Πέτερ Στάιν – Ρόμπερτ Γουίλσον – Άντολφ Σαπίρο: Συνάντηση κορυφής στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Πέτερ Στάιν – Ρόμπερτ Γουίλσον – Άντολφ Σαπίρο: Συνάντηση κορυφής στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Peter Stein- Robert Wilson-Adolf Shapiro: Τρεις κορυφαίοι σκηνοθέτες σκηνοθετούν στο Δημοτικό Θέατρο Πειραια

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά γίνεται διεθνές γόνιμο λιμάνι θεάτρου και Τέχνης, καθώς θα φιλοξενήσει στους κόλπους του ονόματα όπως ο Peter Stein, ο Robert Wilson και ο Adolf Shapiro- Αναλυτικά ολόκληρο το πρόγραμμα του θεάτρου.

Πρόγραμμα- έκπληξη μάς επιφυλάσσει το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά για την περίοδο από τον Απρίλιο του 2023 έως τον Μάιο του 2024, καθώς θα φιλοξενήσει στις σκηνές του την αφρόκρεμα διεθνών και Ελλήνων καλλιτεχνών. Ένα πρόγραμμα που πλέον μεταμορφώνει το Θέατρο αυτό σε διεθνές γόνιμο λιμάνι θεάτρου και Τέχνης, καθώς θα φιλοξενήσει στους κόλπους του σκηνοθέτες, όπως ο Peter Stein, ο Robert Wilson και ο Adolf Shapiro.

Πιο συγκεκριμένα, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά θα φιλοξενήσει τον Απρίλιο τον Μισάνθρωπο του Μολιέρου σε σκηνοθεσία του Peter Stein με τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο στον πρωταγωνιστικό ρόλο, ενώ το φθινόπωρο τη σκυτάλη θα πάρει η σκηνοθετική ματιά του μοναδικού Robert Wilson πάνω στις Τρεις Ψηλές Γυναίκες του Έντουαρντ Άλμπυ με τις Ρένη Πιττακή, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και Λουκία Μιχαλοπούλου. Στις αρχές του 2024 ο Ρώσος σκηνοθέτης Adolf Shapiro θα παρουσιάσει τον τσεχοφικό Πλατόνοφ και πάλι με ένα στιβαρό ελληνικό καστ.

Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και η Ρένη Πιττακή [email protected]

Τρεις παραγωγές, λοιπόν, με διεθνούς εμβέλειας σκηνοθέτες που στοχεύουν να αποτελέσουν μια γόνιμη σύμπραξη και ώσμωση με Ελληνίδες και Ελληνες ηθοποιούς, και να αποφέρουν εξαιρετικά ενδιαφέροντες καρπούς. Το πνεύμα της εξωστρέφειας συμπληρώνει, τέλος, η σημαντική, αλλά και συμβολική, συνεργασία του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά με το Δημοτικό Θέατρο της Κωνσταντινούπολης, στην παράσταση του σαιξπηρικού Ρωμαίος και Ιουλιέτα, με έναν θίασο στελεχωμένο με ηθοποιούς και από τις δύο χώρες.

Παράλληλα, η εναλλακτική Σκηνή Ωμέγα ετοιμάζεται να υποδεχθεί τρεις πολύ φιλόδοξες παραγωγές πάνω στην πολυπλοκότητα και τη βία των συζυγικών και οικογενειακών σχέσεων. Οι δύο από αυτές θα σκηνοθετηθούν από δύο καταξιωμένες Ελληνίδες σκηνοθέτιδες. Η Έλενα Καρακούλη σκηνοθετεί προσεχώς τις “Σκηνές από έναν Γάμο” του Μπέργκμαν, ενώ η Μαριλίτα Λαμπροπούλου παίρνει τη σκυτάλη την επόμενη άνοιξη με τους “Τσέντσι” του Σέλλεϋ. Ενδιάμεσα θα παρουσιαστεί το ελληνικό κείμενο “Ο Ελέφας” του Κώστα Μποσταντζόγλου. Τέλος, το Πειραιάς Artport ΙΙΙ, η γιορτή της πόλης του Πειραιά, γίνεται πλέον θεσμός, με εκθέσεις, παραστάσεις, συναυλίες, αφιερώματα, κινηματογραφικές προβολές και δράσεις στην πόλη.

Λευτέρης Γιοβανίδης: Η εξωστρέφεια αποτελεί προτεραιότητά μας

Ο Λευτέρης Γιοβανίδης [email protected]

Στη συνέντευξη Τύπου που δόθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης 22 Μαρτίου, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου, Λευτέρης Γιοβανίδης, ήταν ιδιαίτερα έντονος αναφορικά με τα θέματα που αντιμετωπίζουν οι καλλιτέχνες και ιδιαίτερα με την έλλειψη Ανώτατης Σχολής Παραστασιακών Τεχνών και εστίασε στην εξωστρέφεια του ΔΘΠ λέγοντας “η εξωστρέφεια αποτελεί προτεραιότητά μας και στόχος είναι πάντα η εξασφάλιση συνεργατών και ρεπερτορίου εφάμιλλων της αξίας του θεάτρου μας. Το ΔΘΠ οφείλει να κατέχει μια σημαντική θέση στη θεατρική ιστορία και ζωή της χώρας μας, με μια ισχυρή παρουσία στα πολιτιστικά δρώμενα. Με αυτό τον γνώμονα όλοι οι συνεργάτες εδώ εργαζόμαστε για την εξασφάλιση κυρίως του μέλλοντος του ΔΘΠ. Ζητάμε με αγωνία από την Πολιτεία να μεριμνήσει για να βρεθούν ουσιαστικές λύσεις σε χρόνια και καίρια νομοθετικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, για να μπορέσουμε κάποια στιγμή να μιλάμε για έναν οργανισμό εφάμιλλο των θεάτρων της Ευρώπης. Το Δημοτικό Θέατρο είναι ένα σπάνιο αρχιτεκτονικό μνημείο αλλά και ένας ζωντανός οργανισμός που αναπνέει και δημιουργεί”.

Η λατρεία του Στάιν στον Μολιέρο και η γοητεία του αριθμού 3 για τον Ουίλσον

Ο Πέτερ Στάιν και ο Ρόμπερτ Ουίλσον [email protected]

Παρόντες στη συνέντευξη Τύπου ήταν και οι δύο θρύλοι του θεάτρου, ο Πέτερ Στάιν και ο Ρόμπερτ Ουίλσον. Ο Πέτερ Στάιν αποκάλυψε πως λατρεύει τον Μολιέρο και το συγκεκριμένο έργο του και πως είναι ιδιαίτερα χαρούμενος που συνεργάζεται με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Διευκρίνισε μάλιστα πως δεν πρόκειται για μία καινούρια σκηνοθεσία, αλλά για μία διασκευή της σκηνοθεσίας του που είχε ανέβει πριν από μερικά χρόνια στη Γαλλία. “Είναι εφιάλτης το γεγονός πως δε μιλάω την ελληνική γλώσσα, καθώς θέλω να καταλαβαίνω τι λένε οι ηθοποιοί”. Και συνέχισε λέγοντας πως επέλεξε να δουλέψει στην Ελλάδα με κριτήριο συναισθηματικό, καθώς είναι η πολλοστή φορά που σκηνοθετεί στη χώρα μας, αλλά και για λόγους ματαιοδοξίας και για τα χρήματα.

Ο Ρόμπερτ Ουίλσον μίλησε για τη σχέση του με τον Έντουαρντ Άλμπυ και μάλιστα αποκάλυψε πως τον γνώρισε από τότε που ήταν φοιτητής αρχιτεκτονικής. Αυτή είναι η πρώτη φορά που καταπιάνεται σκηνοθετικά με έργο του. “Μέχρι σήμερα έχω δει δύο παραστάσεις του έργου Τρεις Ψηλές Γυναίκες” και δε μου άρεσε καμία.

Με εντυπωσιάζει ωστόσο ο αριθμός 3, πολλές φορές στη λογοτεχνία συγγραφείς έχουν ασχοληθεί με τον αριθμό αυτό. Αντιμετωπίζω το έργο αυτό σαν το ανθρώπινο σώμα. Σαν αίμα, σάρκα και κόκκαλα. Και ξέρω πως προσεγγίζω τα έργα πιο παραδοσιακά, με έναν πιο φορμαλιστικό τρόπο” αποκάλυψε.

Μάλιστα διηγήθηκε μία ιστορία από το συνέδριο αρχαίου δράματος στους Δελφούς, όπου και πάλι ήταν παρών. “Εκεί συμμετείχε μία Εσκιμώα σκηνοθέτιδα που ανέφερε πως όσες φορές είχε ανεβάσει αρχαίο δράμα, το είχε κάνει έχοντας στη μέση μία φωτιά, μάσκες τριγύρω και 3 μόνο ηθοποιούς. Και εγώ θα επιχειρήσω να κάνω το ίδιο ακριβώς πράγμα με τις 3 αυτές υπέροχες ηθοποιούς (Ρένη Πιττακή, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Λουκία Μιχαλοπούλου). Στην πρώτη πρόβα φώτισα μόνο το πρόσωπο της Ρένης Πιττακή. Τη δεύτερη μέρα φώτισα μόνο το πρόσωπο της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη και την τρίτη της Λουκίας Μιχαλοπούλου. Τίποτα άλλο. Χωρίς λόγια. Το φως σου δείχνει την ιστορία. Είμαι εικαστικός καλλιτέχνης. Ξεκινάω με τη φυσική όψη των ηθοποιών, έτσι δημιουργώ τις μάσκες και εν συνεχεία κοιτώ πίσω από τις μάσκες”…

Ο Αντόλφ Σαπίρο ανέφερε χαρακτηριστικά σε μαγνητοσκοπημενο μήνυμά του: “Συνήθως σκέφτομαι πολύ πριν δεχτώ μια νέα πρόταση. Αλλά όταν το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά μου έκανε την πρόταση να ανεβάσω τον Πλατόνοφ του Τσέχοφ, συμφώνησα αμέσως και με μεγάλο ενδιαφέρον. Γιατί έχω ανεβάσει έργα του Τσέχοφ σε διάφορες γλώσσες και σε διάφορες χώρες, αλλά ποτέ το πρώτο του θεατρικό, που εντωμεταξύ, κρύβει πολλά αινίγματα. Ας αρχίσουμε με το ερώτημα, αν είναι τυχαίο γεγονός που ο βασικός ήρωας φέρει το όνομα του μεγάλου Έλληνα φιλοσόφου της αρχαιότητας.

Πιστεύω πως τις απαντήσεις σ’ αυτή και σε πολλές άλλες ερωτήσεις θα δώσει η παράσταση. Ανυπομονώ να ξεκινήσω να δουλεύω το έργο, γιατί για μένα ο αέρας της Ελλάδας είναι θεραπευτικός, μ’ αρέσει ο ουρανός της Ελλάδας, οι άνθρωποί της, οι ταβέρνες, οι πέτρες και αυτή η τρομερή αίσθηση όταν ξυπνάς και βλέπεις την Ακρόπολη. Αυτή η αίσθηση ότι βρίσκομαι μέσα στον μεγάλο πολιτισμό δεν μ’ αφήνει ποτέ όταν είμαι στην Αθήνα.

Και μετά είναι ο Τσέχοφ κι εκείνη η υπέροχη ατμόσφαιρα που γεύτηκα όταν επισκέφτηκα αυτό το καταπληκτικό θέατρο, το νεοκλασικό θαυμάσιο κτήριο του δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, Θαύμαζα το μάρμαρό του και ένιωθα τη θέρμη του όταν έμπαινα το κτίριο, ακόμα και μέσα από τα παπούτσια. Συνάντησα πολύ ωραία διάθεση και ζεστή υποδοχή του καλλιτεχνικού διευθυντή Λευτέρη Γιοβανίδη και των παραγωγών. Καταφέραμε να φτιάξουμε, κατά τη γνώμη μου, πολύ ωραίο καστ. Και τι χρειάζεται για να έχει επιτυχία μια παράσταση; Χρειάζεται χώρος, χρειάζονται ηθοποιοί υψηλού επιπέδου, χρειάζεται θέληση, θα έλεγα, και το γεγονός ότι ο Πλατόνοφ του Τσέχοφ μας δίνει τη δυνατότητα να βγούμε από το πλαίσιο ενός έργου, να εισάγουμε σε μια παράσταση όλα τα τσεχοφικά θέματα. Το έργο είναι γραμμένο από έναν έφηβο, αλλά ήδη περιέχει όλα τα θέματα των μετέπειτα έργων του. Μ’ ενδιαφέρει πολύ να συναντήσω τους ηθοποιούς που δεν τους γνωρίζω ακόμα καλά και την Ελλάδα που αγαπώ”.

Peter Stein - Βασίλης Χαραλαμποπουλος

Αναλυτικά ο καλλιτεχνικός προγραμματισμός:

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
19.04 – 04.06.23
Ο ΜΙΣAΝΘΡΩΠΟΣ Ή Ο ΠΙΚΡΟΧΟΛΟΣ ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΟΣ- Μολιέρος

Ο Peter Stein, ένας από τους σημαντικότερους Ευρωπαίους σκηνοθέτες, σκηνοθετεί στην Κεντρική Σκηνή του ΔΘΠ τον Μισάνθρωπο του Μολιέρου με πρωταγωνιστή τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο. Η κωμωδία πρωτοανέβηκε το 1666 και με εκπληκτική διαχρονικότητα καυτηριάζει ανελέητα την κοινωνική υποκρισία και τις επιφανειακές σχέσεις, που ο μισάνθρωπος Αλσέστ αντιμάχεται με λύσσα. Ακόμα περισσότερο, όμως, ο Μολιέρος διακωμωδεί την ακραία αδιαλλαξία του ίδιου του του ήρωα, η οποία θα τον εμπλέξει σε δικαστικές περιπέτειες, θα τον γελοιοποιήσει –καθώς υποχωρεί εμπρός στον παράλογο έρωτά του για την επιπόλαιη Σελιμέν– και τελικά θα τον οδηγήσει σε μια άδοξη απομόνωση.

  • ΜΕΤAΦΡΑΣΗ: Λουΐζα Μητσάκου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣIΑ: Peter Stein
  • ΣΚΗΝΙΚA: Ferdinand Wögerbauer
  • ΚΟΣΤΟYΜΙΑ: Anna-Maria Heinrich
  • ΦΩΤΙΣΜΟI: Νίκος Βλασόπουλος
  • ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: Δάφνη Λιανάκη
  • ΕΡΜΗΝΕIΑ: Γιώργος Γλάστρας, Βαγγέλης Δαούσης, Παρασκευή Δουρουκλάκη, Όλια Λαζαρίδου, Νάνσυ Μπούκλη, Δημήτρης Ντάσκας, Αχιλλέας Σκεύης, Γιωργής Τσαμπουράκης, Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Γιώργος Ψυχογιός
Robert Wilson - Λευτερης Γιοβανίδης NDP PHOTO AGENCY THOMAS DASKALAKIS

24.11.23 –11.02.24
ΤΡΕΙΣ ΨΗΛEΣ ΓΥΝΑIΚΕΣ Έντουαρντ Άλµπυ

Ο διεθνούς φήμης Αμερικανός σκηνοθέτης Robert Wilson σκηνοθετεί στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά τις Τρεις Ψηλές Γυναίκες, με πρωταγωνίστριες τρεις κορυφαίες Ελληνίδες ηθοποιούς. Το κείμενο του Άλμπυ δομείται πάνω στα θεμελιώδη υπαρξιακά ζητήματα της σχέσης του ανθρώπου με τον εαυτό του και τον θάνατό του, παρουσιάζοντας τρεις γυναίκες διαφορετικών ηλικιών που σταδιακά συγκλίνουν σε ένα πρόσωπο. Ο Robert Wilson, μέσα από την χαρακτηριστική του ιδιόμορφη χρήση χρόνου και χώρου, ενορχηστρώνει μια σύνθετη αφήγηση για τον χρόνο που περνά και για τον άνθρωπο που περιεργάζεται τα πολλαπλά του είδωλα μέσα στο κάτοπτρο της ζωής.

  • ΣΚΗΝΟΘΕΣIΑ: Robert Wilson
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: Charles Chemin
  • ΣΚΗΝΙΚA: Flavio Pezzotti
  • ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Jacques Reynaud
  • ΜΟΥΣΙΚH: Thorsten Hoppe
  • ΦΩΤΙΣΜΟI: Marcello Lumaca
  • ΒΟΗΘOΣ ΣΚΗΝΟΘEΤΗ: Στέλιος Θεοδώρου
  • ΒΟΗΘΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: Ανδρέας Ανδρέου
  • ΕΡΜΗΝΕIΑ: Ρένη Πιττακή, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Λουκία Μιχαλοπούλου, Αλέξης Φουσέκης
Ο Adolf Shapiro [email protected]

21.02–28.04.24
ΠΛΑΤOΝΟΦ, Άντον Τσέχοφ

Ο κορυφαίος Ρώσος σκηνοθέτης Adolf Shapiro συνεργάζεται για πρώτη φορά με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, σκηνοθετώντας έναν από τους σπουδαιότερους θεατρικούς συγγραφείς, τον Άντον Τσέχοφ.

Στο πρώιμο αυτό έργο που βρέθηκε χρόνια μετά τον θάνατο του συγγραφέα χωρίς τίτλο, οπότε καταχωρήθηκε με το όνομα του κεντρικού χαρακτήρα, υπάρχουν ήδη τα κυρίαρχα θεματικά μοτίβα που θα απασχολήσουν τον Τσέχοφ στην ωριμότητά του.

  • ΣΚΗΝΟΘΕΣIΑ: Adolf Shapiro
  • ΕΡΜΗΝΕIΑ: Θανάσης Ζερίτης, Γιώργος Ηλιόπουλος, Θέμης Πάνου, Κατερίνα Παπουτσάκη, Αναστάσης Ροϊλός, Κώστας Φλωκατούλας, Αντιγόνη Φρυδά, Νίκος Χανακούλας, Καλλιόπη Χάσκα, Νίκος Ψαρράς

05–28.05.24
ΡΩΜΑIΟΣ ΚΑΙ ΙΟΥΛΙEΤΑ- Γουίλιαµ Σαίξπηρ

Μια σημαντική σύμπραξη του ΔΘΠ με το αντίστοιχό του Δημοτικό Θέατρο της Κωνσταντινούπολης υπό τη σκηνοθετική οπτική του Λευτέρη Γιοβανίδη. Η αρχετυπική ερωτική τραγωδία Ρωμαίος και Ιουλιέτα αφηγείται τη γνωστότερη παγκοσμίως ιστορία αγάπης ανάμεσα σε δυο νέους που ερωτεύονται, παρά το μίσος και την έχθρα που χωρίζει τις οικογένειές τους. Γραμμένο το 1595, το σαιξπηρικό αριστούργημα δεν έπαψε ποτέ να συγκινεί και να εμπνέει. Η παράσταση θα μεταφέρει τη δράση κάπου στα Βαλκάνια, με έναν Τούρκο Ρωμαίο και μια Ελληνίδα Ιουλιέτα να αγωνίζονται μάταια με τη δύναμη του έρωτά τους να αλλάξουν τη μοίρα τους, μέσα σε ένα εχθρικό περιβάλλον μίσους, βίας, εγκληματικότητας, φόβου και παρακμής.

Νίκος Ψαρράς- Μαρίνα Ασλάνογλου στις Σκηνές από Έναν Γάμο Spyros Perdiou - NZSG productions

ΣΚΗΝΗ ΩΜΕΓΑ

21.04 – 04.06.23
ΣΚΗΝEΣ ΑΠO EΝΑΝ ΓAΜΟ -Ίγκµαρ Μπέργκµαν

Το σπαρακτικό αριστούργημα του Ίγκμαρ Μπέργκμαν Σκηνές από έναν Γάμο, γράφηκε ακριβώς 50 χρόνια πριν, αρχικά ως τηλεοπτική σειρά και έπειτα ως κινηματογραφική ταινία με παγκόσμια επιτυχία. «Χρειάστηκαν δυόμισι μήνες για να γράψω αυτές τις σκηνές. Μου πήρε μια ολόκληρη ενήλικη ζωή για να τις ζήσω» έλεγε ο Μπέργκμαν. Πράγματι, η ιστορία της Μαριάννε και του Γιόχαν αποτυπώνει με αδυσώπητη ειλικρίνεια και σχεδόν ντοκουμενταρίστικο ρεαλισμό τα στάδια της φθοράς και της παρακμής μιας συζυγικής σχέσης. Κρατώντας την δομή και τους υπέροχα ειρωνικούς τίτλους των «σκηνών», η Έλενα Καρακούλη σκηνοθετεί τη Μαρίνα Ασλάνογλου και τον Νίκο Ψαρρά σε μια παράσταση για το υπαρξιακό πεδίο συνάντησης, αλλά και σύγκρουσης με τον Άλλον.

  • ΜΕΤAΦΡΑΣΗ–ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΚH ΕΠΕΞΕΡΓΑΣIΑ-ΣΚΗΝΟΘΕΣIΑ: Έλενα Καρακούλη
  • ΣΚΗΝΙΚA: Αλέγια Παπαγεωργίου
  • ΚΟΣΤΟYΜΙΑ: Βασιλική Σύρμα
  • ΕΠΙΜEΛΕΙΑ ΚIΝΗΣΗΣ: Φαίδρα Σούτου
  • ΜΟΥΣΙΚH ΣYΝΘΕΣΗ-VIDEO: Βάιολετ Λουίζ
  • ΦΩΤΙΣΜΟI: Νίκος Βλασόπουλος
  • ΒΟΗΘOΣ ΣΚΗΝΟΘEΤΗ: Ανθή Φουντά
  • ΒΟΗΘOΣ ΣΚΗΝΟΓΡAΦΟΥ: Κωνσταντίνα Παπαθανασίου
  • ΕΡΜΗΝΕIΑ: Μαρίνα Ασλάνογλου – Νίκος Ψαρράς
  • ΦΙΛΙΚH ΣΥΜΜΕΤΟΧH ΣΤΟ VIDEO ΤΗΣ ΠΑΡAΣΤΑΣΗΣ: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη

Νοέμβριος 2023-Ιανουάριος 2024
Ο ΕΛΕΦΑΣ Κώστας Μποσταντζόγλου

Δυο ζευγάρια στην ελληνική επαρχία: πληγές του παρελθόντος, βία, προδοσίες, μυστικά, και η εκδίκηση που έρχεται ακόμα και μετά από χρόνια, σε ένα ρεαλιστικό δράμα με πικρό χιούμορ.

Φεβρουάριος – Απρίλιος 2024
ΟΙ ΤΣEΝΤΣΙ 1599-1820-2024 –Πέρσι Σέλλεϋ

Στα 1820 ο Πέρσι Σέλλεϋ διαβάζει την αληθινή και αποτρόπαιη ιστορία του οίκου των Τσέντσι της Ρώμης (1599), μια ιστορία παιδοκτονίας, αιμομιξίας και πατροκτονίας κι αποφασίζει να την δραματοποιήσει με μορφή έμμετρου ελισαβετιανού δράματος. Στόχος του ήταν να αναδείξει την ποιητική διάσταση που ενυπάρχει ακόμα και στις πιο ακραίες και εγκληματικές πράξεις του ανθρώπου, καθώς, όπως υποστήριζε «Ο κύριος ηθικός σκοπός που επιδιώκεται στα υψηλά είδη του δράματος είναι να διδάξει απλώς στην ανθρώπινη ψυχή τον εαυτό της». Στο πνεύμα του συγγραφέα, η παράσταση του ελάχιστα παιγμένου στην Ελλάδα έργου που σκηνοθετεί η Μαριλίτα Λαμπροπούλου θα αγγίξει τολμηρά ηθικά και φιλοσοφικά ερωτήματα γύρω από τις έννοιες της ελευθερίας, της δικαιοσύνης, της αυτοδικίας, της γυναικείας υπόστασης, αναδεικνύοντας την τραγική διάσταση των ηρώων που εμπλέκονται σε έναν αέναο κύκλο αίματος και εκδίκησης.

  • ΜΕΤAΦΡΑΣΗ: Γιάννης Νταλιάνης
  • ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ-ΔΙΑΣΚΕΥΗ: Γιάννης Νταλιάνης, Μαριλίτα Λαμπροπούλου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣIΑ: Μαριλίτα Λαμπροπούλου
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: Γιάννης Νταλιάνης
  • ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΟΣ: Αντώνης Γαλέος
  • ΣΚΗΝΙΚΑ-ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Νίκη Ψυχογιού
  • ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Σάκης Μπιρμπίλης
  • VIDEO ART: Παντελής Μάκας
  • ΜΟΥΣΙΚΗ: Γιώργος Πούλιος
  • ΚΙΝΗΣΗ: Ιωάννα Αποστόλου
  • ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Ελένη Ζεραφίδου, Κωνσταντίνος Ζωγράφος, Τάσος Λέκκας, Γιάννης Νταλιάνης, Ελίζα Σκολίδη, Θάνος Τοκάκης, Χάρης Χαραλάμπους

ΠΕΙΡΑΙΑΣ ARTPORT ΙΙΙ

Για Τρίτη συνεχόμενη χρονιά το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά διοργανώνει τον Σεπτέμβριο του 2023 το διακαλλιτεχνικό Φεστιβάλ ΠΕΙΡΑΙΑΣ ARTPORT IIΙ.
Το πλήρες πρόγραμμα του Φεστιβάλ θα ανακοινωθεί σύντομα.

Στην κεντρική σκηνή θα παρουσιαστεί η πασίγνωστη όπερα του Τζοακίνο Ροσσίνι, Ο Κουρέας της Σεβίλλης, σε λιμπρέτο του Τσέζαρε Στρεμπίνι, βασισμένη στο έργο του Μπωμαρσαί, παρουσιάζεται διασκευασμένη σε μια ξεχωριστή παράσταση από τον θίασο Αθηναϊκές Μαριονέτες. Γνωστοί έλληνες ηθοποιοί δανείζουν τις φωνές τους στις μαριονέτες, σε ένα μοναδικό θέαμα για παιδιά κάθε ηλικίας.

Tο 2023 συμπληρώνονται 150 χρόνια από τη γέννηση του Σεργκέι Ραχμάνινοφ (1873-1943), ενός από τους πιο επιδραστικούς συνθέτες και πιανίστες όλων των εποχών. Η πλούσια αρμονία, η έντονη εκφραστικότητα της μουσικής του και το λυρικό χρωματικό του ύφος καθιστά τη γραφή του Ραχμάνινοφ βαθειά προσωπική και την ίδια στιγμή οικουμενική. Διαχρονικά δημοφιλής στο ευρύ κοινό, ξεχειλίζει από ηχοχρώματα και έντονο συναισθηματικό βάθος, αγγίζοντας τις πιο μύχιες πλευρές της ψυχής του ακροατή, και αποκαλύπτοντας έναν κόσμο ανθρώπινο και μαγικό μαζί. Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά τιμά τον σπουδαίο Ρώσο συνθέτη με μία λαμπερή συναυλία, όπου η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ θα ερμηνεύσει συμφωνικά του έργα-ορόσημα, αλλά και το μελωδικό και άκρως δεξιοτεχνικό πρώτο του κονσέρτο για πιάνο και ορχήστρα, με την Πειραιώτισσα σολίστ Νεφέλη Μασούρα στο πιάνο.

Παράλληλα, θα παρουσιαστεί παράσταση χορού με μουσικά έργα των P.I. Tchaikovsky και Arvo Part. Πρόκειται για τρεις πρωτότυπες χορογραφίες της διευθύντριας της Σχολής Χορού του Ωδείου Αθηνών, Λίλας Ζαφειροπούλου. Στο πρώτο μέρος, τη μουσική εκτέλεση των έργων του εμβληματικού συνθέτη του ιερού μινιμαλισμού Arvo Part έχουν αναλάβει στο πιάνο ο Νίκος Αθηναίος, καλλιτεχνικός διευθυντής του Ωδείου Αθηνών και διεθνούς φήμης μαέστρος, και στο βιολί ο Σίμος Παπάνας, καλλιτεχνικός διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης και διεθνούς φήμης βιολιστής. Στο δεύτερο μέρος, το οργιαστικό και μεθυστικό Souvenir de Florence του P.I. Tchaikovsky θα εκτελεστεί σε μεταγραφή για συμφωνική ορχήστρα, τη διεύθυνση της οποίας θα αναλάβει ο Νίκος Αθηναίος.

Ο αγαπημένος ηθοποιός και σκηνοθέτης Ρένος Χαραλαμπίδης παρουσιάζει την κινηματογραφική λέσχη των 35mm – διότι το φιλμ, αυτό το χειροπιαστό υλικό των ονείρων, δεν έχει πει ακόμα την τελευταία του λέξη. Μια νοσταλγική κινηματογραφική εμπειρία, όπου σε έναν αυτοσχέδιο υπαίθριο κινηματογράφο και με αυθεντική φορητή μηχανή των 35mm θα προβληθούν, παρουσία των συντελεστών, τα Φθηνά Τσιγάρα, Η Καρδιά του Κτήνους και Οι Γενναίοι της Σαμοθράκης.

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ενώνει τις δυνάμεις του με το Διεθνές Φεστιβάλ κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας, φιλοξενώντας μια ξεχωριστή ταινία του φετινού προγράμματος, σε πρώτη πανελλήνια προβολή.

Έπειτα από έναν ιδιαίτερα επιτυχημένο κύκλο διαδρομών στο αστικό τοπίο του εμπορικού Πειραιά και σε συνέχεια μιας εξαιρετικά αρμονικής συνεργασίας με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, το Ηχοτοπίο Άσκοπης Μετακίνησης επιστρέφει στο Artport III, εμβαθύνοντας ακόμη περισσότερο στην κατανόηση της έννοιας του Χώρου. Η καλύτερη αφορμή για να περπατήσουμε και να δούμε την πόλη με άλλα μάτια, ανακαλύπτοντας σημεία και διαδρομές, μέσα από το φίλτρο που δημιουργούν επιλεγμένα κείμενα σημαντικών λογοτεχνών του 20ου αιώνα. Συνοδοιπόροι της διαδρομής, τα κείμενα Χορείες Χώρων του Ζωρζ Περέκ, Το Κουτσό του Χούλιο Κορτάσαρ, καθώς και ποιήματα του Οκτάβιο Παζ, και του E.E. Κάμινγκς. Κοινός τόπος και των τεσσάρων: ο Χώρος.

Τιμητική έκθεση για τον Πειραιώτη αρχιτέκτονα, Ιωάννη Λαζαρίμο, που έχτισε το Δημοτικό Θέατρο και άλλα σημαντικά κτίρια της πόλης του Πειραιά.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα