Δωρεάν στην πόλη την Τρίτη 16 Μαΐου – 5 εκδηλώσεις χωρίς είσοδο

Δωρεάν στην πόλη την Τρίτη 16 Μαΐου – 5 εκδηλώσεις χωρίς είσοδο
Νίκος Αγγελίδης: Ατομική έκθεση ζωγραφικής με 27 νέα έργα Γκαλερί Σκουφά

Ευκαιρίες για να ψυχαγωγηθείτε δωρεάν την Τρίτη 16 Μαΐου.

Ποικίλες εκδηλώσεις και εικαστικά δρώμενα που πραγματοποιούνται στην πόλη από πολιτιστικούς οργανισμούς, γκαλερί και φορείς, δίνουν το έναυσμα στο κοινό που αγαπά τον πολιτισμό να ψυχαγωγηθεί με ελεύθερη είσοδο.

Ιδού πέντε ευκαιρίες να περάσουμε όμορφα και δωρεάν την Τρίτη 16 Μαΐου.

Αναδρομική έκθεση του Νίκου Δεσεκόπουλου στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων

Αναδρομική έκθεση του χαράκτη Νίκου Δεσεκόπουλου Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων

Ο Δήμος Αθηναίων, στο πλαίσιο του μεγάλου Φεστιβάλ της πόλης Athens City Festival, παρουσιάζει την αναδρομική έκθεση του χαράκτη Νίκου Δεσεκόπουλου στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων, από τις 11 Μαΐου έως τις 18 Ιουνίου 2023.

Η έκθεση Χαρακτική– Ζωγραφική. Αναδρομική διοργανώνεται από τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίαςτου Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) και περιλαμβάνει έργα που δημιουργήθηκαν από το 1974 μέχρι και σήμερα.

Το εικαστικό του έργο, καρπός προβληματισμών, προσωπικών στιγμών και βιωμάτων, περιλαμβάνει τις ενότητες: Αιγαιοπελαγίτικη Αρχιτεκτονική, Ταξιδιωτικά, Ιστορία μιας καρέκλας, Το Ελληνικό καφενείο, Νεοκλασικά, Βάρκες, Δέντρα-φυτά ,Ηλεκτρισμός, Ανθρώπινη μορφή, Μικροχαρακτικά – ex libris – εικονογράφηση βιβλίων. Κάθε ενότητα περιλαμβάνει 5 – 10 έργα, τα οποία δημιουργούνται σε διάφορα χρονικά διαστήματα, σχέδια και χαρακτικά, σχεδιασμένα, χαραγμένα και τυπωμένα από τον ίδιο χαράκτη.

Flora in situ

TOUCH ME GENTLY, 2016, Ακρυλικά σε ξύλο και κόντρα πλακέ, 120Χ 120 εκ. Κέντρο Τεχνών Μετς

Το Κέντρο Τεχνών Μετς εγκαινιάζει την ατομική έκθεση ζωγραφικής της Φανής Πανταζίδου με εξαίρετη προσκεκλημένη την κεραμίστρια Βούλη Πανταζίδου, με τίτλο «Flora in situ».

H εικαστικός Φανή Πανταζίδου μαζί με την εξαίρετη κεραμίστρια αλλά και αδερφή της Βούλης Πανταζίδου, συνθέτουν μια σύγχρονη ανθοδέσμη που σφύζει από διαχρονικούς συμβολισμούς. Η ζωγραφική της εικαστικού εμπνέεται από τα ιαπωνικά λουλούδια, τα κινέζικα ιδεογράμματα, την παραδοσιακή καλλιγραφία και την γραφιστική. Με αυτόν τον τρόπο, η απεικόνισή των λουλουδιών γίνεται εννοιολογική υμνώντας τον αέναα επαναλαμβανόμενο κύκλο της ζωής, σαν μια τελετή θυμιάματος.

Η ενότητα των έργων αλλά και οι κεντροβαρείς συνθέσεις των λουλουδιών της, λειτουργούν σαν ένα εννοιολογικό μπουκέτο, μια ιαπωνική Ikebana (δηλαδή παραδοσιακή σύνθεση λουλουδιών). Έτσι, μας μεταφέρει στις τέσσερις εποχές του χρόνου, χρησιμοποιώντας τον ιαπωνικό ιδεολογισμό, στον οποίο κάθε άνθος αναδεικνύει μοναδικά νοήματα. Το εικαστικό αυτό αποτέλεσμα μετατρέπεται σε ένα σύγχρονο «φυτολόγιο», που αντί για τις πληροφορίες της χλωρίδας των φυτών, μας μεταδίδει διδαχές ηρεμίας, ευμορφίας, τάξης και ασφάλειας, μέσω της αιθε

Περισσότερα εδώ…

Νίκος Αγγελίδης: Ατομική έκθεση ζωγραφικής με 27 νέα έργα στη Γκαλερί Σκουφά

Νίκος Αγγελίδης: Ατομική έκθεση ζωγραφικής με 27 νέα έργα Γκαλερί Σκουφά

Στη Γκαλερί Σκουφά παρουσιάζεται η ενδέκατη ατομική έκθεση ζωγραφικής του Νίκου Αγγελίδη, υπό την επιμέλεια της ιστορικού τέχνης, Ελισάβετ Πλέσσα.

Θα παρουσιαστούν συνολικά 27 νέα έργα (ελαιογραφίες, έργα σε χαρτί και κατασκευές), τα οποία ο καλλιτέχνης δημιούργησε κυρίως από το 2018 μέχρι σήμερα. Την έκθεση συνοδεύει πλήρως εικονογραφημένος κατάλογος.

Η ζωγραφική του Νίκου Αγγελίδη χαρακτηρίζεται από τη δεξιοτεχνία της ρεαλιστικής απόδοσης ονειρικών εικόνων, την αγάπη για τη λεπτομέρεια και την έλλειψη γραμμικής ή ατμοσφαιρικής προοπτικής. Στα νέα του έργα, την αφηγηματική διάσταση της ζωγραφικής του υπερβαίνει το στοιχείο ενός βαθιά προσωπικού χιούμορ, που εκφράζεται με τον γρίφο και το αίνιγμα. Στην ίδια κατεύθυνση, οι κατασκευές του αποτελούν τρισδιάστατα παιχνίδια των ζωγραφικών φαντασιώσεών του.

Περισσότερα εδώ…

“The Eleventh House” της Chioma Ebinama

"The Eleventh House" της Chioma Ebinama  γκαλερί The Breeder

H γκαλερί The Breeder παρουσιάζει την δεύτερη ατομική έκθεση της Chioma Ebinama στην γκαλερί με τίτλο The Eleventh House. Ο τίτλος αναφέρεται στον Eνδέκατο Oίκο της αστρολογίας που αντιπροσωπεύει τον οίκο της συλλογικότητας, της κοινότητας και της ανθρώπινης υπόστασης, το “σπίτι” του οραματιστή. Έτσι, η έκθεση συνιστά ένα όραμα για το πώς θα μπορούσε να μοιάζει το μέλλον.

Η Ebinama αντλεί από έναν πλούτο οπτικών αναφορών, που εκτείνονται από τη χειροτεχνία και τις τελετουργικές παραδόσεις της Δυτικής Αφρικής έως τις ακουαρέλες της Ινδικής Χερσονήσου και την εικονογραφία των ιαπωνικών κόμικ. Ενδιαφέρεται για το πώς αρχετυπικές εικόνες από την τέχνη, τις θρησκείες και τους μύθους διαφορετικών πολιτισμών – η οπτική κουλτούρα του απλού ανθρώπου δηλαδή – αντανακλούν μια παγκόσμια ιστορία για το πώς πορευόμαστε συλλογικά στην αλλαγή, τη βία, την ομορφιά, την προκατάληψη και την αιρετικότητα. Τα χειροποίητα χαλιά δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με την Art Rug Projects by Soutzoglou.

Η Chioma Ebinama είναι Νιγηριανή-Αμερικανίδα καλλιτέχνιδα που δουλεύει κυρίως με ακουαρέλα. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα και εκπροσωπείται από τη Maureen Paley, Λονδίνο. Η πρακτική της περιλαμβάνει επίσης κεραμικά, γλυπτική και wearable art.

Περισσότερα εδώ…

Ασκήσεις Αυτοτομίας

Έργο Ευγενίας Αποστόλου Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα

Στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα παρουσιάζεται η ατομική έκθεση της Ευγενίας Αποστόλου, με τίτλο “Ασκήσεις Αυτοτομίας”, σε επιμέλεια του Δημήτρη Αντωνίτση. Τα έργα που εκτίθενται αποτελούνται από γάζες με κολλημένα συμπαγή κομμάτια χρώματος, ξεπερνώντας έτσι τα όρια του συμβατικού καμβά και ανασυνθέτοντας την έννοια του ζωγραφικού έργου.

Όπως σημειώνει, μεταξύ άλλων, ο επιμελητής της έκθεσης Δημήτρης Αντωνίτσης: “η Απόστολου καταφεύγει σε ένα είδος περιγραφής, σίγουρα μη ρεαλιστικής, αλλά με ένα τέχνασμα που ο Αμερικανός ποιητής Wallace Stevens έχει αποκαλέσει “περιγραφή χωρίς τόπο”.

Δημιουργεί εν είδει φόντου ένα δικό της δυνητικό χώρο: συμπαγή κομμάτια μπογιάς αποσπασμένα από παλαιότερα συντετριμμένα έργα επικαλύπτονται με γάζες. Με αυτό τον τρόπο η καλλιτέχνης αποσυνδέεται από το τελάρο και τα όριά του, τα οποία άλλωστε αντιμαχόταν τις τελευταίες δεκαετίες. […]

Η Αποστόλου αποστάζει από τη συγκεχυμένη πραγματικότητα το εσωτερικό της λεξιλόγιο. Παραμένοντας δωρική στην δισδιάστατη επιφάνεια εγκαθιστά με χειρονομιακότητα την τρίτη διάσταση. […] Άλλωστε, οι γάζες με τη μεταφορική τους έννοια καθιστούν τα συγκεκριμένα έργα μια στρατηγική επιβίωσης. […] Πράγματι η Αποστόλου μας σαγηνεύει με την καινούργια της δουλειά, που κατά βάση είναι μια διαδικασία μετατόπισης και κυριολεκτικής ανακύκλωσης της ύλης.”

Περισσότερα εδώ…

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα