"Ψαλίδι" 40 εκατ. ευρώ στις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών

Ακυβέρνητο έμεινε, λόγω των σφοδρών ανέμων, πλοίο στο παλαιό λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Ήταν δεμένο, λύθηκαν όμως οι κάβοι και το πλοίο παρασύρθηκε στα ανοιχτά. (EUROKINISSI // ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ)
Ακυβέρνητο έμεινε, λόγω των σφοδρών ανέμων, πλοίο στο παλαιό λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Ήταν δεμένο, λύθηκαν όμως οι κάβοι και το πλοίο παρασύρθηκε στα ανοιχτά. (EUROKINISSI // ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ) EUROKINISSI

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, που έχει τεθεί σε διαβούλευση για τις άγονες γραμμές. Δραστικές περικοπές ζητά η τρόικα

Τουλάχιστον κατά 40 εκατ. ευρώ στοχεύει, σύμφωνα με πληροφορίες, να μειώσει το υπουργείο Ναυτιλίας το ετήσιο κόστος των επιδοτούμενων μισθωμάτων που καταβάλλονται από τον κρατικό προϋπολογισμό στην ακτοπλοΐα, προκειμένου να καλύπτονται οι λεγόμενες άγονες γραμμές.

Όπως αναφέρει δημοσίευμα της Ημερησίας, για το 2013 ο σχετικός προϋπολογισμός του ΥΝΑ έχει προβλέψει κονδύλια έως 84 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία όμως τα τεχνικά κλιμάκια της τρόικας στις τελευταίες τους συναντήσεις με την ηγεσία του ζήτησαν να περικοπούν δραστικά και να περιοριστούν στην κάλυψη βασικών συνδέσεων, ενώ τα επιπλέον δρομολόγια να επιβαρύνουν τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ανάλογα με τις δυνατότητές τους.

Γι' αυτό το λόγο το υπουργείο Ναυτιλίας θέτει από τη Δευτέρα σε διαβούλευση τα νέα κριτήρια με τα οποία θα ορίζεται το Δίκτυο των επιδοτούμενων Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Ποια είναι τα κριτήρια:

Τα ενδεικτικά κριτήρια που προτείνει το ΥΝΑ να ληφθούν υπόψη από όσους συμμετάσχουν στη διαβούλευση είναι:

  • η εδαφική συνοχή της χώρας
  • η προσβασιμότητα σε δημόσιες υπηρεσίες
  • η προσαρμοστικότητα στα ειδικά κριτήρια της ευρύτερης περιοχής
  • η συμπληρωματικότητα των ελεύθερων με τα επιδοτούμενα δρομολόγια
  • ο συγχρονισμός των δρομολογίων με ανταποκρίσεις όπου είναι δυνατό
  • η καλύτερη αξιοποίηση των διαθέσιμων οικονομικών πόρων
  • οι προϋποθέσεις συμμετοχής της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στις επιδοτούμενες συνδέσεις, με σκοπό την κάλυψη του κόστους για την αύξηση της συχνότητας.

Μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης θα ξεκινήσει θεσμικός κοινωνικός διάλογος για τον ανασχεδιασμό των άγονων γραμμών.

SHARE:

24Media Network