To internet of things, η νέα πρόκληση στην ασφαλιστική αγορά

To internet of things, η νέα πρόκληση στην ασφαλιστική αγορά
Stavros Giannoulis Photography

Πρόκειται για μια ευκαιρία που θα μετατρέψει τους ασφαλιστές σε συμβούλους ζωής , τόνισε μεταξύ άλλων, ο γενικός διευθυντής της Εθνικής Ασφαλιστικής, κ. Δ. Κωνσταντάς, στο πλαίσιο του The Economist Insurance Forum

Το internet of things, το ίντερνετ των πραγμάτων αποτελεί μια πρόκληση, πιο άμεση, μια ευκαιρία που θα μετατρέψει τους ασφαλιστές σε συμβούλους ζωής . Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων, ο γενικός διευθυντής της Εθνικής Ασφαλιστικής, κ. Δ. Κωνσταντάς, στο πλαίσιο του The Economist Insurance Forum.

«Όσο περισσότερο προσεγγίζουμε και σχετιζόμαστε με τους πελάτες μας σε καθημερινό επίπεδο, τόσο αυξάνονται και οι δεσμοί εμπιστοσύνης που έχουμε την δυνατότητα να δημιουργήσουμε» τόνισε χαρακτηρηστικά. Μέχρι σήμερα τα «σημεία επαφής» ήταν σχετικά περιορισμένα: σε απλή γλώσσα δεν ξεπερνούσαν τα όρια του «αγοράζω/επενδύω», «ανανεώνω/επανεισφέρω», «μετατρέπω/αλλάζω» και «αποζημιώνομαι/παραιτούμαι». Ειδικά στις γενικές ασφαλίσεις δεν είναι σπάνιες οι περιπτώσεις όπου ο πελάτης δεν θα χρειαστεί να κάνει ποτέ χρήση των καλύψεων που έχει αγοράσει και άρα δεν θα διαπιστώσει ποτέ τα «άυλα» οφέλη της ασφάλισης. Είναι επομένως πολύ δύσκολο να δημιουργηθεί μία σε βάθος σχέση εμπιστοσύνης όταν είναι ελάχιστες οι ευκαιρίες για πραγματική και ουσιαστική επικοινωνία μαζί του.

Οι νέες τεχνολογίες αλλάζουν άρδην αυτή την σχέση και δίνουν νέα διάσταση στη σχέση πελάτη – ασφαλιστή:

-τα «έξυπνα» αυτοκίνητα

-η τηλεματική

-τα «έξυπνα» σπίτια

-η online παρακολούθηση της υγείας ενός ασθενούς

-οι mobile εφαρμογές

-οι επενδυτικές πλατφόρμες που δέχονται εντολές 24 ώρες το 24ωρο, 7 μέρες την εβδομάδα και 365 μέρες το χρόνο

όλα αποτελούν την μεγάλη ευκαιρία των ασφαλιστικών εταιριών να αναπροσαρμόσουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα, ώστε να σχετιστούν σε πιο μόνιμη και πιο ουσιαστική βάση με τους πελάτες τους. Και οι στατιστικές είναι εκκωφαντικές: σήμερα οι συνδεδεμένες «έξυπνες» συσκευές είναι περίπου 8 δισεκατομμύρια.

Μέχρι το 2020, σε λιγότερο από 3 χρόνια δηλαδή, θα είναι 50 δισεκατομμύρια. Και το 2030 θα έχουν ξεπεράσει το 1 τρισεκατομμύριο.

Όλη αυτή η πληροφορία που μας παρέχεται από τις «έξυπνες» συσκευές, από το internet των πραγμάτων, όλες αυτές οι αποκαλούμενες insurance techs, θα βοηθήσουν τις ασφαλιστικές να επανατοποθετηθούν ριζικά. Αντί απλώς να απαντούμε στην ανάγκη του ασφαλισμένου «είμαστε εδώ όταν μας χρειάζεσαι», μετατρεπόμαστε σε ενεργούς συμμάχους του «είμαστε μαζί σου κάθε μέρα και σε βοηθάμε να φτάσεις στον στόχο σου». Το μήνυμα αλλάζει και γίνεται ουσιώδους σημασίας και αξίας:

Όχι μόνον «είμαστε εδώ για να σε στηρίξουμε όταν τα πράγματα δεν πάνε και τόσο καλά», αλλά «είμαστε εδώ για να σε στηρίξουμε, να σε συμβουλέψουμε, να σε ενημερώσουμε, ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος να πάνε στραβά τα πράγματα».

Είμαστε εδώ, όχι μόνο για να σε βοηθήσουμε να αποταμιεύσεις για το μέλλον σου, αλλά να σε ενθαρρύνουμε και να σε βοηθήσουμε να πάρεις τις σωστές επενδυτικές αποφάσεις, βάσει των όσων ξέρουμε για σένα και για ανθρώπους σαν εσένα.

Το internet των πραγμάτων δημιουργεί μια νέα και άκρως πελατοκεντρική πραγματικότητα για τον κλάδο μας, με περισσότερες ευκαιρίες και σημεία επαφής με τον ασφαλισμένο και νέες δυνατότητες για να είναι πιο άμεσα και πιο συχνά ευχαριστημένος από την αγορά του.

Εάν διαχειριστούμε αποτελεσματικά και ορθολογικά την νέα αυτή πραγματικότητα, θα βρεθούμε πολύ κοντά στον πρωταρχικό μας στόχο ως κλάδος: θα καταφέρουμε να χτίσουμε μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας, με τους καταναλωτές, με τους συνανθρώπους μας. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν πως είναι καθοριστικής σημασίας ο τρόπος με τον οποίο θα αποκτήσουμε πρόσβαση, θα συγκεντρώσουμε, θα διαχειριστούμε, θα προστατεύσουμε και θα χρησιμοποιήσουμε υπέρ των πελατών μας, την πληροφορία.

Είναι νομίζω προφανές, πως το παραμικρό λάθος, θα προκαλέσει ανήκεστη βλάβη στην σχέση εμπιστοσύνης.

Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω μέσα στα επόμενα χρόνια η τεχνολογία θα παρέχει άνευ προηγουμένου ευκαιρίες για καινοτομία και ανεπανάλητες δυνατότητες για να δώσουμε υπεραξία στις υπηρεσίες μας και να εισπράξουμε αφοσίωση από τους πελάτες μας. Ευκαιρίες που μέσα από σωστές πρακτικές θα οδηγήσουν τον κλάδο μας να επανακτήσει και να ενδυναμώσει την αξιοπιστία του στην κοινωνία των πολιτών.

Και φυσικά όλοι όσοι εργαζόμαστε στον ασφαλιστικό κλάδο θα έχουμε πάντα πολλές, διαφορετικές και προσωπικές αντιλήψεις και ιδέες για το πώς να ξεπεράσουμε τα εμπόδια εμπιστοσύνης που μας θέτει και η πολιτεία και οι πελάτες μας. Όμως στην κρίσιμη αυτή φάση για την χώρα μας, την οικονομία μας και τις προοπτικές ανάπτυξης, νομίζω πως όλοι μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι η προσπάθεια προς την κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού και της διεκδίκησης του ρόλου μας ως αξιόπιστου οικονομικού και κοινωνικού εταίρου, θα πρέπει να έχει συλλογικό χαρακτήρα, προκειμένου να προβάλουμε και να διατηρήσουμε το σημαντικό μας ρόλο για το ευ ζην και την πρόοδο της ελληνικής κοινωνίας.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα