Πατρίσια Απέργη στο NEWS 24/7: “Η επανάσταση έρχεται από τους φαινομενικά ηττημένους”

Πατρίσια Απέργη στο NEWS 24/7: “Η επανάσταση έρχεται από τους φαινομενικά ηττημένους”

Η Πατρίσια Απέργη μιλά στο NEWS 24/7 για το U(R)TOPIAS, το νέο έργο της ομάδας σύγχρονου χορού Αερίτες που παρουσιάζεται σε παγκόσμια πρεμιέρα από τις 12 έως τις 21 Νοεμβρίου στο ιστορικό θέατρο Ολύμπια.

Η Πατρίσια Απέργη χορογραφεί το καινούριο της ομάδας σύγχρονου χορού Αερίτες με τίτλο U(R)TOPIAS που θα παρουσιαστεί σε παγκόσμια πρεμιέρα από τις 12 έως τις 21 Νοεμβρίου στο ιστορικό θέατρο Ολύμπια.

Με αφορμή την επέτειο για τα 200 χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης, οι Αερίτες επιθυμούν να αναφερθούν στις σύγχρονες ουτοπίες. Τις ουτοπίες που περιμένουμε, τις ουτοπίες που ελπίζουμε,τις ουτοπίες που έχουμε ανάγκη, τις ουτοπίες που θα γεννηθούν, για να αντέξουμε τις δυστοπίες που ήδη κατασκευάσαμε.

“Το έργο μιλάει για σύγχρονες ουτοπίες που όμως εμπνέονται από το παρελθόν, την ιστορία. Έτσι προκύπτει και ο τίτλος urtopias. Για εμάς η ελληνική επανάσταση ήταν μια ουτοπία που έγινε πραγματικότητα. Όπως και πολλές άλλες επαναστάσεις της ιστορίας. Το πιο ενδιαφέρον για εμάς σημείο σε αυτή τη θεματική είναι ότι πριν κάποιος ονομαστεί νικητής μπορεί να έχει υπάρξει πολλές φορές ηττημένος. Και το παράδειγμα της ελληνικής επανάστασης δίνει έμπνευση για να τολμήσουμε να ονειρευτούμε τον όποιον αγώνα δεν τολμάμε ούτε καν να συλλάβουμε με τη λογική μας.

Παράλληλα, η βασική ιδέα με την οποία συνδιαλεγόμαστε κινητικά είναι αυτό που εμείς ονομάζουμε «η ουτοπία της πτώσης». Πως δηλαδή μπορούμε να αλλάξουμε/ αντιστρέψουμε την προδιαγεγραμμένη πορεία της βαρύτητας που συμβαίνει στο σώμα κατά τη διαδικασία μιας πτώσης και να τη μετατρέψουμε σε όπλο, δύναμη, εργαλείο αντίστασης και υπέρβασης. Με αυτόν τον κινητικό τρόπο χτίζουμε έτσι τη δική μας ουτοπία. Για εμάς στο u(r)topias η επανάσταση έρχεται από κάτω. Από αυτούς που έπεσαν. Από τους φαινομενικά ηττημένους. Από αυτούς που αντέχουν να ξανασηκωθούν” αναφέρει στο NEWS 24/7 η Πατρίσια Απέργη.

Tasos Vrettos

Στην ερώτηση για το πώς επικοινωνεί η παράσταση αυτή με το σήμερα αναφέρει πως “αν σκεφτούμε ότι τα τελευταία χρόνια, είμαστε μια κοινωνία σε διαρκή πτώση, από την οικονομική και ανθρωπιστική κρίση μέχρι τον κορωνοϊό, τότε για εμάς έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να χρησιμοποιήσουμε αυτή την πτώση, τη ροή προς τα κάτω, την κατρακύλα, την κατάρρευση, την ανισορροπία σε ένα μέσο που μπορεί να μας επιτρέψει να γελάσουμε, να προβληματιστούμε, να αποδεχτούμε τη δυστοπική αυτή συνθήκη και να κατασκευάσουμε τη δική μας ουτοπία, προκειμένου να σκεφτούμε το μέλλον μας αλλιώς”.

Η ουτοπία μάς επιτρέπει να αντιστεκόμαστε, να διεκδικούμε να ονειρευόμαστε

“Όλοι μας χρειαζόμαστε να πιστέψουμε σε μια ιδέα που μπορεί και έχει τη δύναμη να μας μετακινήσει προς τα μπροστά. Οι ουτοπίες μας δίνουν τη δυνατότητα να κατασκευάζουμε «τόπους» που ξεκινούν από τη φαντασία μας (μη-τόποι/ου-τοπίες), έχοντας ως βάση το καλό και την ευημερία μιας κοινωνίας και στη συνέχεια μπορεί εν δυνάμει να οδηγήσουν σε όλα εκείνα τα κινήματα/ρεύματα/προσπάθειες/απόπειρες που μπορούν να «αλλάξουν» τον κόσμο. Η ουτοπία μάς επιτρέπει να αντιστεκόμαστε, να διεκδικούμε να ονειρευόμαστε. Και νομίζω ότι ειδικά σήμερα, η ιδέα του να τολμάμε να ονειρευόμαστε, σε προσωπικό, αλλά και σε κοινωνικό επίπεδο, είναι μια πολύ ουσιαστική πράξη αντίστασης”.

Tasos Vrettos


Η ελληνική επανάσταση ως ουτοπία…

Η ελληνική επανάσταση αποτελεί ένα κομμάτι της ιστορίας που κατάφερε να κάνει το ανέφικτο εφικτό. Κανείς δεν θα πίστευε με τη λογική ότι θα μπορούσαμε να κερδίσουμε έναν τέτοιο αγώνα. Και αυτή ακριβώς είναι και η δύναμη, αλλά και η αξία μιας ουτοπίας. Όσο πιστεύεις σε αυτήν μπορεί και να πετύχεις το φαινομενικά ακατόρθωτο”.

Χορογραφώντας τη σύγχρονη επανάσταση…

Για να μπορέσουμε με την ομάδα να φτιάξουμε το κινητικό λεξιλόγιο της παράστασης, τον κόσμο στον οποίο αυτά τα σώματα θα δρουν και θα αντιδρούν, έπρεπε να ανακαλύψουμε με απόλυτη ειλικρίνεια την κίνηση που θα «μιλάει» για τις ιδέες με τις οποίες συνδιαλεγόμαστε. Εξάλλου αυτό για εμένα είναι και ο σύγχρονος χορός. Είναι η γλώσσα που μιλάνε τα σώματα των σύγχρονων ανθρώπων, των σύγχρονων πολιτών. Ανεξαρτήτως φύλου, ικανότητας, διαστάσεων, ταυτότητας κλπ.

Προσπαθούμε να εκφράσουμε την αλήθεια της εποχής προκειμένου να επανεφεύρουμε νέους τρόπους μάχης και αντίστασης. Να φανταστούμε την ανεξαρτησία.

Έτσι, χορογραφικά, εμείς χρησιμοποιούμε ως βασικό εργαλείο για να εκφραστούμε, το σώμα. Αυτό το σώμα, που όλο αυτό τον καιρό, έχει υποστεί απίστευτη καταπίεση, φόβο, ανασφάλεια, εγκλεισμό, αποστασιοποίηση. Και έτσι προσπαθούμε να εκφράσουμε την αλήθεια της εποχής προκειμένου να επανεφεύρουμε νέους τρόπους μάχης και αντίστασης. Να φανταστούμε την ανεξαρτησία. Να αντιληφθούμε τη μάχη. Να αντέξουμε την πτώση. Γιατί ποτέ δεν θα μπορέσουμε να φανταστούμε καλύτερο τέλος από εκείνο της επανάστασης. Μιας επανάστασης που δεν θα φωνάζει μόνο ηχηρά για τις ιδέες της, αλλά θα επιβάλει ότι το αύριο ανήκει σε όλους. Της επανάστασης που θα κατασκευάζει το είδος των Ανθρώπων που μας αξίζουν”.

Συντελεστές: Σύλληψη – Χορογραφία: Πατρίσια Απέργη/Δραματουργία: Roberto Fratini Serafide/Μουσική σύνθεση: Δημήτρης Καμαρωτός /Σκηνικά: Δημήτρης Νασιάκος/Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος/Κοστούμια: Ειρήνη Γεωργακίλα/Φωτογραφία: Τάσος Βρεττός/Βοηθός Χορογράφου: Εμμανουέλα Σακελλάρη/Εκτέλεση Παραγωγής: Έφη Πανουργιά/Παραγωγή: Τεχνηχώρος, Αερίτες/

Χορευτές: Σεβαστή Ζαφείρα, Fuerza Negra, Γιάννης Οικονομίδης, Κώστας Phoenix, Σοφία Πουχτού, Χάρης Χατζηανδρέου, Ηλίας Χατζηγεωργίου

*Το έργο έχει επιχορηγηθεί από το ΥΠ.ΠΟ.Α.

Πληροφορίες: OΛΥΜΠΙΑ – ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ/ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ 59/ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ: 12, 13, 18, 19, 20 ΝΟΕΜΒΡΊΟΥ | 21:00 /14, 21 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ | 19:00 & 21:30/Διάρκεια παράστασης: 60 λεπτά /Εισιτήρια: Προεδρικό θεωρείο: €25Διακεκριμένη Ζώνη: €25/Α Ζώνη: €20/Β Ζώνη: €20/Γ Ζώνη: €20/Δ Ζώνη (Φοιτητικό, πολύτεκνοι, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, άνω των 65 ετών): €12 /Θέσεις περιορισμένης ορατότητας: €5/ Προπώληση εισιτηρίων: https://www.ticketservices.gr/event/urtopias-olympia-dimotiko-theatro-maria-kallas/?lang=el



Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα