Οι τελευταίες εκκρεμότητες για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού

Διαβάζεται σε 4'
Οδικός άξονας
Οδικός άξονας στην Ελλάδα (φωτογραφία αρχείου) iStock

Ο αυτοκινητόδρομος Εγνατία Οδός ο οποίος αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού “κεντρικού οδικού δικτύου” (Τrans-European “core road network”) έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία.

Σε αντίστροφη μέτρηση περνάει η πολύκροτη παραχώρηση της Εγνατία Οδός Α.Ε. καθώς απομένουν κάποιες εκκρεμότητες που πρέπει να κλείσουν. Οι βασικότερες από αυτές -και αφορούν την πλευρά της Πολιτείας- είναι η διαδικασία πιστοποίησης των σηράγγων που είναι σε εξέλιξη, τα διόδια και η κύρωση της σύμβασης από την Βουλή των Ελλήνων.

Αυτά εκτιμάται ότι αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις μπορούν να πραγματοποιηθούν μέχρι το τέλος του έτους. Στην πρόσφατη γενική συνέλευση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο επικεφαλής της, Γιώργος Περιστέρης είχε δηλώσει σχετικά: «Ξεκίνησε από πλευράς πολιτείας η προετοιμασία ούτως ώστε να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες για την έναρξη παραχώρησης της Εγνατίας Οδού. Ο στόχος που έχει μπει είναι να γίνει αυτό μέχρι τέλος του έτους. Όντως υπήρξε καθυστέρηση από πλευράς διαφόρων υπηρεσιών. Ελπίζουμε ότι μέχρι το τέλος του έτους ο στόχος θα επιτευχθεί». «Εμείς είμαστε επισπεύδοντες. Η καθυστέρηση δεν συμφέρει οικονομικά την εταιρεία. Τα κεφάλαια είναι διαθέσιμα, υπάρχουν και πρέπει να επενδυθούν».

Έρχεται σύμβουλος

Με απόφαση του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάνει ένα βήμα εμπρός στη διαδικασία καθώς αναζητά σύμβουλο που θα συμβάλλει στην ολοκλήρωση των απαιτούμενων διαδικασιών για να ολοκληρωθεί η παράδοση του άξονα της Εγνατίας (και των τριών καθέτων) στο σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS PROJECTS.

Στο πλαίσιο αυτά ο σύμβουλος θα πρέπει να προχωρήσει σε διερεύνηση στοιχείων και την καταγραφή του αρχειακού υλικού της Εγνατίας Οδού ΑΕ. (στα πλαίσια αυτά θα πραγματοποιούνται επαφές και συνεργασίες με τους υπεύθυνους της Εγνατίας Οδού ΑΕ, προκειμένου να διευκρινιστεί η υφιστάμενη κατάσταση, π.χ. γεωπύλης, αρχείων, μητρώων, as built σχεδίων κ.α., και όλων εκείνων των προ απαιτούμενων για τη σύνταξη του Πρωτοκόλλου Παράδοσης – Παραλαβής του έργου Παραχώρησης ή η βιντεοσκόπηση της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων, στις δύο κατευθύνσεις, με σκοπό τη δημιουργία φωτογραφικού υλικού του οδικού τμήματος σε αντιστοιχία με την υπάρχουσα φωτογράφηση). Η ημερομηνία παράδοσης τέθηκε για τις 31/8/2025.

Η Εγνατία Οδός

Ο αυτοκινητόδρομος Εγνατία Οδός ο οποίος αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού “κεντρικού οδικού δικτύου” (Τrans-European “core road network”) έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Είναι μήκους 658 χιλιομέτρων και εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφερειακή Ενότητα του Έβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία).

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis αναλαμβάνουν το δικαίωμα χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητόδρομου Εγνατία Οδός, καθώς και των τριών καθέτων προς αυτόν οδικών αξόνων, για χρονικό διάστημα 35 ετών, δηλαδή:

του οδικού άξονα Σιάτιστα– Ιεροπηγή/Κρυσταλλοπηγή που οδηγεί στην Αλβανία, ο οποίος αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού «εκτεταμένου οδικού δικτύου» (Trans-European “Comprehensive Road Network”) και διαθέτει οκτώ ανισόπεδους κόμβους, πέραν του κόμβου με την Εγνατία Οδό, συνδέει μέσω του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65 – σήμερα υπό κατασκευή) την Αλβανία με την ηπειρωτική Ελλάδα και την μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας, διαθέτει συνολικό μήκος 69,3 χιλιόμετρα και τεχνικά χαρακτηριστικά όμοια με εκείνα του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού.

του οδικού άξονα Χαλάστρα – Εύζωνοι μήκους 60 χιλιομέτρων, που αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού “κεντρικού οδικού δικτύου” (Τrans-European “core road network”), με τρεις ανισόπεδους κόμβους, πέραν του κόμβου με την Εγνατία Οδό, ο οποίος συνδέει την Ελλάδα με την Π.Γ.Δ.Μ. στο μεθοριακό σταθμό Ευζώνων, σε σχέση με τον οποίο, μεταξύ άλλων, ο Παραχωρησιούχος αναλαμβάνει επιπλέον την υποχρέωση Αναβάθμισης Καθέτων Αξόνων.

του οδικού άξονα Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας, μήκους 95,5 χιλιομέτρων, που αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού “κεντρικού οδικού δικτύου” (Τrans-European “core road network”), με δεκαεπτά ανισόπεδους κόμβους, πέραν του κόμβου με την Εγνατία Οδό, συνδέει, μέσω της Εγνατίας Οδού και του αυτοκινητόδρομου Π.Α.Θ.Ε. τη δυτική Βουλγαρία με την ηπειρωτική Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και έχει κατασκευασθεί, με προδιαγραφές παρόμοιες με εκείνες της Εγνατίας Οδού (με εξαίρεση το οδικό τμήμα Χριστός – Αμπέλα, μήκους 10,176 χιλιομέτρων σε σχέση με το οποίο ο Παραχωρησιούχος αναλαμβάνει επιπλέον την υποχρέωση Αναβάθμισης Καθέτων Αξόνων).

 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα