Η Ολίβια Κόλμαν της “Ευνοούμενης” ήταν η μεγαλύτερη έκπληξη των Όσκαρ

Η Ολίβια Κόλμαν της “Ευνοούμενης” ήταν η μεγαλύτερη έκπληξη των Όσκαρ
Η Olivia Colman με το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου (Photo by Chris Pizzello/Invision/AP) Chris Pizzello/Invision/AP

Η πρωταγωνίστρια του Γιώργου Λάνθιμου έκανε την ανατροπή κερδίζοντας το μεγάλο φαβορί Γκλεν Κλόουζ, αποτελώντας το αποκορύφωμα μιας παράξενης οσκαρικής βραδιάς.

Η 91η τελετή των Όσκαρ βάδιζε βάσει προγράμματος, έστω λίγο ως πολύ. Μικροεκπλήξεις υπήρχαν με μάλλον μεγαλύτερη όλων εκείνη για το πρωτότυπο σενάριο, Όσκαρ που κατέληξε στο “Πράσινο Βιβλίο” αντί για την “Ευνοούμενη”.

Όμως σε γενικές γραμμές:

*Το “Bohemian Rhapsody” του Μπράιαν Σίνγκερ κέρδισε 3 τεχνικά Όσκαρ συν το μεγάλο του, το Α’ Ανδρικής Ερμηνείας για τον Ράμι Μάλεκ. (Στη διάρκεια 4 ευχαριστήριων ομιλιών κανείς δεν ανέφερε φυσικά τον σκηνοθέτη της ταινίας.)

*Το “Black Panther” πήρε άλλα 3 βραβεία, σημειώνοντας μια μικρή έκπληξη στη Μουσική και θριαμβεύοντας σε δύο μεγάλες τεχνικές κατηγορίες. Τα Κουστούμια και η Σκηνογραφία λέγαμε από την πρώτη στιγμή πως θα παίζονταν ανάμεσα στην αποθεωτική δουλειά των Ρουθ Κάρτερ και Χάνα Μπίκλερ, αντίστοιχα, και στη σπουδαία δουλειά των αντίστοιχων τομέων στην “Ευνοούμενη”.

*Το “Ρόμα” πήρε κι εκείνο 3 Όσκαρ, όλα προσωπικά για τον Αλφόνσο Κουαρόν: Με τη Σκηνοθεσία συνεχίζει την κυριαρχία των Μεξικάνων (5 Όσκαρ Σκηνοθεσίας σε 6 χρόνια για τους τρεις αμίγκος), με τη Φωτογραφία γίνεται ο πρώτος σκηνοθέτης που παίρνει Όσκαρ για τη διεύθυνση φωτογραφίας ταινίας του, και με το Ξενόγλωσσο Φιλμ έδωσε το πρώτο αντίστοιχο Όσκαρ στο Μεξικό.

*Το “Beale Street” κέρδισε το Όσκαρ του, Β’ Γυναικείου Ρόλου για τη φοβερή Ρετζίνα Κινγκ. Το “Ένα Αστέρι Γεννιέται” κέρδισε το δικό του, για το Τραγούδι των Lady Gaga και Μπράντλεϊ Κούπερ με το “Shallow”. Το “Vice” πήρε το Όσκαρ Μακιγιάζ. Το “Αραχνο-σύμπαν” κέρδισε την κατηγορία του Κινουμένου Σχεδίου. Το “BlacKkKlansman” έδωσε στο Σπάικ Λι το πρώτο του διαγωνιστικό Όσκαρ, για το σενάριο. Και το ίδιο το “Πράσινο Βιβλίο”, είχε πάρει τον Β’ Γυναικείο για τον Μαχερσάλα Άλι και, σε μια μικρο-έκπληξη μάλλον ενδεικτική του τι θα ακολουθούσε στο κλείσιμο της τελετής, πήρε και το Σενάριο.

Bradley Cooper, left, and Lady Gaga react to the audience after a performance of "Shallow" from 'A Star is Born' at the Oscars on Sunday, Feb. 24, 2019, at the Dolby Theatre in Los Angeles. (Photo by Chris Pizzello/Invision/AP) Chris Pizzello/Invision/AP

Τα μεγάλα στούντιο γενικά πήραν πίσω τα Όσκαρ. Σε μια τελετή της οποίας το μεγάλο άγχος πριν προβληθεί ήταν αν θα τη δει πολύς κόσμος, αν θα αφορά το ευρύ κοινό, οι ταινίες που κατά βάση προτάθηκαν ήταν μαζικά παγκόσμια χιτς, απολύτως στουντιακές κατασκευές, υπερηρωικές περιπέτειες, μπλοκμπάστερ μιούζικαλ, κοινωνικά φιλμ για όλη την οικογένεια- πιθανώς κάτι σαν σταδιακή αντίδραση στη νίκη του “Moonlight” πριν 2 χρόνια.

Η ίδια η τελετή, φτιαγμένη με τρόπο ώστε να κυλάει γρήγορα και άκοπα, χωρίς να ξοδεύεται χρόνος σε τίποτα απολύτως, ούτε σε μοντάζ, ούτε σε αφιερώματα, ούτε σε επιλογές από κλιπάκια. Χωρίς παρουσιαστή, τα φετινά Όσκαρ πήραν μια προσέγγιση περισσότερο στην παλιά λογική των Χρυσών Σφαιρών, με απαστράπτοντα ζεύγη διάσημων προσώπων να παρουσιάζουν τις επιμέρους κατηγορίες δίχως κάποιον γενικό παρουσιαστή-συνδετικό κρίκο, και με αποκορύφωμα το Όμορφου, Κλασικού Χολιγουντιανού ντουέτου “Shallows” που δεν άφησε θεατή ασυγκίνητο.

Όλα κυλούσαν ήρεμα και στρωτά μέχρι το σοκ του Α’ Γυναικείου Ρόλου. Εκεί που η Γκλεν Κλόουζ φαινόταν καιρό τώρα να έχει εξασφαλίσει τη νίκη, ακολουθώντας μια αφήγηση περί συνολικής επιβράβευσης ενός συνόλου έργου και το ότι έχει προταθεί ήδη 7 φορές χωρίς να κερδίσει. Εξαρχής γράφαμε πόσο περίεργο είναι που αυτή η αφήγηση ευδοκίμησε στη φετινή χρονιά, όπου η Κλόουζ είχε τόσο ισχυρές αντιπάλους. Τελικά, αυτή μας η απορία οδήγησε στη μεγαλύτερη ανατροπή της βραδιάς:

Με έναν ακατανόητο τρόπο, η Ολίβια Κόλμαν πήρε το Όσκαρ Α’ Γυναικείο Ρόλου.

Frances McDormand, left, presents Olivia Colman with the award for best performance by an actress in a leading role for "The Favourite" at the Oscars on Sunday, Feb. 24, 2019, at the Dolby Theatre in Los Angeles. (Photo by Chris Pizzello/Invision/AP) Chris Pizzello/Invision/AP

Η ίδια ξεκάθαρα φάνηκε να μην το περιμένει. Φίλησε τον άντρα της και τον Γιώργο Λάνθιμο, και ανέβηκε στη σκηνή υπό μια γενική αποθέωση όπου παρέδωσε μια ευχαριστήρια ομιλία αγνής απορίας. Στην αρχή φαινόταν να μην είναι σίγουρη τι κάνει εκεί, ή πώς να διαχειριστεί την κατάσταση. “Είναι ξεκαρδιστικό”, μουρμουράει ενώ κοιτάει το Όσκαρ. “…Lady Gaga!”, τελειώνει λίγο αργότερα. Στο ενδιάμεσο είχε μιλήσει για τα παιδιά της, για τον Λάνθιμο, και για το πώς “δε θα το ξανακερδίσω αυτό”.

Πολύ συχνά θα τύχει μέτριες ή απλά καλές ηθοποιοί να κερδίσουν το Όσκαρ, ή μια πολύ καλή να κερδίσει για μια ασήμαντη σχετικά ή ακόμα και μια καλή ηθοποιός σε καλή ταινία να κερδίσει για μέτρια ερμηνεία. Είναι πραγματικά δύσκολο να χτυπήσει μια βράβευση την απόλυτη τριπλέτα της φανταστικής ηθοποιού, σε μια φοβερή ταινία, παίζοντας έναν σπουδαίο ρόλο με τέλεια ερμηνεία- ψάχνοντας τους προηγούμενους Α’ Γυναικείους, έφτασα στις αρχές των ‘90s για να βρω τη Χόλι Χάντερ στα “Μαθήματα Πιάνου” ή την Τζόντι Φόστερ στη “Σιωπή των Αμνών.” Αλλά ας μην κολλάμε σε παραδείγματα- το γεγονός είναι πως η νίκη-έκπληξη της Ολίβια Κόλμαν δεν ήταν μόνο μια απρόσμενη νίκη για την “Ευνοούμενη”, αλλά και ένας σπάνιος οσκαρικός θρίαμβος, ακριβώς στο κέντρο. Ηθοποιός, ταινία, ρόλος: Σπάνια οι βραβεύσεις γίνονται καλύτερες.

Olivia Colman reacts as she accepts the award for best performance by an actress in a leading role for "The Favourite" at the Oscars on Sunday, Feb. 24, 2019, at the Dolby Theatre in Los Angeles. (Photo by Chris Pizzello/Invision/AP) Chris Pizzello/Invision/AP

Λίγο αργότερα, κι αφού ο Αλφόνσο Κουαρόν κέρδισε το τρίτο του Όσκαρ της βραδιάς, η 91η τελευτή ολοκληρώθηκε με άλλη μια έκπληξη- όχι τέτοιου βεληνεκούς, αλλά και πάλι. Λέγαμε πως το “Ρόμα” ήταν το φαβορί, όμως θα έπρεπε να ξεπεράσει το μεγάλο εμπόδιο του ψυχολογικού φράγματος “Netflix”, να πείσει δηλαδή το Χόλιγουντ να του δώσει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Η χρονιά ήταν γεμάτη με ταινίες με αντίστοιχα προβλήματα- το “Πράσινο Βιβλίο” διχάζει ακραία στις ΗΠΑ, το “Bohemian Rhapsody” έχει γυριστεί από τον Μπράιαν Σίνγκερ, το “Black Panther” είναι υπερηρωική ταινία. Πίστευα πως τα εμπόδια όλων των ταινιών θα βοηθούσαν το “Ρόμα” να ακυρώσει το δικό του. Τελικά τα εμπόδια όλων των ταινιών σημαίνει πως καμία δεν κατάφερε τελικά να υπερπηδήσει τα δικά της, και σε μια μάχη που εικάζουμε πως πρέπει να ήταν αρκετά κοντινή, το “Πράσινο Βιβλίο” ολοκλήρωσε την σχιζοφρενική αφήγηση της βραδιάς.

Η 91η τελετή σε 5 βίντεο:

Η Ολίβια Κόλμαν στον ευχαριστήριο λόγο της για το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου. “…Lady Gaga”.

H Lady Gaga και ο Μπράντλεϊ Κούπερ ερμηνεύουν ζωντανά το “Shallow” για το ένα και μοναδικό Όσκαρ του “Ένα Αστέρι Γεννιέται”, ένας θρίαμβος.

Η Τίνα Φέι, η Έιμι Πόλερ και η Μάγια Ρούντολφ ανοίγουν την τελετή ως παρουσιάστριες του πρώτου βραβείου της βραδιάς, αλλά στην πράξη σα να ήταν παρουσιάστριες, έστω εν τάχει. Από τα διασκεδαστικά εναρκτήρια σκετς του θεσμού.

Το Όσκαρ Μικρού Μήκους Ντοκιμαντέρ πήγε στο “Period. End of Sentence.”, για γυναίκες στην επαρχιακή Ινδία που καταπολεμούν το στίγμα κατά της περιόδου παράγοντας σερβιέτες. Η ευχαριστήρια ομιλία ήταν από τις πιο απολαυστικές της βραδιάς.

O Σπάικ Λι έφυγε έξαλλος από τη θέση του όταν το “Πράσινο Βιβλίο” ανακοινώθηκε ως μεγάλος νικητής. Αργότερα, στα παρασκήνια, ρωτήθηκε για τη γνώμη του για την ταινία. Η απάντησή του ήταν πρώτα να πιει λίγη ακόμα σαμπάνια και, αμέσως μετά, “ο διαιτητής έδωσε λάθος σφύριγμα”.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα