Γυρίσαμε την πλάτη στο...σουβλάκι

Γυρίσαμε την πλάτη στο...σουβλάκι

Συνεχίστηκε το 2010 η πτωτική πορεία της εγχώριας αγοράς αλυσίδων εστιατορίων γρήγορης εξυπηρέτησης που ξεκίνησε το 2009 και έπειτα από συνεχή άνοδο κατά την περίοδο 1992-2008, όπως δείχνουν τα στοιχεία κλαδικής μελέτης της Icap. Στην τελευταία θέση των καταναλωτικών προτιμήσεων, το παραδοσιακό σουβλάκι

Η οικονομική κρίση δεν αφήνει κανένα κλάδο ανεπηρέαστο και όπως φαίνεται κατάφερε να χτυπήσει ακόμα και το... παραδοσιακό σουβλάκι, το οποίο χάνει έδαφος στην αγορά αλυσίδων εστιατορίων, παρά το χαμηλό του κόστος.

Σύμφωνα με έρευνα της Icap, ο συνολικός τζίρος της αγοράς το 2009 μειώθηκε κατά 4% στα 698 εκ. ευρώ από 726 εκ. ευρώ το 2008.

Τα φαστ φουντ έχουν τη μεγαλύτερη μερίδα, με 37,1% και τζίρο 259 εκ. ευρώ.

Ακολουθούν τα snack-sandwich με ποσοστό 32,1% ή 224 εκ. ευρώ, οι πιτσαρίες με 22,1% ή 154,5 εκ. ευρώ και στην τελευταία θέση βρίσκεται το εθνικό μας σουβλάκι με μερίδιο αγοράς μόλις 5,4%  ή 37 εκ ευρώ.

Η έρευνα της Icap για το 2010

Στο μεταξύ, η έρευνα για το 2010 καταδεικνύει ακριβώς την ίδια πτωτική τάση. Οι Έλληνες κόψαμε ακόμα και τις παραδοσιακά οικονομικές μας συνήθειες, καθώς ο οικογενειακός προϋπολογισμός έχει επιβαρυνθεί από τις μειώσεις σε μισθούς και τις απανωτές αυξήσεις σε ΦΠΑ ή και το ΕΦΚ.

Ως προς τις μελλοντικές εξελίξεις στον κλάδο οι αναλυτές προβλέπουν ότι θα εξαρτηθεί από την ανάπτυξή του σε «κλειστές» και «ανοικτές» αγορές, αλλά και από τις γενικότερες εξελίξεις, δεδομένου ότι η ζήτηση επηρεάζεται από τη μείωση του διαθέσιμου οικογενειακού εισοδήματος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο μέσος ρυθμός ανάπτυξης του κλάδου την περίοδο 1992-2008 εκτιμάται σε 15,2%, ενώ αντίθετα το 2009 παρουσίασε μείωση κατά 4% στα 698 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το 2008, όταν η αξία της ανερχόταν σε 726 εκατ. ευρώ.

Η τάση σύμφωνα με τους αναλυτές της Icap, συνεχίστηκε το 2010, με ρυθμό ανάλογο της περιόδου 2009-2008. Τονίζεται, ωστόσο, ότι στα μεγέθη αυτά δεν περιλαμβάνονται τα «ανεξάρτητα» καταστήματα που δεν ανήκουν σε οργανωμένες αλυσίδες.

Η εξεταζόμενη αγορά διαχωρίζεται στις εξής τέσσερις κύριες κατηγορίες ανάλογα με το βασικό προσφερόμενο μενού: burger, pizza, snack / sandwich και σουβλάκι.

Τη μεγαλύτερη συμμετοχή, πάνω από 37%, στην αγορά των οργανωμένων αλυσίδων γρήγορης εξυπηρέτησης διατηρούν οι αλυσίδες με βάση το burger και ακολουθεί η κατηγορία snack-sandwich και η pizza, ενώ το μικρότερο μερίδιο κατέχουν οι αλυσίδες με σουβλάκι και ethnic μενού.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο κλάδος των αλυσίδων εστιατορίων γρήγορης εξυπηρέτησης χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων, λόγω τις παρουσίας ισχυρών ομίλων επιχειρήσεων που ελέγχουν περισσότερα του ενός εμπορικά σήματα στο χώρο της εστίασης.

Είναι ενδεικτικό ότι οι πέντε μεγαλύτερες αλυσίδες του χώρου κάλυψαν από κοινού το 67% περίπου της συνολικής αγοράς.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Αγορά
SHARE:

24Media Network