Οι Έλληνες παίρνουν κατά μέσο όρο τρία κιλά μέσα στις γιορτές

A woman walks at Thessaloniki seafront promenade during the sunset in Thessaloniki on October 23, 2014. /                  23    2014.
A woman walks at Thessaloniki seafront promenade during the sunset in Thessaloniki on October 23, 2014. / 23 2014. KONSTANTINOS TSAKALIDIS / SOOC

Το λουκούλλειο γεύμα του Πάσχα αφήνει ανεξίτηλα τα σημάδια του στο βάρος των Ελλήνων, αφού σε τέτοιες γιορτινές μέρες παίρνουμε κατά μέσο όρο τρία κιλά. Η διαιτολόγος εξηγεί πώς μπορεί κανείς να επιστρέψει στην καθημερινότητα και το κανονικό του βάρος

Το ελληνικό πασχαλινό τραπέζι είναι γεμάτο λιχουδιές, όμως παράλληλα οδηγεί σε υπερβολές και αυτές με τη σειρά τους σε αύξηση του βάρους. Έρευνες των τελευταίων ετών στην Ελλάδα, δείχνουν πως οι Έλληνες παίρνουν τρία κιλά κατά μέσο όρο κατά τη διάρκεια των γιορτών. Ο ανορθόδοξος τρόπος διατροφής, τα λιπαρά τρόφιμα και οι μεγάλες ποσότητες φαγητού και ποτού είναι σαφέστατα μεταξύ των σημαντικότερων παραγόντων για αυτή την δραματική αύξηση βάρους σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα.

Κατά τη διάρκεια των γιορτών συνήθως δεν δουλεύουμε και αλλάζουμε τελείως το πρόγραμμά μας. Ο οργανισμός έχει το δικό του εσωτερικό ρολόι, που στην περίπτωση της διατροφής ίσως αποδειχτεί μοιραίο για το βάρος. Δεν τρώμε πολλά γεύματα, αλλά ένα και ιδιαίτερα θερμιδογόνο, πολλές φορές αποφεύγουμε ακόμη και το πρωινό, ιδίως όταν ξυπνάμε πιο αργά από το συνηθισμένο, ενώ ένα γιορτινό γεύμα συνοδεύεται σχεδόν πάντα από αλκοόλ, το οποίο μεταφράζεται σε κενές θερμίδες και κατ' επέκταση σε κιλά.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο πως μέρες μετά την Κυριακή του Πάσχα πολλοί αισθάνονται δυσφορία και δυσπεψία, η οποία μπορεί και να είναι πιο έντονη σε άτομα που μέχρι το βράδυ της Ανάστασης ακολουθούσαν πρόγραμμα νηστείας.

Η κλινικός διαιτολόγος διατροφολόγος Γεωργία Καπώλη εξηγεί πως μέρος αυτής της αύξησης βάρους ενδέχεται να οφείλεται σε κατακράτηση υγρών και φούσκωμα, που προκαλούν τόσο η αλλαγή στο διατροφικό πρόγραμμα και όσο και στο είδος της τροφής που καταναλώνουμε.

Συμβουλές για να επανέλθετε στο φυσιολογικό σας βάρος

Γι' αυτό το λόγο η διαιτολόγος προτείνει τις παρακάτω συμβουλές για να αλλάξει η διάθεση μας και να λειτουργήσει  και πάλι καλύτερα ο οργανισμός.

- Η ενυδάτωση είναι ένας από τους πιο εύκολους και αποτελεσματικούς τρόπους να λειτουργήσει καλύτερα ο μεταβολισμός, πράγμα που μεταφράζεται σε αύξηση των καύσεων. Συγκεκριμένα κατανάλωση 1.5 λίτρου νερού μπορεί να αυξήσει τη δαπάνη ενέργειας κατά 48 θερμίδες. Επιπλέον, το νερό αποβάλει τις τοξίνες μέσω της διούρησης και της εφίδρωσης.

- Βάλτε και πάλι πρόγραμμα στη διατροφή σας, φροντίζοντας να παίρνετε πολλά και μικρά γεύματα. Πολύ σημαντικό είναι σύμφωνα με τους ειδικούς να μην παραλείπει κανείς το πρωινό, το οποίο πρέπει να είναι πλούσιο και ισορροπημένο. Γάλα με χαμηλά λιπαρά, δημητριακά ολικής άλεσης, φρούτα και φυσικοί χυμοί είναι η ιδανικότερη επιλογή. Τα φρούτα άλλωστε, μαζί με τα λαχανικά περιέχουν άφθονα αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες που συμβάλλουν σημαντικά στην αποβολή λίπους.

-Υιοθετήστε έναν υγιεινό τρόπο μαγειρέματος. Πολύ σημαντικό είναι όταν θέλετε να χάσετε βάρος να προσέχετε και τον τρόπο που μαγειρεύετε. Αντικαταστήστε τις τηγανητές τροφές με ψητές, βραστές ή στον ατμό. Έτσι εκτός του ότι προσλαμβάνετε λιγότερες θερμίδες, τα τρόφιμα διατηρούν και περισσότερα θρεπτικά συστατικά. Έρευνες έχουν δείξει πως όταν μια τροφή τηγανίζετε χάνει το μεγαλύτερο μέρος των θρεπτικών του συστατικών.

- Σημαντικό για να επανέλθετε είναι να φτιάξετε από την αρχή της εβδομάδας το πρόγραμμα διατροφής σας. Πριν ξεκινήσετε να απαλλαγείτε από τα περιττά κιλά των εορτών πρέπει πρώτα να οργανωθείτε. Πηγαίνετε στο σούπερ μάρκετ χορτάτοι και αγοράστε μόνο όσα σας είναι απαραίτητα. Φροντίστε να καταναλώστε μέσα στη εβδομάδα 1-2 φορές ψάρια, 2-3 φορές όσπρια/λαδερά/ζυμαρικά, και 1 φορά λευκό κρέας (κοτόπουλο, γαλοπούλα, κουνέλι).

- Ο καλύτερος τρόπος να λειτουργήσει καλύτερα ο ανθρώπινος οργανισμός και αυτό που αποκαλούμε μεταβολισμό, είναι φυσικά η γυμναστική. Ακόμη και 30' λεπτά ζωηρό περπάτημα θα προσφέρει στο σώμα ανυπολόγιστα οφέλη και φυσικά θα συμβάλει στη μείωση του βάρους που αποκτήθηκε κατά την περίοδο των γιορτών.

*H Γεωργία Καπώλη, Κλινική Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, ΜSc Επιστημονική Διευθύντρια Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Νεμέας, Αντιπροέδρου Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας, www.logodiatrofis.gr

Πηγή φωτογραφίας: Sooc

SHARE:

24Media Network