“Δεν θα σε ξεχάσουμε ποτέ”: Το αντίο πολιτών και πολιτικών στην Άννα Παναγιωτοπούλου

Διαβάζεται σε 8'
Η Άννα Παναγιωτοπούλου
Η Άννα Παναγιωτοπούλου PAPADAKIS PRESS

Εκατοντάδες χρήστες των social media αποχαιρέτησαν την αγαπημένη τους “Μαντάμ Σουσού”. Δείτε τις συγκινητικές αναρτήσεις τους.

“Δεν θα σε ξεχάσουμε ποτέ”, “Σε ευχαριστούμε για όλα”, “Καλό παράδεισο Χριστίνα Μαρκάτου” γράφουν, μεταξύ άλλων, εκατοντάδες πολίτες στα social media αποχαιρετώντας την αξέχαστη ηθοποιό, Άννα Παναγιωτοπούλου, που έφυγε σήμερα, Μεγάλο Σάββατο (4/5), από τη ζωή σε ηλικία 77 ετών.

Από τη μοναδική “Μαντάμ Σουσού” και τις Τρεις Χάριτες μέχρι την αξέχαστη και πρωτοπόρα για την εποχή της “Χριστίνα Μαρκάτου”, η Άννα Παναγιωτοπούλου, αναμφισβήτητα άφησε ανεξίτηλο το σημάδι της στη μνήμη του ελληνικού τηλεοπτικού κοινού.

Ήδη από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε η δυσάρεστη είδηση του θανάτου της εκατοντάδες χρήστες των social media έσπευσαν να την αποχαιρετίσουν. Μεταξύ άλλων, ανακοίνωση για την απώλειά της εξέδωσαν και πολιτικοί.

“Αντίο Χριστίνα”

Πολλοί ήταν επίσης εκείνοι που έκαναν και μία αναφορά στην ηθοποιό Κατερίνα Ζιώγου, την ηθοποιό που υποδύθηκε τη “Ντορίτα”, την κόρη της “Χριστίνας Μαρκάτου” στην αγαπημένη σειρά “Ντόλτσε Βίτα” και η οποία πέθανε το 2020, σε ηλικία 49 ετών, από καρκίνο.

Το “αντίο” των πολιτικών στην Άννα Παναγιωτοπούλου

Μεταξύ των πολιτικών που αποχαιρέτησαν την Άννα Παναγιωτοπούλου ήταν το ΠΑΣΟΚ, το οποίο, με ανάρτησή του στο X/Twitter ανέφερε,

“Μια σεμνή, αφοσιωμένη, ταλαντούχα ηθοποιός που κατάφερνε μέσα από τον κάθε ρόλο να κεντρίζει το ενδιαφέρον και να αποσπά τις καλύτερες κριτικές, η Άννα Παναγιωτοπούλου δεν είναι πια κοντά μας. Εκφράζουμε τα συλλυπητήριά μας στους οικείους της”.

Ανακοίνωση για τον θάνατο της ηθοποιού εξέδωσε και το ΚΚΕ, στην οποία αναφέρει:

“Αποχαιρετούμε με θλίψη την αγαπημένη ηθοποιό ‘Αννα Παναγιωτοπούλου η οποία στην, για πάνω από 45 χρόνια, πορεία της κατάφερνε πάντα να κεντρίζει το ενδιαφέρον με την υποκριτική της τέχνη. Με τη χαρακτηριστική φωνή της, τις πνευματώδεις ατάκες της που συνόδευαν τις «απορίες» κάποιας που «ήθελε να τα ξέρει όλα» μαζί με το άφθονο γέλιο που χάρισε, έγινε κομμάτι της καθημερινότητας χιλιάδων ανθρώπων.

Η ‘Αννα Παναγιωτοπούλου έγινε αγαπητή στο κοινό τόσο μέσα από το θέατρο και τον κινηματογράφο όσο και από τις τηλεοπτικές σειρές «Μαντάμ Σουσού», «Οι τρεις Χάριτες» και «Ντόλτσε Βίτα» που θεωρούνται «κλασικές επιτυχίες». Το ΚΚΕ εκφράζει τα ειλικρινή του συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους οικείους της”.

“Η ‘Αννα Παναγιωτοπούλου δεν υπήρξε απλά μια χαρισματική κωμική ηθοποιός. Υπήρξε μια σπουδαία καλλιτέχνιδα που άφησε ανεξίτηλο το στίγμα της στον χώρο της τηλεόρασης, του θεάτρου και του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου”, τονίζει από την πλευρά του ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ εκφράζοντας συλλυπητήρια στους οικείους της.

Ο ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει ότι «το χάρισμα που είχε να ‘σπάει’ την οθόνη και να σου απευθύνεται και αυτός ο τρόπος που έκανε και το μη αστείο να σε κάνει να γελάς, ήταν μοναδικός και αξεπέραστος». «Θα μείνει για πάντα ξεχωριστή στις καρδιές και τη μνήμη όλων μας».

Η πορεία της Άννας Παναγιωτοπούλου

Η αγαπημένη ηθοποιός έγινε ευρύτερα γνωστή αρχικά μέσα από τον θρυλικό τηλεοπτικό ρόλο της “Μαντάμ Σουσού” το 1986. Γεννήθηκε στην Κυψέλη στις 30 Ιουλίου του 1947 και από τα παιδικά της χρόνια ήθελε να γίνει ηθοποιός.

Μεγάλωσε σε μεγαλοαστικό περιβάλλον, το οποίο δεν είχε καμία σχέση με το θέατρο, ενώ και οι γονείς της δεν ήθελαν να ασχοληθεί με την ηθοποιία. Όταν την έστειλαν στην Ελβετία για σπουδές, γύρισε κρυφά και έδωσε εξετάσεις στο Εθνικό.

Εκεί πρωτοσυνάντησε και τον Σταμάτη Φασουλή, με τον οποίο ήταν στην ίδια τάξη και το 1970 ίδρυσαν το “Ελεύθερο Θέατρο”, στο οποίο ανέβαζαν παραστάσεις ποικίλου ρεπερτορίου, από Μπρεχτ μέχρι Χουρμούζη, ενώ μόνιμη “στέγη” απέκτησαν όταν πήγαν στο Άλσος Παγκρατίου.

Παράλληλα, μέχρι τότε, οι συμμετέχοντες στο θίασο ασχολούνταν και με άλλες δουλειές για βιοπορισμό. Το 1980, το “Ελεύθερο Θέατρο” μετονομάστηκε σε “Ελεύθερη Σκηνή”. Η Άννα Παναγιωτοπούλου συνέχισε με επιθεωρήσεις, στις οποίες έπαιζε αλλά έγραφε και το σενάριο.

Το 1986 πρωταγωνίστησε σε τηλεοπτική σειρά για πρώτη φορά έχοντας το ρόλο της “Μαντάμ Σουσού” στην ομώνυμη σειρά της ΕΡΤ ενώ στους πιο νέους έγινε ιδιαίτερα αγαπητή από τους ρόλους της στις “Τρεις Χάριτες” του Mega αλλά και το “Dolce Vita” του ίδιου καναλιού. Έχει κάνει έναν γάμο και το 1974 απέκτησε το γιο της. Διέμενε στον Λυκαβηττό, αλλά περνούσε μεγάλα χρονικά διαστήματα, έως και χρόνο, στην Τήνο.

Άννα Παναγιωτοπούλου και Μίρκα Παπακωνσταντίνου
Άννα Παναγιωτοπούλου και Μίρκα Παπακωνσταντίνου PAPADAKIS PRESS

Η “Μαντάμ Σουσού” την οποία λάτρευε η Άννα Παναγιωτοπούλου

Δυστυχώς ο συγγραφέας Δημήτρης Ψαθάς έφυγε από τη ζωή το 1979 και δεν πρόλαβε να δει την ηρωίδα του στο πρόσωπο της Άννας Παναγιωτοπούλου, που την υποδύθηκε τηλεοπτικά το 1986. Οι κριτικοί και κόσμος θεωρούν την Παναγιωτοπούλου ως την πιο επιτυχημένη μαντάμ Σουσού.

Το σίριαλ προβλήθηκε σε δύο σεζόν σε 13 ημίωρα επεισόδια και σημείωσε τεράστια επιτυχία. Στο πλευρό της πρωταγωνίστριας ήταν ο Θανάσης Παπαγεωργίου ως “Παναγιωτάκης”, αλλά και ως σκηνοθέτης και ο Άγγελος Αντωνόπουλος ως “Μηνάς Κατακουζηνός”. Αξέχαστη είναι και η ερμηνεία της Νατάσας Ασίκη που ερμήνευσε την υπηρέτρια “Μαρί- Λεονί”.

Πολλές εκφράσεις της σειράς χρησιμοποιούνται χάριν αστεϊσμού, όπως “υπηρετικόν προσωπικόν”, “πτωχοκομείον”, “Μπύθουλας”, “Αντρέ”, το “υψηλόν μικρόν” και άλλες. Η μαντάμ Σουσού και η Μαρί-Λεονί πρωταγωνίστησαν και σε διαφήμιση γνωστής γαλακτοβιομηχανίας, διατηρώντας όλα τα στοιχεία των χαρακτήρων τους στη σειρά.

Άλλωστε στην ερώτηση, ποιον ρόλο λάτρεψε περισσότερο στην καριέρα της η ηθοποιός είχε απαντήσει: “Στην τηλεόραση την Μαντάμ Σουσού μακράν. Εγώ την λάτρευα από το βιβλίο, είχα έρωτα και όταν μου την πρότεινα, είπα ‘Χριστέ μου σε ευχαριστώ'”.

Τρεις Χάριτες και Ντόλτσε Βίτα

Τεράστια επιτυχία σημείωσαν επίσης οι σειρές: Οι τρεις Χάριτες (στο πλευρό των Μίνας Αδαμάκη, Νένας Μεντή, Άννας Κυριακού) και Ντόλτσε Βίτα (μαζί με Κατιάνα Μπαλανίκα, Μαρία Καβογιάννη, Μαρία Φωκά, Θανάση Ευθυμιάδη, Κατερίνα Ζιώγου, Παύλο Ορκόπουλο, Γαλήνη Τσεβά κ.ά.), που θεωρούνται ”κλασικές”. Το “Ντόλτσε Βίτα” προβλήθηκε για δύο συνεχόμενες σεζόν, 1995-1997, κερδίζοντας υψηλά νούμερα τηλεθέασης που έφεραν το σίριαλ στην πρώτη θέση στους πίνακες τηλεθέασης στην κατηγορία της κωμωδίας.

Όπως είχε πει η ίδια η Άννα Παναγιωτοπούλου, για εκείνη οι “Tρεις Xάριτες” ξεκίνησαν στο θέατρο ΠΑΡΚ, όταν την επισκέφτηκε το συγγραφικό δίδυμο Μιχάλης Ρέππας και Θανάσης Παπαθανασίου με ένα σενάριο που αφορούσε τρεις πρωταγωνίστριες του Ελεύθερου Θεάτρου οι οποίες δεν είχαν χρησιμοποιηθεί τηλεοπτικά μέχρι εκείνη τη στιγμή. Ένα μήνα πριν της είχαν ήδη στείλει το σενάριο, το οποίο δεν είχε προλάβει να διαβάσει.

Άννα Παναγιωτοπούλου
Άννα Παναγιωτοπούλου

Σε παλαιότερη συνέντευξή της και μιλώντας για την τεράστια επιτυχία της τηλεοπτικής σειράς “Ντόλτσε Βίτα” είχε δηλώσει: “Από την τηλεόραση τότε έβγαιναν πολλά χρήματα. Εγώ στο Ντόλτσε Βίτα έπαιρνα ένα εκατομμύριο το επεισόδιο. Ανεξάρτητα από την επιτυχία, αυτή ήταν η συμφωνία. Αυτό μου ήρθε εμένα, αυτό είπα. Δεν πίστευα ότι θα μου τα δώσουν κιόλας.”

Την τηλεοπτική σεζόν 2003-2004, συμπαρουσίαζε μαζί με τον Φώτη Σεργουλόπουλο, τον Χρήστο Ευθυμίου, τον Μένιο Σακελλαρόπουλο, τον Κλέονα Γρηγοριάδη και την Ματθίλδη Μαγγίρα, το τηλεπαιχνίδι Το show των εκατομμυρίων, το οποίο έκανε πρεμιέρα τον Οκτώβριο του 2003 από το MEGA.

Πάνω από όλα το θέατρο

Όπως είχε πολλές φορές δηλώσει μπορεί να έμαθε να αγαπάει την τηλεόραση, αλλά η πιο μεγάλη της αγάπη ήταν πάντοτε το θέατρο.

Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποιες παραστάσεις: “Ευαίσθητη ισορροπία” (1986, Ιλίσια), “Το έκτο πάτωμα” (1991), “Τρομεροί γονείς” (1996, Βρετάνια), “Μαντάμ Σουσού” (1998, Βρετάνια), “Το γλυκό πουλί της νιότης” (2001, Βρετάνια), “Κάποιος να σηκώσει το τηλέφωνο” (2002, Αθηνών), “Οι δυο ορφανές” (2003, Αναλυτή), “Μπαμπά, μην ξαναπεθάνεις Παρασκευή” (2004, Ήβη), “Η θεία από το Σικάγο” (2006, Ήβη), “Το μπουφάν της Χάρλεϊ” (2009, Δημήτρης Χορν), “Χάρολντ και Μωντ” (2010, Μουσούρη), “Ωχ! Τι κόσμος γιαγιά!” (2013, Λαμπέτη), “Chicago” (2013, Παλλάς), “Annie” (2014, Ακροπόλ), “Οι πεταλούδες είναι ελεύθερες” (2016, Αυλαία).

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα