Σχεδιάζουμε τη Μαγνησία της επόμενης 20ετίας

Σχεδιάζουμε τη Μαγνησία της επόμενης 20ετίας

Οι προοπτικές και τα απαραίτητα βήματα που θα οδηγήσουν στην περαιτέρω δυναμική ανάπτυξη της Μαγνησίας

To 3o Συνέδριο Ανάπτυξης, με τίτλο “Σχεδιάζουμε τη Μαγνησία των επόμενων 20 ετών”, πραγματοποιείται στις 11 και 12 Νοεμβρίου 2017, στο Ergon Showground στο Συγκρότημα Τσαλαπάτα στο Βόλο. Το συνέδριο διοργανώνεται από τον Όμιλο Καρεκλίδη με την υποστήριξη της 24ΜΕDIA, το μεγαλύτερο δίκτυο ψηφιακών μέσων στην Ελλάδα.

Το συνέδριο άνοιξε με τους χαιρετισμούς. “Ο διάλογος θα πρέπει να βελτιώνει την ποιότητα ζωής των πολιτών” είπε ξεκινώντας τους χαιρετισμούς ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Καρεκλίδη κ. Δημήτρης Καρεκλίδης. Ο Κώστας Αβανίτης, Γενικός Διευθυντής Ενημέρωσης και Ειδήσεων του ομίλου 24Media τόνισε πως “Πρέπει να τοποθετηθούν οι τοπικοί φορείς και οι κυβερνητικοί παράγοντες να καταγράψουν τις απόψεις τους. Η ανάπτυξη για να προχωρήσει θέλει καθαρούς παίκτες”.

Αναφερόμενος δε στις εξελίξεις των τελευταίων ημερών για τα Paradise Papers, είπε πως “Ανάπτυξη στον χώρο της δημοσιογραφίας είναι να μπορείς να δημοσιογραφείς χωρίς σιδερένιες μπάλες”. Καλή επιτυχία στις εργασίες του συνεδρίου ευχήθηκε από το βήμα η υφυπουργός Οικονομικών, Κατερίνα Παπανάτσιου, ενώ ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, κ. Κώστας Αγοραστός, στον χαιρετισμό του είπε ότι “Η ανάπτυξη δεν είναι τηλεκατευθυνόμενη. Έρχεται μέσα από την πραγματική επικοινωνία με τους παραγωγούς που ξέρουν τι θέλουν. Πρέπει να δημιουργηθεί το κατάλληλο περιβάλλον”. Ο βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος υπογράμμισε: “Συζητείται ολοένα και περισσότερο το θέμα της Ανάπτυξης. Πώς και με ποιούς. Ας είναι αυτό το συνέδριο η ευκαιρία να τα αναλύσουμε”. Από την πλευρά του, ο Χρήστος Μπουκώρος, βουλευτής Μαγνησίας της Νέας Δημοκρατίας είπε πως “Εκ μέρους της ΝΔ δηλώνουμε πως κάθε λέξη, κάθε συζήτηση και κάθε δράση για την ανάπτυξη προσελκύει το ενδιαφέρον μας. Ακούμε και καταγράφουμε”. Τέλος ο κ. Λευτέρης Κρέτσος χαρακτήρισε “Πολύ σημαντικό το γεγονός ότι συζητείται η ανάπτυξη τώρα που βγαίνουμε από το μνημόνιο, κάτι που σε άλλες εποχές δεν έγινε”.

 

Στην πρώτη θεματική ενότητα συζητήθηκαν “Οι προοπτικές ανάπτυξης με βάση τις υποδομές της Μαγνησίας”. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης συζήτησε με τον βουλευτή της ΝΔ, Χρήστο Μπουκώρο, την Αντιπεριφερειάρχη Μαγνησίας Δωροθέα Κουνδρίνη, τον Πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, Θρασύβουλο Σταυριδόπουλο και τον Πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας, Γιώργο Ζαφείρη.

 

Ο κ. Σπίρτζης είπε: “Αυτό που είχαμε συνηθίσει τόσα χρόνια ήταν οι fake υποδομές. Ερχόταν ένας υπουργός μιλούσε για έργα, τα οποία δεν γινόντουσαν και πήγαιναν στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα. Πρέπει να υπάρχει πρώτα τομέας σχεδιασμού. Ποιά έργα στηρίζουν τις υγιείς δυνάμεις, τον πρωτογενή τομέα; Να σταματήσουμε να κάνουμε έργα για τα έργα. Η Θεσσαλία είναι γεμάτη με fake έργα. Λίγο παρακάτω ξεκίνησε o Ε65. Είναι ο μόνος δρόμος στον πλανήτη στον οποίο είχε γίνει μόνο το μεσαίο τμήμα. Δεν υπήρχε προϋπολογισμός, προδιαγραφές. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε στον τμηματικό σχεδιασμό των έργων. Πρέπει να γίνεται ένας ολιστικός σχεδιασμός. Στο τέλος Ιανουαρίου θα χουμε πάρει την έγκριση να γίνει ο ενιαίος διαγωνισμός ηλεκτροκίνησης και σύνδεσης με τη Λάρισα και βέβαια η παράκαμψη της Νέας Ιωνίας. Δεν είναι δυνατόν στον περιφερειακό να σταματάει ο δρόμος στη μέση. Στη Μαγνησία έχουμε ένα κοινό δίκτυο του χιονοδρομικού κέντρου και του ιδικού δικτύου. Πρέπει να τελειώνει και αυτό. Αυτά εντάχθηκαν στο πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του 2017 και υπογράφηκαν. Το πιο σημαντικό από όλα όμως είναι η σύμβαση που εγκρίθηκε από όλους, για τον Οργανισμό του Λιμενα Βόλου που πρέπει να γίνει γρήγορα. Τα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση. Δεν είναι δυνατόν να συζητάμε στον Βόλο τόσα χρόνια μόνο για τις οδικές συνδέσεις”.

Συνεχίζοντας τόνισε ότι “Δεύτερος τομέας είναι το πώς θα πετύχουμε τη διαφάνεια. Η τεχνολογία έχει προοδεύσει και τα συστήματα πλέον δεν επιτρέπουν να βάλει κάποιος το χέρι στο μέλι. Και οι αλλαγές αυτές φέρνουν τριγμούς. Η χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει μειωθεί πολύ και με αυτά τα λεφτά πρέπει να καλυφθούν έργα όπως τα αντιπλυμμυρικά κλπ. Μιλάμε λοιπόν για άλλον σχεδιασμό. Το πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων ανεβαίνει. Λέμε όμως και ότι πρέπει να μειωθούν οι φόροι. Πώς θα μειωθεί η φορολογία και οι εισφορές όταν όλοι οι μεγάλοι επιχειρηματίες έχουν εταιρείες που δεν φορολογούνται στη χώρα και όποιος τολμήσει να τους πειράξει ξεκινάνε τα fake news. Κάνουμε μια μεγάλη τομή στις μεταφορές. Ξέρετε ότι υπάρχουν οι “ταρίφες” που έχουν ταλαιπωρήσει τη ζωή πολύ κόσμου και προσπαθούμε μαζί τους να πάψουν να είναι “ταρίφες” και να γίνουν αυτοκινητιστές. Αντίθετα οι άλλες κυβερνήσεις προσπάθησαν με την Uber και τη beat να τσακίσουν έναν κλάδο. Uber είναι στα Paradise Papers και η Beat μέχρι τις αρχές του χρόνου που μεταβιβάστηκε είχε στη μετοχική της σύνθεση οφσόρ σε Παρθένες Νήσους, Λίβανο, Παναμά… Πώς θα μειωθούν οι φόροι όταν ακόμα και η δραστηριότητα της συζήγου της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι έξω; Πώς θα μειωθούν εισφορές δικηγόρων κλπ όταν οι επιχειρήσεις αυτές είναι έξω; Είναι απλά τα πράγματα. Να σας θυμίσω πως επειδή επιχειρήσαμε να βάλουμε πλαίσιο στις εταιρείες διαμεσολάβησης έγινα ξαφνικά εχθρός των start up και των νέων τεχνολογιών. Και λίγες μέρες μετά με το ηλεκτρονικό εισιτήριο ανετράπη αυτό”.

Από την πλευρά του ο κ. Μπουκώρος, υπογράμμισε πως “Τα δημόσια έργα, έχει δείξει η εμπειρία πως άλλος τα οραματίζεται, άλλος τα σχεδιάζει, άλλος το υλοποιεί κι άλλος κόβει κορδέλες. Όταν μιλάμε για θέματα ανάπτυξης πρέπει όλοι να κάνουμε μερικά βήματα πίσω ώστε να βρούμε κοινές αντιλήψεις γιατί οι επόμενες γενιές θα είναι πολύ αυστηρές μαζί μας”. Η κ. Δωροθέα Κολυνδρίνη τόνισε πως “Παραλάβαμε έργα ημιτελή και τα ολοκληρώνουμε. Το έργο στη Λίμνη Κάρλα το κάναμε με προϋπολογισμό πάνω από 200 εκ. Ευρώ. Το παρέλαβε η Περιφέρεια σε τελματώδη κατάσταση και καταφέραμε να το φτάσουμε στο 90%. Στηρίζουμε τις κοινωνικές ομάδες, ενώ με την ηλεκτροκίνηση θα αποκτήσουμε ένα φιλικό και σύγχρονο περιβάλλον. Κατασκευάζουμε ανπλυμμηρικά έργα, αντικαταστάσεις δικτύων ύδρευσης σε Σκόπελο και Σκιάθο,παιδικές χαρές κλπ. Κάνουμε ότι μπορούμε για να δίνουμε ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά.

Παίρνοντας τον λόγο ο κ. Σταυριδόπουλος είπε πως “Για να μιλήσουμε για λιμάνια πρέπει να αντιληφθούμε τον ρόλο των λιμανιών. Κάθε λιμάνι είναι μια ξεχωριστή μονάδα και βασική για το εμπόριο. Το λιμάνι του Βόλου είναι λιμάνι ολόκληρης της Θεσσαλίας και το τρίτο εμπορικό λιμάνι της χώρας μετά του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Το ΔΣ έχει στρατηγικό σχεδιασμό να βελτιωθούν οι υποδομές και να αξιοποιηθούν όλα τα ιδιοκτησιακά στοιχεία. Για να παραμείνουμε σημαντικός κόμβος του εμπορίου της Μεσογείου επιχειρούμε τη διασύνδεση με τη Μαύρη Θάλασσα και τους λιμένες της Ανατολής. Ενώ θα δημιουργηθεί πολιτιστικός χώρος και στοχεύουμε στη δημιουργία ναυτικού Μουσείου που θα στεγάσει τον μύθο της αργοναυτικής εκστρατείας. Το ΔΣ έχει όραμα, θέλει να πάει το λιμάνι μπροστά και θα το κάνει”.

Τέλος, ο κ. Γιώργος Ζαφείρης αναφερόμενος στο αεροδρόμιο είπε πως αυτό αφορά όχι μόνο τη Θεσσαλία αλλά τη δυτική Ελλάδα. Έχει μείνει ανεκμετάλλευτο και καταστρέφεται. Πρέπει να συνδεθεί με την ΠΑΘΕ και είπαμε όταν αναλάβαμε ότι πρέπει να κάνουμε μια εταιρεία ή έναν οργανισμό με στόχο την ανάπτυξη του αεροδρομίου σε διάφορους τομείς ώστε να γίνει λειτουργικό και βιώσιμο.

Τέλος, ο κ. Σπίρτζης, παίρνοντας ξανά τον λόγο υπογράμμισε πως “ο τουριστικός κλάδος είναι ευνοημένος μέσα στην κρίση άρα πρέπει να καταλάβει ότι θα βάλει το χέρι στην τσέπη όταν ζητάει υποδομές που θα του γυρίσουν σε υπερκέρδη. Πρέπει να ξεπεράσουμε τον λαϊκισμό του παλαιοκομματισμο”.

Δείτε αναλυτικό πρόγραμμα:

Χορηγοί Επικοινωνίας είναι: οι εφημερίδες Έθνος και Μαγνησία, News 24/7, Ραδιόφωνο 24/7, magnesianews.gr, Ράδιο Ένα 102.5 fm, Frenzy, Tourix.

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ: http://www.newmagnesia.gr/

Ακολουθήστε το News24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα
Exit mobile version