Πρώτο crash test για το καλάθι του νοικοκυριού

Πρώτο crash test για το καλάθι του νοικοκυριού
Ψώνια στο Σούπερ Μάρκετ ISTOCK

Αυξομειώσεις τιμών στο επικαιροποιημένο καλάθι του νοικοκυριού από τις 14 πλέον επιχειρήσεις που συμμετέχουν στο μέτρο συγκράτησης της ακρίβειας. Κατατέθηκαν με τροπολογία βελτιώσεις για τη σήμανση και την επάρκεια.

Ανανεώθηκαν χθες οι νέοι κατάλογοι προϊόντων και τιμών – που θα ισχύσουν έως τις 15 Νοεμβρίου – για το «καλάθι του νοικοκυριού» από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως και προβλέπεται.

Πλέον στην πλατφόρμα e-katanalotis βρίσκονται αυτή τη στιγμή αναρτημένα τα «καλάθια» που δημιούργησαν 14 μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, δηλαδή των ΑΒ Βασιλόπουλος, Bazaar, Γαλαξίας, Κρητικός, Μασούτης, My Market, Market in, Σκλαβενίτης, ΣΥΝΚΑ, Χαλκιαδάκης, Lidl, Discount Markt, e-fresh.gr και πλέον και η e-food.gr.

Σε ό,τι αφορά τις νέες προτάσεις των σούπερ μάρκετ για την τρέχουσα εβδομάδα, παρατηρούνται σχετικές ανακατατάξεις, όπως προκύπτει και από πίνακα που δημοσίευσε ο υπουργός ΥΠΑΝ, Ά. Γεωργιάδης σε ανάρτηση του στο twitter.

Σύμφωνα με διευκρινίσεις από τους διαχειριστές των στοιχείων της πλατφόρμας e-katanalotis, η σύγκριση περιέχει αναγωγή σε 51 ομοειδή προϊόντα (ως γνωστόν αρκετές αλυσίδες έχουν επεκτείνει τη λίστα σε παραπάνω κωδικούς), ωστόσο, δεν αφορά ίδιες μάρκες καθώς κάθε αλυσίδα επιλέγει ένα συγκεκριμένο προϊόν για να καλύψει το είδος και την κατηγορία. Για παράδειγμα στο πλήρες παστεριωμένο γάλα κάθε αλυσίδα έχει τη δική της πρόταση, αρκετές εκ των οποίων ανήκουν στην κατηγορία ιδιωτικής ετικέτας.

Υπό αυτό το πρίσμα, η σύγκριση είναι άνιση και εν πάση περιπτώσει δεν οδηγεί σε απόλυτα συμπεράσματα, ωστόσο παρατηρώντας τις αυξομειώσεις τιμών, αποδεικνύεται ότι ακόμη και κάτω από το συγκεκριμένο πλαίσιο, οι τιμές δεν μένουν ασάλευτες ούτε για μια εβδομάδα, καθώς μικρή έστω αύξηση παρουσίασαν οι μισές επιχειρήσεις που συμμετέχουν.

Σύμφωνα με τον πίνακα, η τελική σύγκριση τιμών ανά καλάθι καθιστά την πρόταση καλαθιού της αλυσίδας MyMarket ως την ακριβότερη (180,82 ευρώ), ελαφρώς μειωμένη από την προηγούμενη εβδομάδα (-2,32 ευρώ), ωστόσο είναι και εκείνη που συμπεριλαμβάνει στην πλειονότητα του καλαθιού επώνυμα προϊόντα, καθώς τα ιδιωτικής ετικέτας συμμετέχουν μόνον κατά 14% (12% την προηγούμενη εβδομάδα). Ως εκ τούτου, σύγκριση της λίστας θα πρέπει να λάβει υπόψη και το ποιοτικό στοιχείο κάθε πρότασης.

Το πιο φθηνό καλάθι αυτή την εβδομάδα παρουσίασε η Μασούτης στα 120,01 ευρώ (μείωση κατά 10,14 ευρώ σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα), ενώ τη μεγαλύτερη μείωση στο καλάθι της εμφάνισε η αλυσίδα Bazaar (-17,86 ευρώ) στα 132,82 ευρώ, αυξάνοντας ωστόσο τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στο «μίγμα» της από 35% σε 41%.

Τη μεγαλύτερη εβδομαδιαία αύξηση εμφάνισε το καλάθι της αλυσίδας Γαλαξίας (+25,01 ευρώ) φθάνοντας στα 163,35 ευρώ, με συμμετοχή όμως μόλις 10% των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Πέραν των παραπάνω χθες κατατέθηκε τροπολογία στη Βουλή με βελτιώσεις για τη λειτουργία του καλαθιού. Ειδικότερα, προβλέπεται η ευκρινής σήμανση των προϊόντων που συμμετέχουν στο καλάθι, και η ανάρτηση του πλήρους καταλόγου προϊόντων και τιμών στις εισόδους κάθε καταστήματος ανά αλυσίδα. Επιπλέον, προβλέπεται η δέσμευση επάρκειας των προσφερόμενων προϊόντων για όσο διάστημα το καλάθι βρίσκεται σε ισχύ.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα