Πίσω από την περιπέτεια του "Εμπρός"

Πίσω από την περιπέτεια του "Εμπρός"
EUROKINISSI

Πώς οδηγηθήκαμε στη διπλή απόπειρα σφραγίσματος που εξέθεσε τους πάντες και εκ των υστέρων τον Δήμαρχο Αθηναίων, που αναγκάστηκε να παρέμβει.

Ένα επίσημο έγγραφο που αναρτήθηκε στη «Διαύγεια» στις 17 Μαρτίου, ένα φορτηγάκι με ευδιάκριτο λογότυπο και πινακίδες της υπηρεσίας που ανέλαβε καταρχάς να χτίσει τις εισόδους στο θέατρο «Εμπρός» και οι μαρτυρίες ορισμένων γειτόνων, καλλιτεχνών και εκπροσώπων πολιτικών, δημοτικών ή συνδικαλιστικών φορέων απ΄όσους συγκεντρώθηκαν έξω από τον χώρο την ώρα των εργασιών, λύνει κατά τα φαινόμενα την απορία που εκφράστηκε εξαρχής: ποιος φορέας αποφάσισε να εκκενώσει την καλλιτεχνική κατάληψη και να σφραγίσει το κτίριο του «Εμπρός» αιφνιδιαστικά στις 19 Μάϊου. Και, όχι, δεν ήταν η Ελληνική Αστυνομία που ανέλαβε την πρωτοβουλία, παρότι μέλη της εκκένωσαν στην πρώτη φάση της επιχείρησης τον χώρο ώστε να σφραγιστεί και επίσης αστυνομικοί ήταν εκείνοι που επέβλεψαν τις εργασίες του χτισίματος των διόδων στις 19 Μάϊου και στις 24 Μάϊου στην δεύτερη απόπειρα τοποθέτησης σιδερένιων πλεγμάτων στις εισόδους και στα παράθυρα.

Όπως λοιπόν κατέληξε το ρεπορτάζ μας, η εταιρεία που είχε αναλάβει το έργο ήταν η Anegersis Construction ΕΠΕ, κατασκευαστική εταιρεία που πρόσφατα συνήψε με τον Δήμο της Αθήνας σύμβαση 5ετούς διάρκειας, αναλαμβάνοντας με απευθείας ανάθεση «λόγω της πλέον συμφέρουσας προσφοράς βάσει τιμής» το έργο «σφράγισης ανοιγµάτων εγκαταλελειµµένων κτιρίων για την προστασία της δηµόσιας υγείας της ∆/νσης Καθαριότητας και Ανακύκλωσης, συνολικού προϋπολογισµού 24.775,20€ συµπεριλαµβανοµένου Φ.Π.Α. 24%».

Page: /

Σύμφωνα με σχετικό έγγραφο που αναρτήθηκε στη Διαύγεια με ημερομηνία 17 Μαρτίου και φέρει την υπογραφή του Δημάρχου Αθηναίων, ήταν ο κος Μπακογιάννης που αποφάσισε η συγκεκριμένη εταιρεία να αναλάβει την συγκεκριμένη υπηρεσία. Αποφάσισε επίσης: α) Την έγκριση των Τεχνικών Προδιαγραφών, συγγραφή υποχρεώσεων και ενδεικτικού προϋπολογισμού που περιέχονται και αποτελούν αναπόσπαστο µέρος της παρούσας και β) ότι Εξουσιοδοτεί την καθ’ ύλην αρµόδια ∆/νση όπως προβεί σε κάθε περαιτέρω ενέργεια, ήτοι πρόσκληση υποβολής προσφοράς και αξιολόγηση αυτής, επί σκοπώ υλοποίησης του εν θέµατι αντικειµένου.

Η απόφαση συνοδεύεται και από τεχνική έκθεση που ορίζει ότι «το Τμήμα Ειδικών Εργασιών της Διεύθυνσης Καθαριότητας Ανακύκλωσης είναι αρμόδιο για τον καθαρισμό εσωτερικών χώρων-κτιρίων και για το κλείσιμο των εισόδων τους, τα οποία έχουν εγκαταλειφθεί από τους ιδιοκτήτες τους για την προστασία της Δημόσιας Υγείας».

Διευκρινίζεται επίσης ότι «Τα συνεργεία του Τμήματος Ειδικών Εργασιών εκτελούν τις εργασίες καθαρισμού και προβαίνουν στην σφράγιση εισόδων και ανοιγμάτων με μεταλλικές λαμαρίνες, σύρμα κλπ. Αλλά τα μέτρα αυτά δεν επαρκούν καθώς σε σύντομο χρονικό διάστημα από την επέμβαση τα κτίρια παραβιάζονται εκ νέου. Η σφράγιση των ανοιγμάτων με τοιχοδομές, θύρες εισόδου και παράθυρα, θα πραγματοποιείται όπου απαιτείται έπειτα από συνεννόηση του αναδόχου με την υπηρεσία μας». Καθορίζεται τέλος η σύσταση των τσιμεντόπλιθων που χρησιμοποιούνται για τις τοιχοδομές και ορίζεται ότι «η υπηρεσία θα εκτελείται μετά την έκδοση των Εισαγγελικών Εντολών και την έγγραφη ειδοποίηση προς τον ανάδοχο».

Η παρουσία του φορτηγού και του συνεργείου της Anegersis Construction, μας επιτρέπει να σκεφτούμε ότι αυτή ακριβώς ήταν η διαδικασία που ακολουθήθηκε. Καθώς δηλαδή το κτίριο ήταν καταχωρισμένο στα «εγκαταλελειμμένα» δόθηκε το «πράσινο φως» από το Τμήμα Ειδικών Εργασιών της Διεύθυνσης Καθαριότητας Ανακύκλωσης του Δήμου Αθηναίων για τοιχοδομές με τσιμεντόπλιθους στις εισόδους και τα παράθυρα και όταν ο κόσμος του «Εμπρός» ανακατέλαβε το κτίριο, ακολουθήθηκε η προβλεπόμενη μέθοδος του σφραγίσματος με σιδεριές. Προφανώς η υπηρεσία που αποφάσισε το σφράγισμα δεν ήταν ενήμερη ότι το κτίριο ήταν κηρυγμένο διατηρητέο από το 1989 και ως εκ τούτου η οποιαδήποτε παρέμβαση τέτοιου τύπου είναι παράνομη. Δεν το γνώριζε όμως ούτε η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε. στην ιδιοκτησία της οποίας βρίσκεται το κτίριο του «Εμπρός»;

Πίσω από την περιπέτεια του
NEWS 24/7

Όπως και να έχει όλη αυτή η ιστορία εξέθεσε και την ΕΤΑΔ και την Διεύθυνση Καθαριότητας του Δήμου Αθηναίων και την Ελληνική Αστυνομία που βρέθηκε να επιβλέπει το παράνομο σφράγισμα ενός διατηρητέου. Μειώνει δε και την πρώτη εντύπωση των «συγχαρητηρίων» που έλαβε ο Δήμαρχος Αθηναίων όταν στις 24 Μαϊου δήλωσε ότι τηλεφώνησε στον Στέφανο Βλαστό διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΤΑΔ και κατέθεσε επίσημη πρόταση για την παραχώρηση του «Εμπρός» στον Δήμο της Αθήνας. Οι λόγοι που επικαλέστηκε ο κος Μπακογιάννης προβαίνοντας στην πρωτοβουλία, η ανάγκη δηλαδή «να στηριχθεί η καλλιτεχνική έκφραση και οι καλλιτέχνες της πόλης» είναι φυσικά ένα διαρκές αίτημα. Το θέμα είναι ότι όλη αυτή η ιστορία θα είχε αποφευχθεί εάν η ΕΤΑΔ γνώριζε τί έχει στην κατοχή της (ένα διατηρητέο), η Διεύθυνση Καθαριότητας του Δήμου Αθηναίων δεν έδινε το πράσινο φως για το σφράγισμα του κτιρίου χωρίς να ψάξει για τί πρόκειται και η Αστυνομία άκουγε εκείνες τις δυο ημέρες και τους εκπροσώπους του Υπουργείου Πολιτισμού που έκαναν αυτοψία και τί τους έλεγαν οι συγκεντρωμένοι καλλιτέχνες και εκπρόσωποι κομμάτων και φορέων: «Το κτίριο είναι διατηρητέο». Επειδή όλα αυτά δεν ίσχυσαν, καταγράφηκε στην ιστορία της Αθήνας ένα παράδοξο: πολίτες να υπερασπίζονται το νόμο κι ένα κτίριο, όσο οι Αρχές παραβίαζαν και το νόμο και το κτίριο.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Θέατρο, Δήμος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης
SHARE:

24Media Network