Δωρεάν στην πόλη την Τρίτη 2 Μαΐου – 5 εκδηλώσεις χωρίς είσοδο

Δωρεάν στην πόλη την Τρίτη 2 Μαΐου – 5 εκδηλώσεις χωρίς είσοδο
Oμαδική έκθεση γλυπτικής "Πλαστική-Χαλκοχυτική" Μουσείο Μπενάκη-Εργαστήριο Γιάννη Παππά,

Ευκαιρίες για να ψυχαγωγηθείτε δωρεάν την Τρίτη 2 Μαΐου.

Ποικίλες εκδηλώσεις και εικαστικά δρώμενα που πραγματοποιούνται στην πόλη από πολιτιστικούς οργανισμούς, γκαλερί και φορείς, δίνουν το έναυσμα στο κοινό που αγαπά τον πολιτισμό να ψυχαγωγηθεί με ελεύθερη είσοδο.

Ιδού πέντε ευκαιρίες να περάσουμε όμορφα και δωρεάν την Τρίτη 2 Μαΐου.

“Πλαστική-Χαλκοχυτική” στο Μουσείο Μπενάκη

Στο Μουσείο Μπενάκη-Εργαστήριο Γιάννη Παππά, παρουσιάζεται ομαδική έκθεση με έργα φοιτητών του εργαστηρίου Γυψοτεχνίας-Χαλκοχυτικής της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών. Πρόκειται για έργα πλαστικής σε κερί και έργα χυτευμένα σε μπρούντζο.

Oμαδική έκθεση γλυπτικής "Πλαστική-Χαλκοχυτική" Μουσείο Μπενάκη

Η έκθεση, όπως δηλώνει και ο τίτλος της, πραγματεύεται τη σχέση της πλαστικής και της χαλκοχυτικής, στην ιστορική και σύγχρονή της διάσταση. Παράλληλα η έκθεση, με την παρουσίασή της στο Εργαστήριο Γιάννη Παππά, με τα εργα των φοιτητών δίπλα σε γνωστά έργα του σημαντικού γλύπτη, θέλει να τονίσει τη διαχρονική αξία της διαδικασίας, όπως αυτή άνθισε στην ΑΣΚΤ αλλά και στο Εργαστήριο Γιάννη Παππά.

Η σχέση των δύο μεθόδων αποτελεί και το θέμα εκτενούς κειμένου που περιέχεται στον κατάλογο με τον ομώνυμο τίτλο, ο οποίος συνοδεύει την έκθεση.

Η έκθεση, πέρα της ανάδειξης του συγκεκριμένου θέματος, αποτελεί και συνέχεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπως αυτή γίνεται στο εργαστήριο της ΑΣΚΤ που έχει ως στόχο οι φοιτητές, μέσω της δουλειάς τους, να συνδιαλέγονται με το κοινό και να αλληλεπιδρούν με την κοινωνία, βασικό στοιχείο της εξωστρέφειας και της διαφάνειας του.

Πληροφορίες επίσκεψης εδώ…

“Πέρα, δια χειρός Ακύλα Μήλλα”

έκθεση "Πέρα, δια χειρός Ακύλα Μήλλα"

Η έκθεση “Πέρα, δια χειρός Ακύλα Μήλλα” θα παρουσιάζει τη μεγάλη οδό του Πέρα στην Κωνσταντινούπολη, όπως ήταν μέχρι τα μέσα του προηγούμενου αιώνα. Πρόκειται για την πρώτη φορά που τα χειροποίητα σχέδια του Ακύλα Μήλλα θα παρουσιαστούν σε μεγάλη κλίμακα και σε σκηνογραφία που να επιτρέπει στο θεατή να σχηματίσει μια σαφή εικόνα της πλέον κοσμοπολίτικης και πολυπολιτισμικής συνοικίας της Πόλης, στην πιο ευημερούσα εποχή της.

Η οδός του Πέρα αρχίζει από την πλατεία Ταξίμ, στο κέντρο της Κωνσταντινούπολης και φτάνει μέχρι τον Γαλατά. Κατά μήκος της οδού υπάρχει πλήθος ιστορικών κτηρίων του 19ου αιώνα, κατά κύριο λόγο σε νεοκλασικό ρυθμό, όπως η εκκλησία της Αγίας Τριάδας, το Σισμανόγλειο Μέγαρο, το Λύκειο του Γαλατά (ένα από τα παλαιότερα εκπαιδευτικά ιδρύματα στην Πόλη) και η καθολική εκκλησία του Αγίου Αντωνίου της Πάντοβα.

Ο Ακύλας Μήλλας (γεν. 1934 στην Πόλη) είναι γιατρός, ιστοριοδίφης και συγγραφέας. Στα περίφημα βιβλία του αποτυπώνεται μια πλούσια συλλογή κτηρίων, ενσφράγιστων εγγράφων και εντύπων, μικρασιατικών κυρίως κοινοτήτων και ενοριών, τεκμηριωμένη με φωτογραφικό υλικό και σκίτσα. Η Ακαδημία Αθηνών έχει τιμήσει τον Ακύλα Μήλλα με το Χαλκούν Μετάλλιο για τη “γενικότερη πνευματική του προσφορά”.

Η έκθεση θα “αναβιώσει” κτήρια και των δύο προσόψεων του δρόμου (περίπου 500 μέτρα μήκους, υπό κλίμακα) σε σκίτσα του καλλιτέχνη. Η έκθεση θα περιλαμβάνει επιπλέον οπτικοακουστικό υλικό από την ευρύτερη περιοχή με πλούσιο ιστορικό, αρχιτεκτονικό και πολιτιστικό ενδιαφέρον. Παράλληλα, θα εκτεθούν και μικρογραφίες κτηρίων του διάσημου ιστορικού δρόμου, ειδικά εκτυπωμένα υπό κλίμακα, σε τρισδιάστατο εκτυπωτή.

Περισσότερα εδώ…

Έκθεση EVROVIZION στο Goethe

Maria Tsagkari, This Is the Place Gentlemen!, human hair, wooden pole, Athens/GR, 2023. Courtesy of the artist

Στο Goethe-Institut Athen φιλοξενείται η ομαδική έκθεση “EVROVIZION.CROSSING STORIES AND SPACES”, η οποία διερευνά την τρέχουσα κοινωνικοπολιτική κατάσταση της Ευρώπης, και εξετάζει την ιδέα μιας ευρωπαϊκής ταυτότητας.

Οκτώ καλλιτέχνες και καλλιτέχνιδες από διαφορετικές χώρες προσεγγίζουν την τρέχουσα κοινωνικοπολιτική κατάσταση της Ευρώπης εστιάζοντας στις παρυφές της. Μέσα από τα έργα τους θέτουν άβολα ερωτήματα, ενώ επικεντρώνονται σε ανησυχητικές εξελίξεις που αφορούν ζητήματα όπως ο ρατσισμός, ο εθνικισμός, ο πόλεμος και η περιβαλλοντική καταστροφή.

Σε επιμέλεια της Sabina Klemm και της Sanja Kojić Mladenov, το συνεργατικό-δημιουργικό εκθεσιακό πρότζεκτ διερευνά την τρέχουσα κοινωνικοπολιτική κατάσταση της Ευρώπης, και εξετάζει την ιδέα μιας ευρωπαϊκής ταυτότητας. Η έκθεση του ifa (Institut für Auslandsbeziehungen), παρουσιάζεται στην Αθήνα σε συνεργασία με το Goethe-Institut Athen και το EMΣT | Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.

Περισσότερα εδώ…

“Εκεί έχουμε βρεθεί” στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων

Εκεί έχουμε βρεθεί Δήμος Αθηναίων

Ο Δήμος Αθηναίων παρουσιάζει την πρώτη μουσειακή έκθεση της Κατερίνας Χρηστίδη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων με τίτλο “Εκεί έχουμε βρεθεί”. Η έκθεση διοργανώνεται από τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) και περιλαμβάνει μια επιλογή ζωγραφικών έργων από το 2005 έως σήμερα.

Εκτίθενται μεγάλα σχέδια με κάρβουνο σε καμβά, σχέδια με τις καθημερινές εμπειρίες της καλλιτέχνιδας, σχέδια προετοιμασίας, “τηλεφωνικά σχέδια”, κάποια λάδια σε καμβά και μια σύνθεση με τρισδιάστατες χάρτινες φιγούρες. Ο τίτλος της έκθεσης αποδίδει εύγλωττα την εμπειρία θέασης των έργων της Χρηστίδη. Οι χώροι που ζωγραφίζει είναι χώροι αινιγματικοί και απροσπέλαστοι. Χρησιμοποιώντας γεμάτες φόρμες και αποφεύγοντας τη γραμμή, σε αυτά τα μεγάλα σχέδια η Χρηστίδη εξετάζει πώς συνδέεται η φιγούρα με το περιβάλλον της.

Στα “καθημερινά σχέδια” η καλλιτέχνις αφήνει τη μνήμη της να δουλέψει, συλλέγοντας πράγματα που είδε, άκουσε ή θυμήθηκε κατά τη διάρκεια μιας μέρας. Κάθε σχέδιο συνοδεύεται από μια φράση, μια σκέψη ή ένα σχόλιο που λειτουργεί ως τίτλος. Χωρίς να έχει τη μορφή ημερολογίου -άλλωστε η δουλειά της Χρηστίδη δεν είναι αυτοβιογραφική- η ενότητα αυτή έχει ανθρωπολογικό χαρακτήρα: η καλλιτέχνις παρατηρεί προσεκτικά τις συμπεριφορές των ανθρώπων και στη συνέχεια φτιάχνει ιστορίες.

Τα τροχιακά αντικείμενα του Παντελή Χανδρή

Εγκατάσταση Orbital Objects Citronne Gallery

Στην Citronne Gallery παρουσιάζεται η ατομική έκθεση “Orbital Objects” του Παντελή Χανδρή, όπου παρουσιάζει μία εγκατάσταση με γλυπτά, ζωγραφικά έργα και σχέδια.

Ο Χανδρής κατασκευάζει μία εικαστική αφήγηση, έναν απρόοπτο κόσμο, έναν κόσμο αντιθέσεων και αναφορών που λειτουργεί συνειρμικά. Διέπεται από νήματα τα οποία συνδέουν και νοηματοδοτούν τα επιμέρους έργα αλλά ταυτόχρονα – παρόλο που η κάθε του έκθεση διαφέρει μορφολογικά – συνδέουν και την έκθεση αυτή με τις προηγούμενες και, τρόπον τινά, εισάγουν και αυτήν που θα ακολουθήσει.

Η εγκατάσταση Orbital Objects αντανακλά μια συμπαντική αναφορά. Πρόκειται για έναν εικαστικό Κόσμο, με την αρχαία ερμηνεία του όρου- δηλαδή ένα Σύμπαν, όπου πλανάται ένα αίσθημα ωκεάνιο, το δέος του αγνώστου, του απείρου και του ασύλληπτου. Τα έργα, επομένως, εντάσσονται σε μια τροχιά, σε μια κίνηση που καταργεί τον χρόνο και επαναδιαπραγματεύεται την έννοια του παρόντος. Ο καλλιτέχνης τον ορίζει ως “ιδιόμορφο πλανητικό κήπο”, όπου γλυπτά και ζωγραφικά έργα λειτουργούν σαν περιστρεφόμενα αντικείμενα.

Περισσότερα εδώ…

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα