efood communities: Χτίζοντας μέσα από τις κοινότητες ένα εργασιακό περιβάλλον δημιουργίας και δράσης
Διαβάζεται σε 6'
Το efood, η πιο δυναμική ελληνική εταιρεία στο χώρο των υπηρεσιών διανομής στην Ελλάδα, έχει βρει τον δικό του τρόπο να χτίζει μια κουλτούρα ένταξης, δημιουργίας και δράσης μέσα από τα efood Communities
- 23 Δεκεμβρίου 2025 15:03
Σε μια περίοδο που το σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον αναδιαμορφώνεται εστιάζοντας στον άνθρωπο, ενσωματώνοντας ευέλικτες μορφές εργασίας, αξιοποιώντας στο έπακρο την τεχνολογία και δίνοντας έμφαση στην ευεξία, την ψυχική υγεία, την ομαδικότητα και τη δημιουργία χώρων που προωθούν την ευημερία και την παραγωγικότητα, οι εργαζόμενοι φαίνεται ότι επιδιώκουν ευρύτερο νόημα στην εργασία τους, πέρα από τον επαγγελματικό τους ρόλο τους. Από την άλλη πλευρά, οι εταιρείες αναζητούν νέες προσεγγίσεις για να ενισχύσουν τη σύνδεση των ανθρώπων τους, όχι μόνο επαγγελματικά, αλλά και μέσα από κοινά ενδιαφέροντα και βιώματα.
Το efood, η πιο δυναμική ελληνική εταιρεία στο χώρο των υπηρεσιών διανομής στην Ελλάδα, έχει βρει τον δικό του τρόπο να χτίζει μια κουλτούρα ένταξης, δημιουργίας και δράσης μέσα από τα efood Communities. Πρόκειται για ομάδες εργαζομένων που δημιουργούνται από efooders για efooders, με στόχο να ενισχύσουν τη σύνδεση, να καλλιεργήσουν την ομαδικότητα και να δώσουν χώρο σε κάθε φωνή να ακουστεί και να μοιραστεί εμπειρίες. Από την τέχνη μέχρι τον αθλητισμό, και από τον εθελοντισμό μέχρι τους λάτρεις της pop κουλτούρας, τα communities στο efood είναι ένας ζωντανός οργανισμός που εξελίσσεται και μεγαλώνει μαζί με τους ανθρώπους του.
Στο efood η ένταξη και η καθημερινή εμπειρία σε ένα τμήμα μετατρέπεται σε αίσθηση ότι ανήκεις σε μια κοινότητα. Αυτό που ξεκίνησε ως μια σειρά ομάδων με κοινά ενδιαφέροντα, έχει εξελιχθεί στο efood σήμερα σε έναν “καθρέφτη” της ίδιας της κουλτούρας της εταιρείας. Η διαφορετικότητα έχει χώρο, η δημιουργία έχει αξία, οι άνθρωποι μπορούν να βρίσκουν ο ένας στον άλλο κάτι που ξεπερνά τα job descriptions. Και τελικά, ο χώρος εργασίας μπορεί να γίνει κάτι πολύ μεγαλύτερο από δουλειά.
Ο εθελοντισμός στο efood είναι περισσότερο από δραστηριότητες, πρόκειται για κουλτούρα
Στο ισόγειο του κτιρίου, μια ομάδα εργαζομένων του efood μαζεύει ρουχισμό. Κάποιοι τα ταξινομούν, άλλοι σημειώνουν τις ανάγκες, κάποιοι συντονίζουν. Δεν είναι ένα εταιρικό event, είναι απλώς ένα ακόμα απόγευμα για τους ανθρώπους που συμμετέχουν στο Volunteers Community, μια από τις πιο ζωντανές ομάδες που έχουν δημιουργηθεί μέσα στην εταιρεία από τους ίδιους τους εργαζόμενους. Μια ομάδα που συγκεντρώνει τους efooders που θέλουν να προσφέρουν στην κοινωνία με οργανωμένο και ουσιαστικό τρόπο.
Το Volunteers Community βρίσκεται ανάμεσα στα communities που ξεχωρίζουν. Με δράσεις που σχεδιάζονται είτε αυτόνομα είτε σε συνεργασία με το τμήμα HR, το community αυτό αποδεικνύει καθημερινά ότι η εταιρική υπευθυνότητα είναι κάτι παραπάνω από μια πολιτική. Είναι μια κουλτούρα που καλλιεργείται μέσα από καθημερινές πράξεις, με ξεκάθαρη αποστολή: να βοηθήσει όσους έχουν ανάγκη και να εμπνεύσει ακόμη περισσότερους να συμμετάσχουν, ενισχύοντας τον κοινωνικό ιστό. Από τοπικές πρωτοβουλίες μέχρι δράσεις μεγαλύτερης κλίμακας, τα μέλη αναδεικνύουν στην πράξη ότι όταν οι άνθρωποι ενώνουν τις δυνάμεις τους, το αποτέλεσμα μπορεί πραγματικά να κάνει τη διαφορά.
Μια εταιρεία, πολλοί “κόσμοι” μέσα από τα communities του efood
Τα communities του efood δεν είναι απλώς ομάδες δραστηριοτήτων. Είναι ένας από τους τρόπους που χτίζεται καθημερινά η εταιρική κουλτούρα. Η φιλοσοφία των communities στο efood βασίζεται στη δύναμη της συλλογικότητας. Κάθε ομάδα έχει τον δικό της σκοπό, το δικό της στυλ και τη δική της ενέργεια, δίνοντας τον πρώτο λόγο στη διαφορετικότητα και τη σύνδεση.
Parents Community
Η “κοινότητα” των γονιών αποτελεί ένα χώρο ανταλλαγής γνώσεων, ιδεών και στήριξης για τους εργαζόμενους γονείς. Με εκδηλώσεις, γιορτές για τα παιδιά των εργαζομένων, συζητήσεις και πρακτικές λύσεις για τους γονείς, το συγκεκριμένο community κάνει την καθημερινότητα των γονιών λίγο πιο εύκολη και πολύ πιο συμμετοχική.
Arts Community
Η δημιουργική ψυχή του efood εκφράζεται μέσα από το community των τεχνών. Από ζωγραφική και μουσική μέχρι θέατρο και φωτογραφία, η κοινότητα αυτή προσφέρει χώρο για έμπνευση και έκφραση. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι η “efood κομπανία”, ένα group από 8 efooders που συνεχώς μεγαλώνει, είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το κέφι στα ενδοεταιρικά events, και έχει ήδη ξεχωρίσει, συνδυάζοντας τη μουσική με στιγμές διασκέδασης και συνεργασίας.
Sports Community
Για εκείνους που δεν νοείται δουλειά χωρίς κίνηση, δημιουργήθηκε η κοινότητα που αγαπάει τη φυσική δραστηριότητα και τον αθλητισμό, και πάνω απ’ όλα προωθεί έναν υγιεινό τρόπο ζωής και την ευεξία. Ομαδικά αθλήματα, προπονήσεις, συμμετοχές σε events όπως μαραθώνιους, μέχρι mini golf και ping-pong, ενώ οι πρώτες efood ομάδες διακρίνονται σε διοργανώσεις, όπως η ομάδα ποδοσφαίρου, η οποία έχει στεφθεί πρωταθλήτρια στο “Commercial Soccer League” και η ομάδα μπάσκετ που μαγεύει στα παρκέ στο basketaki.
Nerds Community
Το μέρος όπου οι fans της pop κουλτούρας, του Dungeons & Dragons, των επιτραπέζιων παιχνιδιών, των βιβλίων, των anime και του gaming συναντούν ανθρώπους του δικού τους “κόσμου”. Εδώ “παίζουν” όλα: Dungeons & Dragons sessions, movie nights και book clubs συνθέτουν την πιο ενθουσιώδη γωνιά του efood.
Το efood επενδύει σε κάτι βαθύτερο: την πρωτοβουλία και τη σύνδεση
Στο efood κάθε εργαζόμενος μπορεί να δημιουργήσει το δικό του community, αρκεί να συγκεντρώσει έναν αριθμό συναδέλφων με κοινό ενδιαφέρον. Η διαδικασία είναι εύκολη, ανοιχτή και υποστηρίζεται πλήρως από την εταιρεία, γιατί γνωρίζει ότι οι καλύτερες ιδέες γεννιούνται από ανθρώπους που πιστεύουν σε αυτές. Και όταν αυτοί οι άνθρωποι ενώνουν τις δυνάμεις τους, τότε δημιουργούν κάτι πραγματικά μοναδικό.
Κάθε community στο efood ξεκίνησε από μια μικρή ιδέα. Από 3-4 ανθρώπους που είπαν «ας φτιάξουμε κάτι μαζί». Κι έτσι, με τη δύναμη της συμμετοχής, κάθε ιδέα μεταμορφώθηκε σε χώρο έκφρασης, δημιουργικότητας και υποστήριξης.
Σήμερα, τα communities στο efood λειτουργούν σχεδόν σαν φυσική προέκταση του εργασιακού περιβάλλοντος. Δεν βρίσκονται “εκτός δουλειάς”, βρίσκονται μέσα σε αυτήν, αλλά με τρόπο που κάνει τους ανθρώπους να νιώθουν ότι δεν είναι απλώς εργαζόμενοι, αλλά μέλη μιας ζωντανής κοινότητας. Σε έναν οργανισμό που μεγαλώνει, αυτό σημαίνει ότι η κουλτούρα δεν “ορίζεται”, αλλά χτίζεται κάθε μέρα από τους ίδιους τους ανθρώπους του.