Γιατί Γερμανοί και Γάλλοι ψηφίζουν τρένο αντί αεροπλάνο σε αντίθεση με τους Έλληνες

Γιατί Γερμανοί και Γάλλοι ψηφίζουν τρένο αντί αεροπλάνο σε αντίθεση με τους Έλληνες
Ταξίδι με τρένο Getty Images/iStockphoto

Σημαντική διψήφια μείωση καταγράφουν οι αεροπορικές πτήσεις εσωτερικού της Γερμανίας και της Γαλλίας, ενώ άνοδο σημειώνουν σε Ελλάδα, Ιταλία και Ισπανία. Ποιοι είναι οι λόγοι.

Εγκαταλείπουν τα αεροπορικά ταξίδια εντός των χωρών τους Γάλλοι και Γερμανοί και Σκανδιναβοί, αφού όλο και περισσότεροι επιλέγουν τις μετακινήσεις τους με τρένα, σε μια προσπάθεια μείωσης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Cirium Diio που δημοσιεύει το Airline Weekly η εγχώρια αεροπορική βιομηχανίες στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης ίσως να μην ανακάμψουν ποτέ πια μετά τη πανδημία, με τα τρένα να αναδεικνύονται ξεκάθαροι νικητές.

Διψήφιο είναι το ποσοστό μείωσης αεροπορικών θέσεων σε δυο από τις πιο μεγάλες χώρες της Ηπείρου, με τη Γερμανία να καταγράφει μείωση κατά 49% το δεύτερο τρίμηνο του 2023 σε σχέση με το 2019, ενώ για το ίδιο διάστημα στη Γαλλία η μείωση αγγίζει το 20%. Μειωμένες είναι οι θέσεις εσωτερικού και σε Βρετανία, Φινλανδία, Νορβηγία και Σουηδία.

Άνοδος σε Ελλάδα και Νότια Ευρώπη

Τα στοιχεία δείχνουν ότι αρκετές εγχώριες αγορές, ιδιαίτερα αυτές της νότιας Ευρώπης, συνεχίζουν να αναπτύσσονται. Οι θέσεις στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 10%, στην Ιταλία 9% και στην Ισπανία κατά 7% το δεύτερο τρίμηνο σε σύγκριση με πριν από τέσσερα χρόνια.

Όπως εκτιμάται, αυτή η ανάπτυξη έρχεται παρά τα ισχυρά σιδηροδρομικά δίκτυα στην Ιταλία και την Ισπανία, ενώ η χώρα μας από την άλλη πλευρά, έχει περιορισμένες επιλογές χερσαίων μεταφορών δεδομένης της κυρίως νησιωτικής γεωγραφίας της. Η Ελλάδα, μαζί με τις άλλες δύο χώρες συγκαταλέγονται επίσης μεταξύ αυτών που ηγούνται στην κούρσα για την ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών, καθώς οι επιβάτες ταξιδεύουν για διακοπές σε θερμότερα κλίματα.

Η πτώση της εγχώριας κίνησης στη Γαλλία

Ήδη από το καλοκαίρι του 2021 ο οικονομικός διευθυντής της Γαλλικής αεροπορικής εταιρείας Air France, είχε προβλέψει με δηλώσεις του στο Airline Weekly ότι «δεν πρόκειται να επιστρέψουμε ποτέ στα επίπεδα προ πανδημίας», καθώς ήδη συντελούνταν μεγάλες αλλαγές στον τρόπο που ταξιδεύουν οι άνθρωποι. Στον αντίποδα, η γαλλική σιδηροδρομική εταιρεία SNCF σημειώνει ρεκόρ επιβατών στα τρένα υψηλής ταχύτητας TGV και μεγάλων αποστάσεων. Οι πωλήσεις εισιτηρίων σε αυτά τα τρένα αυξήθηκαν κατά 10% από τα επίπεδα του 2019, στα 28 εκατ. το περασμένο καλοκαίρι, ενώ και για φέτος η ενδείξεις είναι θετικές για περεταίρω αύξηση.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η Γαλλία είναι η πρώτη και η μόνη χώρα στον κόσμο που το Δεκέμβριο του 2022 θέσπισε νόμο που απαγορεύει τις εσωτερικές πτήσεις όπου τα τρένα μπορούν να κάνουν το ταξίδι σε δυόμισι ώρες ή λιγότερο. Ο νόμος, ο οποίος στοχεύει στη μείωση των εκπομπών άνθρακα και στην προώθηση της χρήσης του σιδηροδρομικού συστήματος υψηλής ταχύτητας της χώρας, είναι ο πρώτος του είδους του παγκοσμίως.

Μέχρι σήμερα, η κυβέρνηση έχει αναγκάσει την Air France να αναστείλει μόνο τρία δρομολόγια: από το αεροδρόμιο Orly του Παρισιού προς το Μπορντό, τη Λυών και τη Νάντη. Την ίδια ώρα η γαλλική κυβέρνηση έχει κάνει σύσταση σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες, ώστε οι υπάλληλοι τους να προτιμούν το τρένο κάτω από τέσσερις ώρες ταξιδιού.

Μέτρα και από τη Γερμανία για τη μείωση των πτήσεων

Και η Γερμανία προωθεί διάφορες πολιτικές προκειμένου να ενισχύσει τα ταξίδια με τα τρένα, όπως το λεγόμενο εισιτήριο των «9 ευρώ», για περιφερειακά και μεσαίας απόστασης τρένα. Η σιδηροδρομική εταιρεία Deutsche Bahn άνοιξε πρόσφατα νέες γραμμές, με περισσότερα και ταχύτερα τρένα. Ο σιδηρόδρομος μετέφερε πέρυσι 132 εκατομμύρια επιβάτες με τα τρένα μεγάλων αποστάσεων, μειωμένος αριθμός σε σχέση με το 2019, όμως αυξημένος κατά τους καλοκαιρινούς μήνες αιχμής.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα