Στη γραμμή εκκίνησης για το κέντρο της Αθήνας ο πρώτος Μετροπόντικας της Γραμμής 4 του Μετρό

Διαβάζεται σε 4'
Στη γραμμή εκκίνησης για το κέντρο της Αθήνας ο πρώτος Μετροπόντικας της Γραμμής 4 του Μετρό
Μετρό EUROKINISSI

Οι πρώτοι σταθμοί που θα συναντήσει ο πρώτος Μετροπόντικας, δεν θα έχουν εκσκαφεί, οπότε δεν θα έχουμε break through, δηλαδή την είσοδο του ΤΒΜ στον σταθμό..

Ξεκινά το ταξίδι του για το κέντρο της Αθήνας ο πρώτος μετροπόντικας για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Σύμφωνα με πληροφορίες μέσα στις επόμενες ημέρες θα πραγματοποιηθεί η επίσημη έναρξη για την “Αθηνά” -όπως έχει ονομαστεί- για την διάτρηση της σήραγγας της νέας γραμμής από την Αττικό Μετρό.

Ο Μετροπόντικας θα σκάβει καθημερινά κατά μέσο όρο 13-13 μέτρα και εκτιμάται ότι θα φτάσει στον σταθμό ΓΟΥΔΗ περίπου σε 3 μήνες, δηλαδή μέχρι τον Οκτώβριο. Βέβαια, όλα θα κριθούν από το υπέδαφος που θα βρει μπροστά του το βαρύ μηχάνημα, όμως βάσει των διερευνητικών τομών που έχουν γίνει στο παρελθόν, όλα δείχνουν ότι έχει υπολογιστεί το είδος του υπεδάφους που θα συναντήσει.

Θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι οι πρώτοι σταθμοί που θα συναντήσει ο πρώτος Μετροπόντικας, δεν θα έχουν εκσκαφεί, οπότε δεν θα έχουμε break through, δηλαδή την είσοδο του ΤΒΜ στον σταθμό. Αυτό σημαίνει ότι ο Μετροπόντικας θα περάσει από τον σταθμό δημιουργώντας σήραγγα η οποία στη συνέχεια με τις εκσκαφές θα διατρηθεί για να κατασκευαστεί το σώμα του σταθμού.

Το ίδιο υπολογίζεται να γίνει και στους επόμενους σταθμούς, δηλαδή ΖΩΓΡΑΦΟΥ, ΙΛΙΣΙΑ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ. Όσο πάμε προς το κέντρο θα αυξάνονται οι πιθανότητες να δούμε τον μετροπόντικα να εισέρχεται σε έτοιμο “κουτί”, δηλαδή σε πλήρως διανοιγμένο σταθμό. Οι επόμενοι σταθμοί που θα βρει στο ταξίδι του είναι οι: ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ και ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ από όπου και θα εξέλθει.

Θα πρέπει επίσης να αναφέρουμε πως το ταξίδι του Μετροπόντικα θα έχει και διαλλείμματα, καθώς σε τακτά χρονικά διαστήματα το μηχάνημα θα χρειάζεται να σταματά για το απαραίτητο σέρβις καθώς και την αντικατάσταση εξαρτημάτων ιδιαίτερα εκείνων που βρίσκονται στην κεφαλή και έχουν πάντα την μεγαλύτερη καταπόνηση.

Έρχεται και ο δεύτερος Μετροπόντικας

Παράλληλα στην Αθήνα θα ξεκινήσουν να φτάνουν σύμφωνα με πληροφορίες και τα πρώτα κομμάτια του δεύτερου μετροπόντικα για τη νέα γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Το σχήμα ABAΞ-GHELLA-ALSTOM είναι σε επικοινωνία με την Γερμανική εταιρεία όπου παραμένει το ΤΒΜ, για να ξεκινήσει την τμηματική του αποστολή.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, έχουν αρχίσει και οι εκσκαφές στο άλλο άκρο της γραμμής, στο ΆΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ. Υπολογίζεται πως μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου θα έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή του φρέατος σε μήκος 100 μέτρων και βάθος 35 μέτρων, ούτως ώστε να ξεκινήσει η συναρμολόγηση του ΤΒΜ το οποίο θα λάβει την ονομασία “Νίκη”.

Η διάρκεια της έχει εκτιμηθεί σε περίπου δύο μήνες και η εκκίνηση και του δεύτερου Μετροπόντικα έχει προγραμματιστεί για το τέλος του έτους. Οι πρώτοι σταθμοί που θα συναντήσει το 2024 ξεκινώντας από τον σταθμό ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ θα είναι οι ΓΑΛΑΤΣΙ, ΕΛΙΚΩΝΟΣ, ΚΥΨΕΛΗ και στη συνέχεια οι: ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΑΚΑΔΗΜΙΑ, ΚΟΛΩΝΑΚΙ και ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ από όπου θα εξέλθει.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι και οι δύο μετροπόντικες δεν προβλέπεται να αντιμετωπίσουν πρόβλημα εξόδου από τον ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ καθώς το σημείο που έχει οριστεί, δεν είναι το σημείο στο οποίο υπάρχει ακόμα η εμπλοκή με το ΣτΕ.

Για να βγουν θα χρειαστεί να αποσυναρμολογηθούν και πάλι και στη συνέχεια να μεταφερθούν στο επόμενο έργο που θα χρειαστεί να σκάψουν και πάλι. Τα δύο μηχανήματα είναι καινούργια και κατασκευάστηκαν στην Γερμανία στο εργοστάσιο της Herrenknecht AG.

Έχουν μήκος 100 μέτρα και διάμετρο που ξεπερνά τα 9 μέτρα. Το βάρος τους είναι 1.500 τόνοι ανά μηχάνημα και διαθέτουν ότι πιο σύγχρονο έχει να παρουσιάσει η σχετική τεχνολογία.

Το σημαντικότερο για την Αθήνα είναι πως τα δύο μηχανήματα έχουν ειδικά διαμορφωμένες μηχανές με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίσουν για πρώτη φορά μηδενική όχληση κατά τη διάρκεια της διάνοιξη της σήραγγας της νέας γραμμής 4.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα