Aegean: Αύξηση 6% στην επιβατική κίνηση εξαμήνου

Aegean: Αύξηση 6% στην επιβατική κίνηση εξαμήνου
Αεροσυνοδοί της Aegean AP

Στα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου 2018, η εταιρεία είχε αύξηση 1% στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών, που ανήλθε σε €455,7 εκ.

Η αναδιάρθρωση του πτητικού της έργου, ήδη από πέρυσι, έχει οδηγήσει την Aegean αφενός στην επιστροφή στην κερδοφορία και αφετέρου στη βελτίωση της πληρότητας στις πτήσεις.

Το πρόγραμμα δρομολογίων το 2018 καλύπτει ένα δίκτυο 153 προορισμών, 122 εξωτερικού και 31 εσωτερικού σε 44 χώρες, ενώ επενδυτικά η εταιρεία υπέγραψε τον Ιούνιο φέτος, δεσμευτική συμφωνία με την εταιρεία Airbus για την απόκτηση έως 42 συνολικά αεροσκαφών νέας γενιάς της οικογένειας Α320neo, συνολικής αξίας 5 δισ. δολαρίων.

Για να επιστρέψω στα οικονομικά, η Aegean βελτίωσε το καθαρό της αποτέλεσμα μετά από φόρους, το οποίο διαμορφώθηκε σε ζημίες ύψους €13,8εκ., έναντι καθαρών ζημιών ύψους €20 εκ. την αντίστοιχη περίοδο του 2017.

Το πρώτο εξάμηνο του έτους, ο Όμιλος μετέφερε 5,9 εκ. επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 7%, με αύξηση της χωρητικότητας κατά 3% σε χιλιομετρικές θέσεις και 4% σε διαθέσιμες θέσεις. Στο δίκτυο εσωτερικού ταξίδεψαν 2,7 εκ. επιβάτες, 5% περισσότεροι σε σχέση με το 2017. Στο δίκτυο εξωτερικού η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 8% σε 3,3 εκ. επιβάτες. H μέση πληρότητα πτήσεων αυξήθηκε σε 81,7% από 79,2%, απόρροια της αποτελεσματικής εμπορικής πολιτικής και διαχείρισης του δικτύου. Η αύξηση της κίνησης εξωτερικού προς/από την Αθήνα ανήλθε σε 13%, ενώ εντάχθηκαν και 11 νέοι προορισμοί εξωτερικού στο δίκτυο της πρωτεύουσας.

Οι καθαρές λειτουργικές ροές το πρώτο εξάμηνο του 2018 ενισχύθηκαν σε €163,2 εκ. από €127,4 εκ. την αντίστοιχη περίοδο του 2017, με αποτέλεσμα τα ταμιακά διαθέσιμα και ισοδύναμα να διαμορφωθούν σε €395,8 εκ.[1] την 30.06.2018, αυξημένα κατά €58,4 εκ. σε σχέση με τον Ιούνιο του 2017, παρά και την εκταμίευση της πρώτης προκαταβολής ύψους €33,6 εκ. που σχετίζεται με την υλοποίηση της συμφωνίας για την παραγγελία αεροσκαφών νέας γενιάς της οικογένειας Airbus Α320neo.

«Μετά από μία ιδιαίτερα θετική πορεία που σημειώθηκε το 2017, πετύχαμε περαιτέρω ενίσχυση της επιβατικής κίνησης και της μέσης πληρότητας πτήσεων, παρά την σημαντική αύξηση της χωρητικότητας από ανταγωνιστικές εταιρείες. Ακολουθούμε για δεύτερη χρονιά λελογισμένο ρυθμό ανάπτυξης και συνεχίζουμε να εστιάζουμε στη βελτίωση των υπηρεσιών και του προϊόντος μας καθώς και στη βέλτιστη διαχείριση του αναπτυσσόμενου δικτύου μας. Ο τουρισμός στη χώρα μας εξακολουθεί να αναπτύσσεται, συμβάλλοντας στη δραστηριότητά μας, διατηρώντας όμως πάντα τον έντονα εποχικό χαρακτήρα του, που συνεπάγεται αδύναμους χειμερινούς μήνες.

Το τρέχον έτος, ξεκινήσαμε 11 νέα δρομολόγια από την Αθήνα, ενισχύοντας το δίκτυό μας, αλλά και τις επιλογές των επιβατών μας. Σημαντικό ορόσημο αποτέλεσε επίσης η απόφασή μας να επενδύσουμε σε αεροσκάφη νέας γενιάς της οικογένειας Airbus A320neo, επένδυση που στοχεύει σε περαιτέρω ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της εταιρείας και προσφέρει δυνατότητες νέων υπηρεσιών προς τους επιβάτες καθώς και αυξημένη εμβέλεια για πρόσβαση σε νέους προορισμούς.

Οι προοπτικές για την πορεία του τρίτου και σημαντικότερου τριμήνου που πάντα διαμορφώνει το ετήσιο αποτέλεσμα, διαφαίνονται θετικές, παρά την ένταση του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος. Σημειώνεται ωστόσο ότι η τιμή του πετρελαίου παρουσιάζει σημαντική αύξηση, γεγονός που εν μέρει μόνο αφομοιώνεται από τις πολιτικές αντιστάθμισης κινδύνου του Ομίλου,» ανέφερε ο Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας.

Ο Όμιλος υιοθέτησε το πρότυπο ΔΠΧΑ 15 Έσοδα από Συμβάσεις με πελάτες από 1η Ιανουαρίου 2018. Η διαφοροποίηση του λογιστικού χειρισμού είχε αρνητική επίδραση κατά €5,7 εκ. στα έσοδα του Ομίλου κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018. Αντίστοιχα, ο Όμιλος προσάρμοσε την αναγνώριση των εξόδων διανομής, αναγνωρίζοντας τα κονδύλια που σχετίζονται με τα αντίστοιχα έσοδα της κάθε περιόδου, γεγονός που μείωσε τα έξοδα διανομής κατά €5,8εκ. το πρώτο εξάμηνο του 2018. Συνεπώς, η αλλαγή στην λογιστική αναγνώριση μέρους των εσόδων και εξόδων από 1.1.2018 είχε καθαρή θετική επίδραση ύψους €0,1 εκ. στα λειτουργικά κέρδη και στα Κέρδη Προ Φόρων του Ομίλου το πρώτο εξάμηνο του 2018.

Επίσης, ο Όμιλος χρησιμοποιεί τους χρηματοοικονομικούς δείκτες EBITDA και EBITDAR στα πλαίσια αξιολόγησης των επιδόσεών του. Οι συγκεκριμένοι ΕΔΜΑ εξυπηρετούν στην καλύτερη κατανόηση των χρηματοοικονομικών και λειτουργικών αποτελεσμάτων του Ομίλου. Συγκεκριμένα ο ορισμός του δείκτη EBITDA αποτελεί τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων. Ο ορισμός του δείκτη EBITDAR, που χρησιμοποιείται ευρέως στον κλάδο των αερομεταφορών, αποτελεί τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων, αποσβέσεων και μισθώσεων αεροσκαφών και εφεδρικών κινητήρων.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα