Στη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή το Σχέδιο Νόμου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση

Στη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή το Σχέδιο Νόμου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση
Συγκέντρωση διοικητικών υπαλλήλων των ΑΕΙ, στα Προπύλαια, εν όψει της λήξης της περιόδου διαθεσιμότητας συναδέλφων τους, την Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2014. (EUROKINISSI/ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ) Eurokinissi

Ένα βήμα πριν την τελική κρίση της Ολομέλειας της Βουλής, το Σχέδιο Νόμου με όλες τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τι είχε δηλώσει ο υπ. Παιδείας Κ. Γαβρόγλου στο ραδιόφωνο 24/7 και ποιες οι αντιδράσεις

Ταυτόχρονα με τα αποτελέσματα των Πανελλήνιων εξετάσεων 2017 και ενώ οι υποψήφιοι έχουν στη διάθεσή τους δύο εβδομάδες ακριβώς, μέχρι την τελική συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, οπότε και θα “κλειδώσουν” τις σχολές της πρώτης επιλογής τους, το υπουργείο Παιδείας “εργάζεται εντατικά” και προς το δρόμο των αλλαγών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Έτσι, σήμερα κατατέθηκε στην Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Γενικής Γραμματείας της Κυβέρνησης, το Σχέδιο Νόμου με όλες τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση , το οποίο είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ήδη από την 1η Ιουνίου. Εν συνεχεία, θα πάρει το δρόμο για την Ολομέλεια της Βουλής, οπότε και αναμένεται η ψήφιση στο σύνολο των άρθρων του ή όχι. Ζητούμενο βέβαια παραμένει το πότε ακριβώς θα αποφασιστεί η ημερομηνία της ψηφοφορίας.

Υπενθυμίζουμε ότι το Σχέδιο Νόμου περιλαμβάνει 70 άρθρα, σε πάνω από 110 σελίδες και αφορά σε αλλαγές σε μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών, διδακτορικά, Συμβούλια Ιδρυμάτων, κόστος σε ΠΜΣ, εκπροσώπηση φοιτητών σε Πρυτανικό Συμβούλιο και Συμβούλιο Ιδρύματος, στα πενταετή προγράμματα σπουδών και τις αλλαγές στην εκλογή Αντιπρυτάνεων.

Από την ημέρα ωστόσο, που το Σχέδιο Νόμου ήρθε στο φως της δημοσιότητας, σύσσωμα τα κόμματα της αντιπολίτευσης, επιτέθηκαν στην κυβέρνηση τόσο για την επαναφορά του ασύλου, ως μέσο ενίσχυσης της ανομίας στα πανεπιστήμια, ενώ κομματικές αντιδράσεις προκάλεσε και το άρθρο που προβλέπει την κατάργηση των Συμβουλίων Ιδρυμάτων, επαναφέροντας την αυξημένη εκπροσώπηση φοιτητών στα ανώτατα πανεπιστημιακά όργανα.

Θυμηθείτε τι είχε δηλώσει για το Σχέδιο Νόμου άλλωστε, ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου στο Ραδιόφωνο 24/7.

Ενδεικτικά, μεταξύ των 70 άρθρων, προβλέπεται:

• Για το πανεπιστημιακό άσυλο “επέμβαση δημόσιας δύναμης σε χώρους των ΑΕΙ λαμβάνει χώρα σε περιπτώσεις κακουργημάτων και εγκλημάτων κατά της ζωής αυτεπαγγέλτως και σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση μετά από απόφαση του πρυτανικού συμβουλίου. Οι ως άνω περιορισμοί δεν ισχύουν για το Πυροσβεστικό Σώμα”.

• Καταργούνται τα Συμβούλια Ιδρύματος και θεσμοθετούνται τα Ακαδημαϊκά Συμβούλια Ανώτατης Εκπαίδευσης και Ερευνας με συμμετοχή εκπροσώπων της περιφέρειας, υπουργείων κ.ά.

• Ο υπουργός μπορεί να συγχωνεύει και να καταργεί ΑΕΙ όταν “η λειτουργία μεμονωμένων ΑΕΙ δεν δικαιολογείται επιστημονικά και, αντιθέτως, δυσχεραίνει την έρευνα και τη διδασκαλία στα αντίστοιχα γνωστικά πεδία”.

• Δημιουργείται υπηρεσία εσωτερικού ελέγχου του ιδρύματος καθώς και επιτροπή δεοντολογίας.

• Στη Σύγκλητο, ορίζονται έως τέσσερις εκπρόσωποι των φοιτητών, τρεις των προπτυχιακών και ένας των μεταπτυχιακών φοιτητών και των υποψηφίων διδακτόρων. Οι εκπρόσωποι των φοιτητών ορίζονται μετά από απόφαση των νομίμως εκλεγμένων μελών όλων των Διοικητικών Συμβουλίων των Φοιτητικών Συλλόγων.

• Το πρυτανικό συμβούλιο αποτελείται από τον πρύτανη, τους αντιπρυτάνεις, έναν εκπρόσωπο των φοιτητών, και τον εκπρόσωπο των διοικητικών υπαλλήλων.

• Με απόφαση του υπουργού Παιδείας είναι δυνατό να ιδρύεται σε κάθε ΑΕΙ Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης.

• Στα μεταπτυχιακά επιτρέπεται η ύπαρξη τελών φοίτησης, το ύψος των οποίων πρέπει να αιτιολογείται. Απαλλάσσονται των τελών οι φοιτητές, εφόσον το οικογενειακό διαθέσιμο ισοδύναμο εισόδημα δεν υπερβαίνει αυτοτελώς το 70% του εθνικού διάμεσου διαθέσιμου ισοδύναμου εισοδήματος.

• Η αμοιβή των καθηγητών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20% του μισθού τους και εφόσον διδάσκουν σε ένα μεταπτυχιακό αμισθί.

• Τα πτυχία πενταετών σπουδών μετατρέπονται σε master.

• Με απόφαση του υπ. Παιδείας, μπορεί να οργανώνονται στα ΑΕΙ διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης για αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων, τα οποία θα παρέχουν σχετικά διπλώματα επιπέδου 5 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.

(Φωτό Αρχείου)

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα