοδομών για εργασίες ανέγερσης και επισκευής που άφησε πίσω ο κορονοϊός.

Στην μεγάλη του εικόνα τα στοιχεία καταγράφουν πολύ μεγάλη άνοδο ηλεκτρονικών συναλλαγών σε συγκεκριμένα αγαθά και υπηρεσίες τα οποία συνδέονται με ανελαστικές δαπάνες που πρέπει να κάνει το νοικοκυριό.

Μία ερμηνεία που δίνουν στελέχη της κυβέρνησης είναι πως αποτελούν ενδείξεις αναβαλλόμενης κατανάλωσης. Δηλαδή, κατανάλωσης που δεν μπορούσε να γίνει λόγω του λουκέτου (σ.σ. μπορεί και να συνδέεται με στροφή προς τις ηλεκτρονικές συναλλαγές σε έναν βαθμό).

Τα στοιχεία αυτά δείχνουν – εξηγούν αρμόδιες πηγές – ότι βεβαίως διατηρούνται οι πιέσεις. Αλλά η ψυχολογία επανέρχεται σταδιακά και ο κόσμος προβαίνει σε κινήσεις κατανάλωσης που σχετίζονται με την κάλυψη των βασικών του αναγκών. Πρέπει να επιβεβαιωθούν και από συνολική αύξηση του τζίρου και όχι μία μεγάλη άνοδο των ηλεκτρονικών πληρωμών λόγω της υγειονομικής κρίσης.

Το επόμενο μεγάλο στοίχημα είναι το πώς θα πάει ο τουρισμός. Δηλαδή αν η πορεία του είναι έστω σχετικά καλή (αρμόδιες πηγές θεωρούν το καλό σενάριο μία μείωση της τάξης του 60% τον Ιούλιο – Αύγουστο), τότε η πορεία της πτώσης του τζίρου στην αγορά εκτιμάται πως μπορεί να μην είναι μεγάλη. Προφανώς, εξηγούν, δεν θα αποκατασταθεί πλήρως. Αλλά, θα αναπτύξει κάποια σημάδια αντοχής εξηγούν αρμόδιες πηγές.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα