Μόνικα Μπελούτσι
ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Μόνικα Μπελούτσι: "Η Κάλλας ήταν μια ντίβα με απλή καρδιά"

Μιλά στο Magazine η Ιταλίδα ηθοποιός λίγο πριν ερμηνεύσει στο Ηρώδειο τις επιστολές και τις αναμνήσεις της Μαρίας Κάλλας.

Τρεις ερωτήσεις στη Μόνικα Μπελούτσι είναι αρκετές για να καταλάβει κάποιος τι πρόκειται να παρουσιάσει στο ελληνικό κοινό στην παράσταση «Μαρία Κάλλας: επιστολές και αναμνήσεις» («Maria Callas: Lettres & Mémoires») στο Ηρώδειο στις 21, 22 και 23 Σεπτεμβρίου 2021.

Μόνικα Μπελούτσι
Η Μόνικα Μπελούτσι στον χώρο του Ηρωδείου ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΥΚΙΑΡΔΟΠΟΥΛΟΣ

Στο θεατρικό της αυτό ντεμπούτο, η Ιταλίδα ντίβα του παγκόσμιου σινεμά καλείται να ενσαρκώσει τη Μαρία Κάλλας. Το να “κοιτάξεις” τον μύθο της θρυλικής Ελληνίδας σοπράνο στα μάτια και να προσπαθήσεις να διεισδύσεις μέσα στον εύθραυστο ψυχισμό της φαντάζει εξαιρετικά δύσκολο. Πόσο μάλλον αν έχεις τα βλέμματα όλου του κόσμου πάνω σου γιατί είσαι η διάσημη Μόνικα Μπελούτσι και ανεβαίνεις για πρώτη φορά στο θεατρικό σανίδι επωμιζόμενη αυτήν την ευθύνη.

Μόνικα Μπελούτσι
Σκηνή από την παράσταση «Maria Callas: Lettres & Mémoires»


Στη σκηνή του Ηρωδείου η Μπελούτσι θα δώσει σάρκα κι οστά στη γυναίκα που κρύβεται πίσω από τον μύθο της Μαρίας Κάλλας, θα φέρει στο φως κρυφές και άγνωστες πτυχές της και θα μας ταξιδέψει νοερά μέσα στην πολυτάραχη ζωή της. Από την παιδική της ηλικία στη Νέα Υόρκη, ως τα χρόνια του πολέμου στην Αθήνα και από τα πρώτα βήματα της καριέρας της ως στον γάμο της και τον κατοπινό της θυελλώδη έρωτα για τον Αριστοτέλη Ωνάση, σε μια ζωή που χαρακτηρίστηκε από επιτυχίες, δόξα, φήμη, σκάνδαλα και προσωπικές σιωπηρές δοκιμασίες. Κι όλα αυτά μέσα από αδημοσίευτες επιστολές που έγραψε η εμβληματική Ελληνίδα σοπράνο από το 1946 έως το 1977 και αναμνήσεις που καθόρισαν τη ζωή της και την προσωπικότητά της.

Πώς θα μπορούσαν να χωρέσουν όλες οι απορίες μέσα σε τρεις μόνο ερωτήσεις; Πολύ απλά δε θα χωρούσαν. Στάθηκαν ωστόσο αρκετές για να πάρουμε μία μεστή γεύση και από τη Μόνικα Μπελούτσι και από όλα όσα πρόκειται να δουμε στο Ρωμαϊκό Ωδείο στα τέλη Σεπτεμβρίου. Η Ιταλίδα ηθοποιός ήταν ιδιαίτερα ευγενική και απάντησε επαρκώς και με σαφήνεια σε όλα. Μέσα από τις απαντήσεις της διακρίνεται το μεγάλο της άγχος για το μεγάλο αυτό ρίσκο που παίρνει, αλλά και η μεγάλη της επιθυμία να φέρει επιτυχώς εις πέρας αυτήν τη μεγάλη πρόκληση.

Θα ενσαρκώσετε επί σκηνής τη Μαρία Κάλας, μία θρυλική ντίβα της όπερας που έζησε μια ζωή γεμάτη αγάπη, πόθο και λαχτάρα. Πώς αντιδράσατε όταν σας ζητήθηκε να ενσαρκώσετε αυτόν τον ρόλο και μάλιστα στο θεατρικό σας ντεμπούτο; Θα λέγατε πως υπάρχουν κοινά στοιχεία μεταξύ σας;
Στο άκουσμα και μόνο της πρότασης αυτής είπα αμέσως το «ναι», γιατί η Μαρία Κάλλας ήταν μία διάσημη και εξαιρετικά δημοφιλής καλλιτέχνιδα. Αυτό, ωστόσο, που με συγκινούσε πάντα αναφορικά με την Κάλλας, ήταν πως πέρα από το καλλιτεχνικό της εκτόπισμα, ήταν απλώς μια... γυναίκα. Ήταν με λίγα λόγια μια ντίβα με απλή καρδιά. Αυτό με εντυπωσίασε περισσότερο από οτιδήποτε άλλο και αυτό νομίζω πως συγκινεί και συναρπάζει όλες τις γυναίκες, όταν σκέφτονται την Κάλλας. Ένιωσα πως μπορώ να ανταποκριθώ στην πρόκληση αυτή, γιατί και εγώ και σαν άνθρωπος και σαν καλλιτέχνιδα είμαι πολύ ταπεινή. Γι΄αυτό προσπάθησα να προσεγγίσω την προσωπικότητά της με πολύ μικρά και προσεκτικά βήματα γιατί νιώθω πως «αγγίζω» κάποια που είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια απλή γυναίκα.

Μόνικα Μπελούτσι:

Νιώσατε ότι ρισκάρετε με αυτό το “ναι”;
Πάντα υπάρχει μεγάλο ρίσκο όταν ένας ηθοποιός καλείται να ενσαρκώσει μία τόσο εμβληματική προσωπικότητα. Το να ενσαρκώσω τη Μαρία Κάλλας είναι μία τεράστια πρόκληση για μένα, αλλά γι΄αυτό έγινα ηθοποιός, γιατί μου αρέσουν οι προκλήσεις.

Ενώ η εξωτερική εμφάνιση αποτελεί νευραλγικό παράγοντα για μία λαμπρή καριέρα, μία εντυπωσιακή γυναίκα, συχνά επικρίνεται για την καλλιτεχνική της ικανότητα. Εσείς τι σχολιάζετε επ’ αυτού;
Θα φέρω ως παράδειγμα τη Μαρία Κάλλας που ήταν μία γυναίκα που δούλευε πολύ με τον εαυτό της. Έχασε κιλά και μεταμορφώθηκε όταν τελικά κυνήγησε να γίνει ντίβα της όπερας. Εδώ ωστόσο υπάρχει μία ειδοποιός διαφορά. Δεν έγινε άλλος άνθρωπος, απλώς ανακάλυψε την εσωτερική της ομορφιά και την έβγαλε προς τα έξω. Έγινε όμορφη, αλλα αυτή η ομορφιά προϋπήρχε μέσα της. Δεν έγινε κάτι άλλο. Έψαξε βαθιά μέσα στον εαυτό της. Βρήκε μία πτυχή που δεν ήξερε και η ίδια πως υπάρχει. Έκανε δειλά κάποια βήματα στον χώρο της μουσικής και σταδιακά εξωτερίκευσε την ομορφιά που κρατούσε θαμμένη μέσα της, όταν ανακάλυψε τη βαθιά γυναικεία της υπόσταση. Ωστόσο, παρέμεινε πάντα η ίδια. Η Μαρία Κάλλας. Και ήταν απίστευτα όμορφη.

Μόνικα Μπελούτσι:

Η παράσταση υπό τον τίτλο «Maria Callas: Lettres & Mémoires» («Μαρία Κάλλας: Επιστολές και Αναμνήσεις») έκανε πρεμιέρα τον Νοέμβριο του 2019 στο θέατρο Marigny στο Παρίσι και συνεχίστηκε με μια μια sold out περιοδεία όπου και αν ανέβηκε.

Βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Τομ Βολφ -σκηνοθέτη και της παράστασης, αλλά και της πρόσφατης ταινίας «Maria by Callas»- στο οποίο συγκέντρωσε πάνω από 350 αδημοσίευτα γράμματα της Κάλλας, γραμμένα από την ίδια στη διάρκεια 30 ετών (1946-1977). Το βιβλίο κυκλοφορεί και στη χώρα μας από τις εκδόσεις Πατάκη σε μετάφραση Ανδρέα Παππά.

Τη Μόνικα Μπελούτσι, πλαισιώνουν μουσικά οι ήχοι της Καμεράτας-Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής, υπό την διεύθυνση του κορυφαίου Έλληνα μαέστρου, Γιώργου Πέτρου.

Ηρώδειο στις 21, 22 και 23 Σεπτεμβρίου 2021. Τη μετάκληση αυτή εξασφάλισε για το ελληνικό κοινό ο πολιτιστικός οργανισμός «Λυκόφως» του Γιώργου Λυκιαρδόπουλου.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Culture, Ηρώδειο, Θέατρο, Μαρία Κάλλας