Το “Sex Education” είναι μια γεμάτη ορέξεις ματιά στη σεξουαλικότητα

Το “Sex Education” είναι μια γεμάτη ορέξεις ματιά στη σεξουαλικότητα

Κάθε βδομάδα ρίχνουμε μια ματιά στη σημαντικότερη πρεμιέρα και σε ό,τι συμβαίνει στην τηλεοπτική επικαιρότητα. Σήμερα, μια εφηβική σειρά σεξουαλικής εκπαίδευσης από την Αγγλία, κατευθείαν στο Netflix.

Δεν ξέρω πού βρισκόταν στις τηλεοπτικές μας προσμονές για το 2019 η φράση “η Τζίλιαν Άντερσον των «X-Files» παίζει τη θεραπεύτρια του σεξ σε μια εφηβική κωμωδία από την Αγγλία” αλλά να, κι όμως, αυτή η σειρά υπάρχει. Η Άντερσον δεν είναι η πρωταγωνίστρια της σειράς όμως ως μητέρα του κεντρικού ήρωα, κλέβει κάθε επεισόδιο με άνεση, παίζοντας κάτι ανάμεσα στην απολύτως βέβαιη για την επιστήμη της αυστηρή μητέρα, και ταυτόχρονα σχεδόν εντυπωσιασμένη από το πώς κάποιες φορές οι άνθρωποι παραδίδονται στις ορμές τους. (Η Άντερσον έχει εξελιχθεί σε κάτι σαν σύγχρονο τηλεοπτικό τοτέμ, έχοντας παίξει σε σειρές σαν το “Hannibal” ή το “American Gods”, ενώ θα αναλάβει και το ρόλο της Μάργκαρετ Θάτσερ στο “Crown”.)

Η Τζιν, όπως λέγεται ο χαρακτήρας της, έχει μεταδώσει στον γιο της θέλοντας και μη, λόγω της δουλειάς της, μπόλικη γνώση γύρω από την ψυχολογία του σεξ. Κι αν αυτό κάνει τον 16χρονο Ότις (ο Άσα Μπάτερφιλντ του “Hugo”) να διαθέτει μια υπερβολικά αγχωτική αίσθηση του εαυτού του -και όλα τα προβλήματα και τα εμπόδια που κάτι τέτοιο μπορεί να δημιουργεί σε έναν έφηβο- του δίνει ταυτόχρονα κι ένα τεράστιο όπλο, που αρχικά δεν συνειδητοποιεί: Είναι ένας τέλειος ερασιτέχνης ψυχολόγος σεξουαλικών δυσλειτουργιών για τους γεμάτους ορμές έφηβους συμμαθητές του. Ο γιος του διευθυντή του σχολείου απευθύνεται σε εκείνον όταν δε μπορεί να φτάσει σε κορύφωση στο σεξ. “Μεγάλο πέος, δε μπορεί να τελειώσει”, σημειώνει ξεκαρδιστικά ο Ότις πριν του προσφέρει μια εξίσου αστείας περιπλοκότητας και ακρίβειας ψυχολογική επεξήγηση περί του τι τον ζορίζει.

Στον Ότις αρέσει η Μέιβ (σκεφτείτε τη Μάργκο Ρόμπι αν έπαιζε μια κουλ outsider έφηβη) κι είναι εκείνη που έχει την ιδέα να στήσουν μαζί αυτό το αυτοσχέδιο κέντρο ψυχολογικής βοήθειας στο σχολείο. Το οποίο σχολείο, και τους διάφορους τύπους μαθητών, εύκολα θα αναγνωρίσει κανείς από ένα σωρό αμερικάνικα έργα και λοιπές παραγωγές. Είναι σαν η σειρά, παρότι αγγλική, να προσπαθεί υπερβολικά να κρύψει όλη της την βρετανικότητα: Δεν είναι σαφές ούτε πού διαδραματίζεται, ούτε πότε, δεν υπάρχει η παραμικρή νύξη περί ταξικότητας ή πολιτικής πραγματικότητας, και οι έφηβοι δεν έχουν τίποτα το ουσιαστικά βρετανικό πάνω τους.

Αν όμως το “Sex Education” κάνει σαφή προσπάθεια να μοιάζει γνώριμα αμερικάνικο, το κάνει έστω με έναν τρόπο αγνά διασκεδαστικό. Οι σεξουαλικές περιπέτειες του Ότις και του περίγυρού του είναι απολαυστικές, καταφέρνοντας να ξεκινούν από την ποπ ψυχολογική προσέγγιση και εντοπίζοντας πάντα το χιούμορ στις καταστάσεις. Κι ακόμα κυριότερα, η σειρά χτίζει ένα ολόκληρο σύμπαν ιδιαίτερων χαρακτήρων γύρω από τον Ότις, εφήβους αβέβαιους για τον εαυτό τους και ενήλικες έτοιμους να ανακαλύψουν ξανά τον δικό τους. (Με την Άντερσον σταθερά, να κλέβει με ευκολία την παράσταση.) Είναι μια σεξ κωμωδία που φέρνει κάτι ευχάριστα διαφορετικό στο είδος.

*To “Sex Education” (“Σεξουαλική Αγωγή”) streamάρει στο Netflix.

Δες κι αυτό

Άλλη μια πρόσφατη πρεμιέρα που αξίζει να αναφέρουμε.

“Mary Kills People”

Μιλώντας για ηθοποιούς που αγαπήσαμε -και- στο “Hannibal”, μια άλλη πρόσφατη συναρπαστική πρεμιέρα είναι το “σίριαλ κίλερ αλλά με ηθική” δράμα “Mary Kills People”. Εδώ είναι υποθέτω που ξεκινάμε να εξηγούμε τι γίνεται στη σειρά αλλά ο καταπληκτικά μεστός τίτλος τα εξηγεί όλα. Τι γίνεται στο “Mary Kills People”. Ε, η Μαίρη σκοτώνει ανθρώπους. Η διαφήμιση εδώ δεν σου λέει ψέμματα!

Στο ρόλο της δόκτωρ Μαίρη Χάρις πρωταγωνιστεί η Κάρολιν Νταβέρνα (που βλέπαμε ως Δρ. Αλάνα Μπλουμ στο “Hannibal”), η οποία μαζί με έναν συνεργάτη διατηρούν ένα εκτός βιβλίων σύστημα ευθανασίας με τη βοήθεια γιατρού, για ασθενείς που βρίσκονται κοντά στο θάνατο ή επιλέγουν για τον όποιον λόγο πως θέλουν να τελειώσουν τη ζωή τους. Στο πρώτο επεισόδιο, μια τέτοια υπόθεση πάει στραβά με έναν απρόβλεπτο, σχεδόν κωμικό τρόπο (η σειρά παρότι δεν της ακούγεται διαθέτει και κωμικά στοιχεία), κάτι που περιπλέκει τα πράγματα για τη Μαίρη, η οποία έχει στο κατόπι της και την αστυνομία- μιας και η πρακτική αυτή είναι σε αρκετά μέρη παράνομη.

Η σειρά καταφέρνει να ισορροπεί αρκετά στοιχεία μεταξύ τους. Σε πρώτο επίπεδο αποτελεί ένα συναρπαστικό δράμα κυνηγητού, σχετικά παρεμφερές προς το “Dexter”. Όμως από εκεί και ύστερα, στοχεύει στην εξερεύνηση διαφόρων ακόμα θεματικών, από το ίδιο το κεντρικό ζήτημα που διαπραγματεύεται (με το ντιμπέιτ του “αξιοπρεπούς θανάτου” να αποτελεί καυτό θέμα σε πολλές ακόμα χώρες), μέχρι την ηθική της ίδιας της Μαίρη (και το κατά πόσο απολαμβάνει κάπως περισσότερο από ό,τι θα έπρεπε αυτές τις διαδικασίες), αλλά και έναν κύκλο χαρακτήρων που αναπτύσσονται γύρω της, όπως την κόρη της που αναζητά την σεξουαλικότητά της. Στα 12 επεισόδια μέσα από 2 κύκλους, η σειρά επιπλέον δεν πλατειάζει ποτέ. Είναι η Μαίρη, και σκοτώνει ανθρώπους.

*Το “Mary Kills People” παίζεται κάθε Κυριακή στις 22.00 στο Cosmote Cinema 4HD.

Επαναλήψεις

Μια παλιά, κλασική σειρά που βρίσκεται ξανά στο προσκήνιο. Ή και όχι. Αξίζει να πούμε δυο λόγια, όπως και νά’χει.

“The Sopranos”

Το “Sopranos” ήρθε ξανά στην επικαιρότητα τις περασμένες μέρες χάρη στην επέτειο των 20 χρόνων από την πρεμιέρα τους, τον Γενάρη του ‘99. Η δυσθεώρητα επιδραστική σειρά του Ντέιβιντ Τσέις, για έναν μαφιόζο που ισορροπεί την οικογενειακή του ζωή με τις υποχρεώσεις του στην οικογένεια εγκλήματος, εξελίχθηκε σταδιακά σε κάτι πολύ περισσότερο από αυτό που αρχικά έμοιαζε. Πολύ περισσότερο από μια μαφιόζικη περιπέτεια, υπήρξε αληθινά αστεία αλλά και καθηλωτική οικογενειακή σάτιρα (η Καρμέλα Σοπράνο της Ίντι Φάλκο είναι με τη σειρά της κι εκείνη εμβληματική χαρακτήρας με διαφορετικό τρόπο από τον Τόνι του μύθου Τζέιμς Γκαντολφίνι), αλλά και μια ονειρικών διαθέσεων αποσύνθεση του αμερικάνικου ονείρου με συχνές σουρεάλ πινελιές.

H σειρά κράτησε 6 σεζόν και συνολικά 86 επεισόδια, κι αν σε κάποιες στιγμές έκανε τις φυσιολογικές της κοιλιές, αυτό σε καμία περίπτωση δεν αφαιρεί τίποτα από το στάτους της ως την κλασικότερη δημιουργία της λεγόμενης Χρυσής Εποχής της τηλεόρασης. Το σόου του Ντέιβιντ Τσέις κατοικείται από ένα μάτσο αξέχαστους χαρακτήρες ενώ εκμεταλλεύτηκε στο έπαρκο τις δυνατότητές του μέσου επανακαθορίζοντάς το πλήρως για τον 21ο αιώνα, λέγοντας ιστορίες ψυχολογικής εξρεύνησης με το δικό της ρυθμό αλλά και χωρίς να φοβάται να ξεφύγει σε άγνωστες, μυστηριώδεις διαδρομές (όπως συμβαίνει με το κλασικό επεισόδιο “Pine Barrens”, όπου δύο χαρακτήρες κυνηγούν έναν Ρώσο στο χιονισμένο δάσος κι είναι σα να βλέπεις κάτι που σκαρφίστηκε ο καρτουνίστας Τσακ Τζόουνς). Σταθερά ιστορικής σημασίας, η σειρά έκλεισε και με ένα επεισόδιο που θεωρείται σημαδιακό, και ένα από τα πιο πολυσυζητημένα φινάλε στην ιστορία της τηλεόρασης.

Ποτέ δεν είναι αργά για έναν θεατή να ανακαλύψει (ή να επισκεφθεί ξανά!) ένα από τα κλασικότερα αριστουργήματα ενός μέσου όπου είναι αληθινά δύσκολο να παράγεις ένα πραγματικό αριστούργημα. Το “Sopranos” έγινε η πρώτη σειρά καλωδιακής τηλεόρασης που προτάθηκε και κέρδισε Έμμυ Καλύτερης Δραματικής Σειράς, ενώ προτάθηκε πάνω από 20 φορές για Έμμυ Σεναρίου, κερδίζοντας 6. Κι η ιστορία της από ό,τι φαίνεται, δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί: Ο δημιουργός της σειράς ετοιμάζει μια πρίκουελ ταινία με τίτλο “The Many Saints of Newark”, που θα διαδραματίζεται στη διάρκεια των εξεγέρσεων του Νιουαρκ στα ‘60s. Θα σκηνοθετήσει ο εκ των βασικών σκηνοθετών της σειράς, Άλαν Τέιλορ (που τον ξέρουμε κι από τη δουλειά του στο “Game of Thrones”) και στο καστ ως τώρα συμπεριλαμβάνονται η Βέρα Φαρμίγκα, ο Τζον “Punisher” Μπέρνθαλ και ο ίδιος ο γιος του Τζέιμς Γκαντολφίνι, που θα παίζει τον Τόνι σε νεότερη ηλικία.

Διαβάστε περισσότερα για το “Sopranos”:Δε θα μάθουμε ποτέ την αλήθεια για τον Τόνι Σοπράνο (μια ματιά στο φινάλε της σειράς) | Ο Τόνι Σοπράνο βλέπει μαύρο (ένα προφίλ για τον μεγάλο Τζέιμς Γκαντολφίνι)

Οι ειδήσεις σε τίτλους

> Την Κυριακή το βράδυ απονεμήθηκαν τα βραβεία SAG του σωματείου των ηθοποιών, με το “Marvelous Mrs. Maisel” (Amazon Prime Video) και “This Is Us” (FOX Life) ως μεγάλους νικητές, να κερδίζουν τα βραβεία καλύτερου καστ σε κωμωδία και δράμα, αντίστοιχα. Άλλα βραβεία κέρδισαν οι Ρέιτσελ Μπρόσναχαν και Τόνι Σαλούμπ (για το “Mrs. Maisel”), Πατρίσια Αρκέτ (“Escape at Dannemora”), Ντάρεν Κρις (για το σπουδαίο “Assassination of Gianni Versace”), Τζέισον Μπέιτμαν (“Ozark”) και Σάντρα Ο (“Killing Eve”).

> Η σπουδαία Κριστίν Σκοτ Τόμας και η Φιόνα Σο γίνονται μέλη του καστ στην εξαιρετική αγγλική σειρά “Fleabag”. Η 1η σεζόν της σκοτεινής κωμωδίας είναι διαθέσιμη μέσω Amazon Prime Video και αποτελείται από 6 ημίωρα επεισόδια. Δε θα το μετανιώσετε.

> O Χένρι Ίακ Κιούζικ του “Lost” πρωταγωνιστεί στο βαμπιρικό θρίλερ “The Passage” του FOX, για το οποίο θα μιλήσουμε σύντομα. Η σειρά αφορά ένα κυβερνητικό πείραμα πάνω σε φυλακισμένους, το οποίο πηγαίνει πάρα πολύ στραβά. Να ένα κλιπ από το 2ο επεισόδιο που εστιάζει στον χαρακτήρα του Κιούζικ.

> Το απρόσμενα γλυκό και αστείο “The Kominsky Method” (με τον Μάικλ Ντάγκλας και τον Άλαν Άρκιν) πήρε ανανέωση από το Netflix για 2η σεζόν και οπωσδήποτε θα μιλήσουμε για αυτό στο μέλλον.

Οι Times του Westeros

Ό,τι χρειάζεται να ξέρεις για το “Game of Thrones” αυτή την εβδομάδα:

> Μιλώντας στο περιοδικό W, η Σόφι Τέρνερ (Σάνσα) παραδέχτηκε πως έχει ήδη αποκαλύψει το φινάλε της σειράς σε φίλους της. Χαίρομαι να βλέπω ανθρώπους που είναι εξίσου κακοί με πολλούς εμάς στο να κρατάνε μυστικά. Επίσης πώς θα γίνει να γίνουμε φίλοι της Σόφι Τέρνερ.

> Οι διάρκειες των επεισοδίων της τελευταίας σεζόν έγιναν γνωστές. Τα 2 πρώτα επεισόδια θα έχουν διάρκεια μια ώρα, ενώ τα υπόλοιπα 4 θα φουσκώσουν στα 80 λεπτά το καθένα. Όχι όσο υπερμεγέθη θα τα περίμενε κανείς βάσει της προσμονής, αλλά χορταστικά σε κάθε περίπτωση.

> Έχετε προβλέψεις για το πώς θα τελειώσει η σειρά; Ο Λίαμ Κάνινγκχαμ πάντως, ο τίμιος και στιβαρός Σερ Ντάβος, είναι λιτός: “Όλοι θα πεθάνουν!” Ντάβο, ηρέμησε.

> Και, τέλος, ένα κλιπάκι με τη Μέιζι Γουίλιαμς να αποχαιρετά τη σειρά.

Στα επόμενα επεισόδια

Ένα τρέιλερ που ξεχωρίζει αυτή τη βδομάδα.

Η πιο εναλλακτική υπερηρωική πρόταση της χρονιάς έρχεται στις 15 Φεβρουαρίου από το Netflix. Το “Umbrella Academy” με την Έλεν Πέιτζ (διασκευασμένο από το ομότιτλο κόμικ που έχει γράψει ο τραγουδιστής Τζέραρντ Γουέι των “My Chemical Romance”) εστιάζει σε 7 παιδιά που γεννήθηκαν την ίδια μέρα του 1989 υπό μυστηριώδεις συνθήκες και επανενώνονται δεκαετίες μετά, με αφορμή το θάνατο του αμφιλεγόμενου εκατομμυριούχο που τα είχε υιοθετήσει, την ώρα που η Αποκάλυψη πλησιάζει. Μέσα.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα