Βενεζουέλα: 6.000% πάνω η βενζίνη, η οικονομία στα τάρταρα

default image

Νέα υποτίμηση του εθνικού νομίσματος ανακοίνωσε ο πρόεδρος της Βενεζουέλας Νίκολας Μαδούρο προκειμένου να αντιμετωπίσει την οικονομική κρίση αλλά και την μείωση της τιμής του πετρελαίου

Η πρώτη αύξηση στην τιμή της βενζίνης της Βενεζουέλας, ανακοινώθηκε μετά από 20 χρόνια μαζί με νέα υποτίμηση του εθνικού νομίσματος. H ισοτιμία από 6,3 μπολιβάρ για ένα δολάριο, πλέον θα είναι στα 10 μπολιβάρ

Η απόφαση του Μαδούρο ελήφθη για να αντιμετωπίσει την οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα, αλλά και την μείωση της τιμής του πετρελαίου που αποτελεί το 95% του ξένου εισοδήματος στη χώρα.

Η αύξηση της βενζίνης φτάνει το εντυπωσιακό ποσοστό του 6.000% διαμορφώνοντας την τιμή του λίτρου της βενζίνης των 95 οκτανίων στα 6 μπολιβάρ από τα 0,097 μπολιβάρ. Μικρότερή αλλά και πάλι διόλου ευκαταφρόνητη, της τάξης του 1.300%, θα είναι η αύξηση για τη βενζίνη των 91 οκτανίων.

Ο Μαδούρο υποστήριξε ότι οι αυξημένες τιμές των καυσίμων θα στηρίξουν τα πρόγραμμα στέγασης, εκπαίδευσης και υγείας, προσθέτοντας πως “ο κόσμος στους δρόμους θα κατανοήσει τις αυξήσεις”, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να κατευνάσει τα πλήθη. Ο πρόεδρος της χώρας ανακοίνωσε πάντως αύξηση της τάξης του 20% στους χαμηλότερους μισθούς, από την 1η Μαρτίου.

“Είναι αναγκαία μέτρα και παίρνω την ευθύνη γι’ αυτά”, είπε ο Μαδούρο σε τετράωρη ομιλία του, γνωρίζοντας πως αυτές οι αποφάσεις του μπορούν να βλάψουν ακόμα περισσότερο την ήδη κλυδωνιζόμενη δημοτικότητα του.

Το διάστημα 2004-15, η χώρα με τα μεγαλύτερα αποθέματα αργού πετρελαίου στον κόσμο εισέπραξε από τις πωλήσεις του περίπου 750 δις. δολάρια.

 

Η τιμή του πετρελαίου Βενεζουέλας, που έφθασε στο απόγειο της το 2012, με 103,42 δολάρια/βαρέλι, στα τέλη του 2014 είχε πέσει στα 47,05 δολάρια/βαρέλι. Οι εισαγωγές έπεσαν στο ένα τρίτο, σε σχέση με το 2012, προκαλώντας σημαντικές ελλείψεις σε τρόφιμα και φάρμακα.

Ο Μαδούρο ισχυρίζεται πως τα τελευταία δέκα χρόνια, η κυβέρνηση έχει επενδύσει 718 δις. δολάρια σε κοινωνικά προγράμματα, εννέα φορές περισσότερο από όσα είχαν δαπανηθεί στην περίοδο 1983-99.

Εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες το κράτος επιδοτούσε τα καύσιμα, με αποτέλεσμα οι πολίτες να απολαμβάνουν τη φθηνότερη βενζίνη στον κόσμο. Υπενθυμίζεται ότι βίαιες διαδηλώσεις του 1989 κατά των αυξήσεων των τιμών σε καύσιμα και τρόφιμα άνοιξαν το δρόμο στον Ούγκο Τσάβες να εδραιώσει την πολιτική του ηγεμονία. Ο ίδιος, γνωρίζοντας προφανώς πόσο επικίνδυνο είναι να αυξάνονται οι τιμές, δεν ανέβασε ποτέ την τιμή της βενζίνης.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα