Κουτσούμπας: Να διερευνηθούν οι μεγάλες ευθύνες του πρωθυπουργού για τις εγκληματικές επιλογές στο σιδηρόδρομο

Διαβάζεται σε 7'
Δημήτρης Κουτσούμπας
Δημήτρης Κουτσούμπας EUROKINISSI

Πυρά κατά της κυβέρνησης για την ασφάλεια στους σιδηροδρόμους από τον Δημήτρη Κουτσούμπα, ο οποίος επισημαίνει πως αστικό κράτος και κυβερνήσεις την αντιμετωπίζουν διαχρονικά ως κόστος

Ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, στη σημερινή του ομιλία στη Βουλή, αναφέρθηκε κυρίως στο ζήτημα της διαβίβασης στη Βουλή της δικογραφίας για τα Τέμπη, σημειώνοντας ότι «είναι μια ακόμα απόδειξη όχι μόνο των δεδομένων ευθυνών των τέως υπουργών Μεταφορών Καραμανλή και Σπίρτζη αλλά και για τον μεγάλο ένοχο για το κύριο έγκλημα στα Τέμπη, δηλαδή τη διαχρονική πολιτική του κράτους και των κυβερνήσεων που αντιμετωπίζει την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων ως “κόστος” για να στηρίζει τα κέρδη των ομίλων».

Αναφέροντας ότι «μένει να δούμε και όσα περιλαμβάνει η συγκεκριμένη δικογραφία» είπε «όμως δεν θα “ανακαλύψουμε την Αμερική” γιατί οι μεγάλες πολιτικές και ποινικές ευθύνες, οι κακουργηματικές ευθύνες των πρώην υπουργών έχουν ήδη αποτυπωθεί στο Πόρισμα του ΚΚΕ για την Εξεταστική Επιτροπή όσο και στη μήνυση των συγγενών των θυμάτων των Τεμπών».

Όπως εξήγησε «εκεί αποκαλύπτεται ότι οι τέως υπουργοί γνώριζαν την τραγική κατάσταση στον σιδηρόδρομο και επέλεγαν να συνεχίζουν την ίδια εγκληματική πολιτική και επομένως ευθύνονται άμεσα για τα κακουργήματα α) της διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς, β) της ανθρωποκτονίας με δόλο και γ) της έκθεσης χιλιάδων ανθρώπων σε κίνδυνο».

Στη συνέχεια της ομιλίας του αναφέρθηκε συγκεκριμένα σε «όσα γνώριζαν για την κατάσταση στον σιδηρόδρομο και στις εγκληματικές τους παραλείψεις».

Σημείωσε, ακόμα, ότι «γνώριζαν όχι μόνο οι ίδιοι, αλλά και η ΕΕ για τον σιδηρόδρομο, ότι είναι ωρολογιακή βόμβα. Κι όμως λίγες μέρες πριν το έγκλημα, η ΕΕ πιστοποιούσε την ασφάλεια των μεταφορών από πλευράς Hellenic Train μέχρι τις 20/12/2027».

«Η ΕΕ ασχολείται μόνο με τη Σύμβαση 717. Όμως, είναι και οι συμβάσεις για το GSMR και οι συμβάσεις για το ΕTCS, οι οποίες από το 2006 και το 2007 δεν έχουν υλοποιηθεί. Και γι’ αυτές η Ευρωπαία Εισαγγελέας δεν λέει κουβέντα. Έτσι, ούτε το στοιχειώδες λειτουργούσε, η φωτοσήμανση, ούτε η τηλεδιοίκηση, ούτε το GSMR για την επικοινωνία των δυο μηχανοδηγών, ούτε, φυσικά το ETCS για το αυτόματο φρενάρισμα. Επί της ουσίας, δηλαδή, η ασφάλεια της κίνησης των αμαξοστοιχιών βασιζόταν, και συνεχίζει να βασίζεται, αποκλειστικά και μόνο στην εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας» ανέφερε ο Δ. Κουτσούμπας.

Είπε ότι «η εγκληματική κατάσταση στο σιδηρόδρομο συνεχίζεται, δυστυχώς, και εκθέτει καθημερινά χιλιάδες ανθρώπους σε κίνδυνο. Γιατί και κανένα ουσιαστικό μέτρο δεν εφαρμόζεται, και σουλατσάρουν ανενόχλητα τα επικίνδυνα φορτία και τα διάφορα ΝΑΤΟϊκά βαγόνια θανάτου. Και όλα αυτά, για να στηρίζονται τα κέρδη κάποιων επιχειρηματικών ομίλων και τα συμφέροντα των λυκοσυμμαχιών σας, της ΕΕ και του ΝΑΤΟ».

«Φυσικά παραμένουν, και πρέπει να διερευνηθούν άμεσα, και οι μεγάλες ευθύνες και του πρωθυπουργού, όπως έχει ήδη θέσει το ΚΚΕ, ως επικεφαλής της κυβέρνησης και θεσμικά υπεύθυνος για όλες αυτές τις εγκληματικές επιλογές στο σιδηρόδρομο» πρόσθεσε.

Ο Δ. Κουτσούμπας κάλεσε την κυβέρνηση «να μην διανοηθεί να προχωρήσει σε άλλη μια “κάλπικη” προανακριτική διαδικασία, με fast track διαδικασίες» και υπογράμμισε:

«Απαιτείται μια πραγματική προανακριτική που:

– Θα εξετάσει όλους τους μάρτυρες.

– Θα έχει στη διάθεσή της και θα μελετήσει όλα τα στοιχεία.

– Θα γίνεται με δημόσιο και διαφανή τρόπο, αφού πρόκειται για πολιτικά πρόσωπα.

– Θα μπορεί να διευρύνει και να αναβαθμίσει το κατηγορητήριο για τα εξεταζόμενα πρόσωπα, αλλά και για όσα προκύψουν ευθύνες, για να μην “πέσουν στα μαλακά” οι ένοχοι».

Επέρριψε ευθύνες στην κυβέρνηση και στα υπόλοιπα κόμματα που δεν δέχθηκαν την πρόταση του ΚΚΕ για «ουσιαστική κατάργηση του άρθρου 86 του Συντάγματος και του νόμου περί ευθύνης υπουργών».

Αναφερόμενος στις εξαγγελίες της κυβέρνησης για τον «νέο ΟΣΕ», είπε, μεταξύ άλλων, ότι «26 μήνες μετά τα Τέμπη, όχι μόνο δεν υπάρχει καμία ασφάλεια και σήμερα στις σιδηροδρομικές μεταφορές, αλλά τα απολύτως στοιχειώδη ίσως αρχίσουν να υπάρχουν σε… 15 μήνες από σήμερα» και ότι «και στον δήθεν “νέο ΟΣΕ” θα υπάρχουν και θα βασιλεύουν όλοι εκείνοι οι παράγοντες που υπήρχαν και στον “παλιό” και οδήγησαν στο έγκλημα των Τεμπών».

«Και μόνο το γεγονός ότι το κυβερνητικό αφήγημα για τον “νέο ΟΣΕ” είναι πως θα φτιαχτεί με “μοντέλο ΔΕΗ”, επιβεβαιώνει πως θα φτιαχτεί με τα ίδια “υλικά” της εγκληματικής πολιτικής της “απελευθέρωσης” της ΕΕ, θα συνεχίζεται δηλαδή η κατάτμηση του σιδηροδρομικού έργου που οδήγησε στο εγκληματικό μπάχαλο. Θα εξακολουθεί η ιταλική κρατική εταιρεία, ή όποια άλλη στο μέλλον, να παρουσιάζεται ως “επενδυτής στα ασφαλή τρένα”, τη στιγμή που παίρνει επιδοτήσεις από το ελληνικό κράτος και αδειοδοτήσεις από την Ευρωπαϊκή Αρχή Σιδηροδρόμων, για να έχει στο σιδηροδρομικό δίκτυο επικίνδυνα τρένα» συμπλήρωσε.

Υπενθύμισε ότι «είναι ανατριχιαστικό, αυτό που δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής της Κοινής Επιχείρησης Σιδηροδρόμων της Ευρώπης και ανέδειξε η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, ότι αυτή τη στιγμή στο σιδηροδρομικό δίκτυο όλης της ΕΕ κυκλοφορούν 5.000 βαγόνια “κινούμενα φέρετρα”, που όπως είπε “είναι για σκραπ ή αναβάθμιση”!!! Για παλιοσίδερα δηλαδή! Τέτοιος κυνισμός!».

Ο Δ. Κουτσούμπας υπογράμμισε ότι «ο ελληνικός λαός και οι λαοί της Ευρώπης πρέπει να στείλουν για παλιοσίδερα την σάπια ΕΕ τις κυβερνήσεις της και συνολικά την σάπια κι επικίνδυνη πολιτική σας».

Είπε ότι η κυβέρνηση με πρόσχημα την «αξιολόγηση» των εργαζομένων επιχειρεί «να παρουσιάσει εκείνους ως αποκλειστικούς υπαίτιους της τραγικής κατάστασης που επικρατεί στον σιδηρόδρομο» αγνοώντας και τις προειδοποιήσεις τους για τα προβλήματα ασφαλείας και καταστέλλοντας τις απεργίες τους και τις διεκδικήσεις για μέτρα ασφαλείας.

«Στην ίδια ακριβώς λογική κινούνται, όμως, και οι προτάσεις που παρουσίασε την ίδια μέρα με εσάς ο κ. Ανδρουλάκης, το ΠΑΣΟΚ, οι περισσότερες από τις οποίες αναμασούν αυτά τα περί “αξιολόγησης” και “αξιοκρατίας”, μόνο όμως για τους απλούς εργαζόμενους. Πρόκειται για τη γνωστή κυβερνητική λογική του “ανθρώπινου λάθους”, από την ανάποδη τώρα, διατυπωμένη αυτή τη φορά από την βολική σας αντιπολίτευση» προσέθεσε.

«Όλα για το κέρδος. Αυτή θα είναι η λογική που θα διαπερνά τη λειτουργία και του νέου ΟΣΕ, όπως διαπερνά και κάθε πτυχή της κοινωνικής ζωής, συνθλίβοντας τις πραγματικές ανάγκες του λαού και της νεολαίας. Αυτό είναι που γεννά την αγανάκτηση και που έβγαλε όλον αυτό τον κόσμο στον δρόμο όλο το προηγούμενο διάστημα. Και είναι γελασμένη η κυβέρνηση αν νομίζει ότι ξεμπέρδεψε με αυτό γιατί τα Τέμπη δήθεν θα ξεχαστούν» τόνισε ο Δ. Κουτσούμπας και υπογράμμισε:

«Όμως, τα Τέμπη δεν πρόκειται να ξεχαστούν, θα φροντίσουμε κι εμείς για αυτό…!!! Και δεν γίνεται να ξεχαστούν γιατί βρίσκονται παντού γύρω μας. Βρίσκονται, για παράδειγμα, στους χώρους δουλειάς, όπου η εργατική τάξη μετράει έναν νεκρό κάθε τρεις μέρες, εξαιτίας της έλλειψης μέτρων Υγείας και Ασφάλειας, αλλά και εξαιτίας της εντατικοποίησης, της μετατροπής του εργάσιμου χρόνου σε “λάστιχο”».

Είπε ότι η κυβέρνηση ετοιμάζει «νέο αντεργατικό νομοσχέδιο για να αυξάνει η μεγαλοεργοδοσία τον εργάσιμο χρόνο κατά πως την βολεύει» και κατέληξε:

«Αυτό έχετε να προσφέρετε εσείς και το σύστημά σας στους εργαζόμενους, 139 ολόκληρα χρόνια μετά την Πρωτομαγιά του 1886 στο Σικάγο, όπου με αίμα τότε η εργατική τάξη διεκδίκησε αυτό που ήταν από τότε αναγκαίο και ρεαλιστικό: “8 ώρες εργασία, 8 ώρες ξεκούραση και 8 ώρες για ό,τι θέλουμε”.

Γι΄ αυτό λοιπόν, το σύνθημα που τόσο σας ενοχλεί “τα κέρδη τους ή οι ζωές μας”, θα το ακούσετε δυνατά και αύριο, στις πρωτομαγιάτικες απεργιακές συγκεντρώσεις.

Εδώ μέσα, έτσι κι αλλιώς, θα τα ξαναπούμε και για το συγκεκριμένο και για άλλα.

Η τοποθέτησή μας δεν τελειώνει εδώ. Συνεχίζεται κάθε μέρα, κάθε ώρα, κυρίως μέσα στους δρόμους του αγώνα».

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα