Ποιες είναι οι μεγάλες παρεμβάσεις για την αναχαίτιση του κυκλοφοριακού στην Αττική
Διαβάζεται σε 4'
Ο νέος άξονας Ελευσίνα-Οινόφυτα φαίνεται πως παίρνει το πράσινο φως για να ξεκινήσουν οι διαδικασίες υλοποίησης του.
- 07 Ιουλίου 2025 06:40
Τρία έργα προκρίνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την καταπολέμηση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αθήνα. Όπως είπε στα πλαίσια ημερίδας για τη χρηματοδότηση έργων και υποδομών, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, προκρίνεται η υλοποίηση του νέου άξονα Ελευσίνα-Οινόφυτα ο οποίος πιστεύεται ότι θα δώσει μεγάλες ανάσες στην λειτουργία του υπερ-κορεσμένου Κηφισού, οι νέες παρεμβάσεις στον ανισόπεδο κόμβο Μεταμόρφωσης και ο τριπλός κόμβος στον Σκαραμαγκά ενώ μια τέταρτη σημειακή παρέμβαση είναι η δημιουργία νέας γέφυρας στη Βαρυμπόμπη. Αντίθετα κόκκινο φως άναψε για την υλοποίηση της Σήραγγας Ηλιούπολης.
Ο νέος άξονας Ελευσίνα-Οινόφυτα φαίνεται πως παίρνει το πράσινο φως για να ξεκινήσουν οι διαδικασίες υλοποίησης του. Πρόθεση του υπουργείου είναι να αποσφραγισθεί η πρότυπη πρόταση που έχει κατατεθεί από τον Μάιο του 2023 από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όμως για να γίνει αυτό θα πρέπει να προχωρήσει η αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου των προτύπων προτάσεων που έχει μείνει πίσω, παρότι αναμενόταν στις αρχές του έτους.
Με αυτόν τον αυτοκινητόδρομο ο οποίος θα ξεκινά από την περιοχή της Ελευσίνας σε κόμβο με την Αττική Οδό και θα καταλήγει στην περιοχή των Οινοφύτων, εκτιμάται ότι θα μπορεί να διοχετευθεί όλη η κίνηση των βαρέων οχημάτων και εμπορικών δρομολογίων (εμπορευματοκιβώτια, μεταφορές προϊόντων σε διάφορες περιοχές της χώρας κλπ).
Το δεύτερο έργο που προχωρά είναι ο τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά. Λόγω της μη χρηματοδότησης οδικών έργων από το ΕΣΠΑ στην Αττική, το υπουργείο προχωρά με γνώμονα την υλοποίηση του έργου με χρήματα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Το κόστος του έργου εκτιμάται έως και 70 εκατ. ευρώ και αφορά την αποπεράτωση παλαιότερων ημιτελών παρεμβάσεων και νέους ανισόπεδους κόμβους σύνδεσης της Περιφερειακής Αιγάλεω με το Σχιστό και την Λεωφόρο Αθηνών. Καθημερινά εκτιμάται ότι στην περιοχή κινούνται πάνω από 20.000 φορτηγά και μεγάλο μέρος από την εμπορική διακίνηση του λιμανιού του Πειραιά.
Τέλος έχουμε την αναμονή της απόφαση για την αναμόρφωση του κόμβου Μεταμόρφωσης της Αττικής Οδού, με τη δημιουργία «διπλής» εξόδου για να αυξηθεί η χωρητικότητα του ανισόπεδου κόμβου. Όπως είπε ο Νίκος Ταχιάος, «δεν πρόκειται για μια συγκοινωνιακή διευθέτηση. Θα απαιτηθούν έργα και κάποιες διακοπές, κυρίως στην έξοδο προς Ελευσίνα», προσδιορίζοντας τη διάρκειά τους σε 3 με 4 μήνες.
Ουσιαστικά, θα πρέπει να αυξηθεί η χωρητικότητα του κόμβου, όπου καθημερινά σχηματίζονται ουρές φορτηγών προς Λαμία. Καθώς όλα τα οχήματα είτε από Ελευσίνα είτε από αεροδρόμιο πέφτουν στην ίδια έξοδο επικρατούν συνθήκες ασφυξίας. Έτσι, θα ανοιχθεί και δεύτερη έξοδος, σε απόσταση 150 μέτρων κατά τα διεθνή πρότυπα, ώστε τα οχήματα να μη συρρέουν στο ίδιο σημείο.
Το τέταρτο έργο που όμως δεν σχετίζεται με την καταπολέμηση του κυκλοφοριακού είναι η νέα γέφυρα Βαρυμπόμπης. Όπως είπε ο υφυπουργός η αντικατάστασή της είναι «μονόδρομος», δεδομένου ότι αυτή κατασκευάστηκε τη δεκαετία του ’60 και δεν πληροί τις σύγχρονες προδιαγραφές. Ξεκαθάρισε μάλιστα ότι το υπουργείο προς το παρόν συζητά το θέμα και δεν επιθυμεί να συγκρουστεί με τον δήμο Κηφισιάς, που αντιδρά στην κατεδάφιση και αντικατάσταση της γέφυρας, βάζοντας στο κάδρο την συνεπακόλουθη επιβολή διοδίων, αλλά συζητά το θέμα. Σήμερα, πάντως, η αναστολή των διοδίων στη Βαρυμπόμπη -που θα διαρκέσει ως το τέλος του 2027- επιβαρύνει το δημόσιο ταμείο με περίπου 25 εκατ. ευρώ ετησίως.
Στον πάγο η Σήραγγα Ηλιούπολης
Στην τοποθέτηση του ο υφυπουργός Υποδομών μίλησε και για την επέκταση της περιφερειακής Υμηττού μέσω της σήραγγας Ηλιουπόλεως προς τη λεωφόρο Βουλιαγμένης και όπως φαίνεται λόγω του μεγάλου κόστους που κυμαίνεται έως και μέχρι 500 εκατ. ευρώ φαίνεται ότι μπαίνει τουλάχιστον προς το παρόν στον πάγο.
Αυτό, την χρονική στιγμή που την περασμένη εβδομάδα στελέχη της Lamda Development είχαν επισκεφθεί το υπουργείο ΥΠΟΜΕ για το θέμα και όχι μόνο.
Όπως είχε αποκαλύψει ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda, Οδυσσέας Αθανασίου, στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης, αναφέρθηκε στην πρόθεση του ομίλου να συμβάλλει στις μελέτες -όπως έχει ήδη κάνει για τη σήραγγα Ηλιούπολης-, αλλά και να δώσει χώρο για σταθμό εντός του ακινήτου.
Επίσης στην κουβέντα η LD προσφέρθηκε να διεξάγει μελέτες για την ανισοπεδοποίηση της Λεωφόρου Βουλιαγμένης μέχρι το Ελληνικό.