Μπακογιάννης: Το Ελληνικό μπορεί να είναι ευλογία αλλά και κατάρα για τον Δήμο Αθηναίων – Η παραδοχή για την Ομόνοια

Μπακογιάννης: Το Ελληνικό μπορεί να είναι ευλογία αλλά και κατάρα για τον Δήμο Αθηναίων – Η παραδοχή για την Ομόνοια
Ο Κώστας Μπακογιάννης INTIME NEWS

Ο δήμαρχος Αθηναίων ξεκαθάρισε πως είναι υπέρ της επένδυσης, ωστόσο ζήτησε εμφατικά να μην αδικηθεί το κέντρο της πόλης που προσπαθεί "να μπει στην επόμενή του φάση". Παραδοχή για τον σχεδιασμό της Ομόνοιας.

Στην ενδιαφέρουσα ημερίδα με θέμα “Ποιος σχεδιάζει την Αθήνα;” που διοργάνωσαν την Τετάρτη το Ίδρυμα Schwarz και η Γεννάδειος Βιβλιοθήκη της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών μίλησε ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, κάνοντας αναφορές στις δυνατότητες της πόλης και τα έργα που δρομολογούνται ή είναι σε εξέλιξη.

“Αυτή είναι η στιγμή της Αθήνας” υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο δήμαρχος Αθηναίων, όπως παλαιότερα ήταν της Λισαβόνας και της Βαρκελώνης.

Όπως είπε, από πλευράς δήμου είναι σε εξέλιξη το μεγαλύτερο επενδυτικό πρόγραμμα έργων μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Επίσης, ο κ. Μπακογιάννης έθιξε τις επιδράσεις που ενδέχεται να έχει στην Αθήνα το project του “Ελληνικού”, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι “κινδυνεύει να μείνει η πίσω αυλή της ανάπτυξης”.

Για τον σκοπό αυτό, πρόσθεσε ο δήμαρχος, “έχουμε ξεκάθαρο σχέδιο” με τους εξής τρεις άξονες: Απελευθέρωση και αναδιανομή του δημόσιου χώρου, βιώσιμη κινητικότητα και μικτές χρήσεις. 

“Ναι, θέλουμε ν΄αλλάξουμε την Αθήνα, αλλά να μη χαθεί το DNA της”. “Θέλουμε”, τόνισε, “μια πόλη που θ΄ ανταποκρίνεται και θα δέχεται πολίτες του 21ου αιώνα”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μπακογιάννης.

Αναλυτικότερα, σημείωσε πως από το 2000 ως το 2020, δύο στους πέντε Αθηναίους εγκατέλειψαν τη πόλη.

“Η Αθήνα είναι σε μετάβαση με επενδυτική έκρηξη, για παράδειγμα τα ξενοδοχεία στην Ομόνοια”, είπε.

“Ερώτημα, ποια είναι η Αθήνα του 2030”, σημείωσε και έκανε λόγο για ένα “σχέδιο που πρέπει να ξεπεράσει τη μια θητεία και να ενώνει πέραν κομμάτων. Ένα εφικτό και ρεαλιστικό σχέδιο”.

“Έχουμε βιώσει αποσπασματικές υλοποιήσεις ή έχουμε δει σχέδια στα χαρτιά”, πρόσθεσε, για να συνεχίσει: 

“Η Αθήνα είναι από τις πιο μελετημένες πόλεις της Ευρώπης αλλά και από τις πιο αναξιοποίητες. Σε λίγο καιρό αρχίζει η ανάπλαση της πλατείας θεάτρου μελέτη που ολοκληρώθηκε πριν δέκα χρόνια”, τόνισε.

Στη συνέχεια έθεσε δύο προκλήσεις.

“Η μία είναι η κλιματική κρίση που είναι παγκόσμια. Τοπική πρόκληση είναι το Ελληνικό. Είμαι υπέρ του Ελληνικού, να το ξεκαθαρίσω. Όμως μπορεί να είναι ευλογία αλλά και κατάρα. Η ανάπτυξη εκεί θα μετατοπίσει τη κοινωνική ζωή της Αττικής στα παράλια. Για πρώτη φορά η πόλη γυρίζει προς τη θάλασσα. Ο δήμος Αθηναίων κινδυνεύει να μείνει “πίσω αυλή” αυτής της ανάπτυξης. Στοίχημα να προχωρήσουμε γρήγορα ώστε ο ένας πόλος να συμπαρασύρει και τον άλλο”, ανέφερε και πρόσθεσε: 

“Οι άξονες είναι τρεις. Απελευθέρωση και αναδιανομή του δημόσιου χώρου. Έχουμε τα περισσότερα τετραγωνικά και άσφαλτο ανά κάτοικο και το λιγότερο πράσινο.

Άξονας δεύτερος. Βιώσιμη κινητικότητα. Δικαιώματα έχει και ο οδηγός αλλά και ο επιβάτης και ο πεζός και ο ποδηλάτης και ο χρήστης μικροκινητικότητας.

Τρίτος άξονας οι μεικτές χρήσεις.

Παράδειγμα η περιοχή γύρω από το δημαρχείο όπου υπάρχει μπουτίκ ξενοδοχείο, εστιατόρια αλλά και μαγαζιά για πόμολα.

Δε θέλουμε η Αθήνα να γίνει νεοκλασική Ντίσνεϊλαντ.

Ο επισκέπτης αναζητά την εμπειρία και αυτή την εμπειρία δεν μπορούμε να την αποστερήσουμε.

Θέλουμε παραβάσεις στο επίπεδο της καθημερινότητας. Θέλουμε καθαριότητα, ηλεκτροφωτισμός, περισσότερο πράσινο, ασφαλτοστρώσεις, μικρά πάρκα κ.α.”.

Στη συνέχεια έκανε λόγο για περισσότερα έργα στη λογική της Ομόνοιας, παρότι όπως παραδέχθηκε, “τελείωσε χωρίς αρχιτεκτονικό διαγωνισμό”.

“Δεύτερο επίπεδο είναι μια πιο όμορφη Αθήνα. Οικοσυστήματα με ταυτότητα στις γειτονιές. Για παράδειγμα τα έργα στο Λυκαβηττό, στο λόφο Στρέφη, η Ομόνοια που τελείωσε, ναι χωρίς αρχιτεκτονικό διαγωνισμό αλλά το αποτέλεσμα μας δικαίωσε, η Πανεπιστημίου κ.α.

Νίκη ήταν η συμφωνία για τα δέντρα στους σταθμούς του Μετρό. Ήττα ήταν ότι δεν έχουμε κοινό φορέα για το κυκλοφοριακό και να αντιμετωπίσουμε τη ζούγκλα της κυκλοφορίας και εκκρεμείς συνθήκες με κτίρια που κάποια εξ αυτών μπορούν να γίνουν κοινωνικές κατοικίες, να αξιοποιηθούν αλλά και κάποια μπορούν και πρέπει να γκρεμιστούν” κατέληξε ο κ. Μπακογιάννης.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα