5 υποσυνείδητα μηνύματα για σεξ, κρυμμένα σε διαφημίσεις προϊόντων

5 υποσυνείδητα μηνύματα για σεξ, κρυμμένα σε διαφημίσεις προϊόντων

Ύπουλες αναρτήσεις σεξουαλικού περιεχομένου, καλά κρυμμένες σε διαφημίσεις για πασίγνωστα προϊόντα (Vid)

"Τα υποσυνείδητα μηνύματα ήταν μέρος των διαφημιστικών αναρτήσεων είτε επρόκειτο για αφίσες, είτε επρόκειτο για τηλεοπτικά σποτ για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Και τις περισσότερες φορές σχετίζονταν με το φύλο και τη σεξουαλικότητα με πολλαπλούς τρόπους", αναφέρει το Business Insider το οποίο έχει επιμεληθεί το παρακάτω βίντεο-αφιέρωμα.

Παρουσιάζονται πέντε παραδείγματα "αθώων προϊόντων" που έκρυβαν υποσυνείδητα σεξουαλικά μηνύματα στις καμπάνιες προώθησης τους:

Σημειώνεται ότι από τη δεκαετία του '70 και μετά και παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει σχεδόν καμία επιστημονική απόδειξη της χρησιμότητας των υποσυνείδητων μηνυμάτων πολλές εταιρίες κυκλοφόρησαν στην αγορά κασέτες, οι οποίες υποτίθεται ότι επικοινωνούσαν απευθείας με το υποσυνείδητο κατευθύνοντας τον "ακροατή" σε στοχευμένες συμπεριφορές.

To  Hypnotictapes.com προσφέρει μεγάλη ποικιλία τέτοιων κασετών που δημιουργήθηκαν από τον James H . Schmelter, "υπνοθεραπευτή" με MBA και, κατά ιδίαν δήλωση, ειδικό στη "συνεργιστική επιστήμη".

Η πεποίθηση ότι τα υποσυνείδητα μηνύματα έχουν τη δύναμη να καθοδηγούν την ανθρώπινη συμπεριφορά φαίνεται πως προέκυψε το 1957 από τον James Vicary, έναν διαφημιστή που ισχυρίστηκε ότι αύξησε σε ένα σινεμά τις πωλήσεις ποπ-κορν και Coca-Cola κατά περίπου 58% και 18% αντίστοιχα, απλά αναβοσβήνοντας τα μηνύματα "Πιείτε Coca-Cola" και "Πεινάτε-Φάτε Ποπ-Κορν".

Παρόλο που ποτέ δεν επιβεβαιώθηκε επιστημονικά η αποτελεσματικότητα της πρακτικής, η πίστη στο θρύλο παρατείνεται. 

Η πίστη στα υποσυνείδητα μηνύματα έφτασε σε σουρεαλιστικό απόγειο το 1980 με την έκδοση του βιβλίου To όργιο στο πιάτο με τα μύδια και άλλα υποσυνείδητα μηνύματα που χρησιμοποιούν τα ΜΜΕ για να χειραγωγήσουν τη συμπεριφορά σας ( The Clam - Plate Orgy and Other Subliminals the Media Use To Manipulate Your Behavior ) του Wilson Bryan Key . Το βιβλίο επανεκδόθηκε με τον πιο προκλητικό τίτλο: Υποσυνείδητες Περιπέτειες στην Ερωτική Τέχνη ( Subliminal Adventure in Erotic Art ).

O Key ισχυρίζεται ότι προκειμένου οι διαφημιστές να καθοδηγήσουν τη συμπεριφορά, χρησιμοποιούν υποσυνείδητα μηνύματα πολύ ισχυρής σεξουαλικής φύσεως τα οποία περιλαμβάνουν σέξι φιγούρες και τη λέξη "σεξ" σε εικόνες από παγάκια και φαγητό.

Κάτι που υποτίθεται ότι συμβαίνει και στο παραπάνω βίντεο του Business Insider.

Παρόλο που δεν υπάρχει καμία εμπειρική απόδειξη της αποτελεσματικότητας της υποσυνείδητης διαφήμισης, το 1974 η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών (FCC) εξέδωσε εντολή ότι οι εκπομπές που εν γνώσει τους μεταδίδουν υποσυνείδητες διαφημίσεις λειτουργούν "ενάντια στο κοινό καλό".

Τον Σεπτέμβριο του 2000, οι γερουσιαστές Ron Wyden του Oregon και John Breaux της Louisiana παραπονέθηκαν στην Επιτροπή για μια διαφήμιση των Ρεπουμπλικάνων στην οποία αναβόσβηνε η λέξη "ΠΟΝΤΙΚΙΑ" (ή "ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΕΣ") (σ.τ.μτφ.: τα ποντίκια στα αγγλικά είναι RATS ενώ οι γραφειοκράτες BUREAUCRATS) στην οθόνη για 1/30 του δευτερολέπτου.

"Έχουμε λόγους να πιστεύουμε ότι τα κανάλια βγάζουν στον αέρα τηλεοπτικές διαφημίσεις που περιέχουν υποσυνείδητα μηνύματα προσβάλλοντας το κοινό καλό" είπαν συγκεκριμένα.

SHARE:

24Media Network